Business & Café

A divattörténelem királynői - a stílus mint vállalkozás

20 jan 2016

Gondolkodtál már azon, vajon kik, hogyan, és mikor kezdték el a divatot diktálni? Vagy, hogy miért köszönnek vissza napjainkban is az ’50, ’60-as vagy akár ’70-es évek stílusjegyei? Íme, öt sikeres divattervezőnő az elmúlt századból, akik halhatatlan irányzatokat teremtettek!

hobble-skirt.png

1. No. 5

no5.jpg
Kiről, másról, ha nem Coco Chanel-ről szólna a No.5. A divat nagyasszonya, a vállalkozás furfangos mestere és a női ideál megteremtője. A parfümöt barátain próbálta ki: meginvitálta őket egy elegáns étterembe, s a vendéget, mikor elmentek asztala mellett titokban megszórta őket az új illatszerrel. Pozitív reagálásuk után, titokban elterjesztette a felső tízezer között. 

… s amikor az élet elhozta nekem a fényűző eleganciát, és egy Sztravinszkij vagy Picasso barátságát, sosem éreztem butának vagy alsóbbrendűnek magamat. Hogy miért? Mert tudtam, hogy ilyen emberekkel jut el az ember a sikerhez!

2. Elsa Schiaparelli

A két világháború között rendkívül népszerűnek számított Elsa Schiaparelli, annak ellenére hogy Chanel és közte nagy volt a rivalizáció mégis egy saroknyira építették fel saját birodalmukat. Bár Schiaparelli-t tehetségesebbnek tartották mint Chanel-t, mégis párhuzamot vonnak a pályájuk közt. Míg Chanel a letisztult formákat kedvelte, addig Schiaparelli ékszereivel és meghökkentő kalapjaival hódította a vevőket. Chanel társaságban így nyilatkozott róla lekicsinylően: ”az a művész, aki ruhákat tervez”.

scia.jpg

A ruhatervezés nem hivatás, hanem művészet.

3. Diana Vreeland

diana_vreeland_telluride_a_l.jpg
A Harper’s Bazaar divatszerkeztője, a VOGUE főszerkesztője volt. Egy dinamikus, színes egyéniség. Kennedy beiktatásakor a First Lady az ő tanácsára viselt muffot, hogy ne fázzon a keze, de elegáns maradjon. Majd 33 évesen felkérik az első munkára. És a legfontosabb, hogy számára milyen elegáns és fényűző volt a szálloda ahol Budapesten megszállt a Hotel Duna Palato – így nevezi egyik könyvében.

Ne feledd, ebben a városban senkinek nem volt pénze, de mindenki szerelmes volt, gyönyörűen volt felöltözve, és gyönyörű cipőt viselt.

- meséli Budapestről.

4. Diane von Furstenberg

rv-ao569_wolfe_gs_20141010115856.jpg

1970-ben egy 30.000 dolláros befektetéssel elkezdett női ruhákat tervezni melyek ma DVF néven futnak. Legismertebb ruhadarabja az a kötött pulóver, ”burokruha” volt, amelyet 1973-ban a Metropolitan Múzeum bevett egy, a híres ruhákat tartalmazó gyűjteményébe, azért, mert ezzel nagy hatást gyakorolt a női divatra. 

Attól a perctől kezdve, hogy tudtam, Egon felesége leszek, úgy döntöttem, hogy karriert akarok. Akartam valaki lenni, és nem csak egy csúnya kicsi lány, aki hozzáment a szerelméhez.

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

aliz_200.jpgSimon Alíz
Alapszakos diplomámat a Kolozsvári Képzőművészeti és Formatervezői Egyetem Divat-, és textiltervezés szakán szereztem, majd folytattam mesterszakos képzésemet a Budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Divat-, és textiltervezés szakán.  Jelenleg egyedül irányítom nemrég megalapított ALIZÉ Couture nevű kis divatvállalkozásomat, amely mellett kisebb-nagyobb megrendeléseket is vállalok.

süti beállítások módosítása