Business & Café

Az ötletgyárosok 5 nélkülözhetetlen titka

05 feb 2016

Mindenhol azt hallani, hogy csak egy jó ötlet szükséges vállalkozásunk sikerességéhez. De valójában milyen egy jó ötlet? Beszélhetünk akár termékek előállításáról vagy egy szolgáltatásról, van pár dolog, amit nem szabad szem elől tévesztenünk.

tumblr_nxuraz8xr61tfxwk9o1_500.png

1. Legyen hasznos

A sikeres vállalkozók szerint a termékorientált gondolkozásmód elkopott. Ha sikereket szeretnénk elérni, akkor jobban tesszük, ha a felhasználóinkra koncentrálunk. Rossz megoldás azon töprengeni, hogy vajon milyen terméket vagy szolgáltatást állítsunk elő, jobban tesszük, ha azt kérdezzük: „Mire keressük a megoldást?”

A legfontosabb azt megérteni, hogy a felhasználók nem terméket, hanem megoldást vásárolnak a problémájukra.

tumblr_nod5eic9pv1rco67eo1_1280_1_1.jpg

2. Hassunk az érzelmekre

Képzeld el magad a kedvenc kávézódban. Miért szeretsz ott lenni? Valószínűleg nagyon kevesen érvelnek csupán az árakra hivatkozva. Legtöbben a légkört, a hangulatot emelnék ki, vagy egyszerűen azt, hogy ott törődnek velük és megbecsülik őket. A piacon napjainkban nem az emberek pénzéért folyik a verseny, hanem érzelmeikért.

A felnőttek sok értelemben nem mások, mint nagyra nőtt gyerekek. Egy gyereket pedig nem érdekel más, mint hogy jól érezze magát. A legalapvetőbb különbség az érzelmek és az észérvek között, hogy míg az előbbi megalapozza tetteinket, addig az érvekből csupán következtetéseket vonunk le.

733907_539104639511999_938521409_n.jpg

3. Indulj el a másik irányba

Nem azt mondom, hogy csupán makacsságból gondolkodjunk másképp, de olykor megéri szembe menni az árral.

Vegyük példának a Volkswagen húzását. 1960-ban piacra dobta a sokak által azóta is kultikusan kezelt „Bogarat” a következő szlogennel: „Gondolkozz kicsiben”. Ezekben az időkben mindenki azon versenyzett, hogy minél nagyobb és nagyobb autókat gyártson, mégis ezzel az ötlettel hatalmas sikert értek el.

mens-and-male-models-street-style-2014-1.jpg

4. Ne egyedül hozd meg a döntést

Hallgass meg másokat még akkor is, ha már magadban letisztáztad a legjobb megoldást. Vesd alá a helyzetet egy „brainstorming” eseménynek, főleg, ha a munkatársaidra is befolyással van a felvetés elfogadása. Figyelj oda, hogy mindenki befolyásolás nélkül közvetíthesse feléd legjobb teóriáját, és ha még elvetésre is kerül, őrizd meg, a későbbiekben jól jöhet egy hasonló eset kapcsán.

tumblr1.png

5. A legjobb ötlet győzzön

Kissé közhelyesnek tűnhet, de mégis hasznos átgondolni. Készíts vagy keress piaci kutatásokat a kiválasztott elképzelésekről, mérd fel az igényeket. Járj utána a konkurens termékeknek és szolgáltatásoknak, kutakodj az interneten a piac nagyságával kapcsolatban. Kérj visszajelzéseket más vállalkozóktól, mutasd be az ötleteidet egy külsős csoportnak és légy kíváncsi a véleményükre. Akár meg is kérheted őket, hogy rendezzék sorba, szerintük melyik a három legjobb közülük. 

Ezek után kiválaszthatod, melyik a legígéretesebb elképzelés. Ne hagyd figyelmen kívül, hogy szeress vele foglalkozni és biztos a siker. 

moremoremore.png

gyakornok_button.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

mak_balazs_200.pngMák Balázs
Az építőmérnöki alapszak elvégzése után nyáron diplomázok a BME – Infrastruktúra építőmérnöki MSc Vízmérnöki szakirányán. A Magyar Állami Operaház statisztája vagyok, ezt megelőzően egy tervezőiroda egyeztetési munkatársa voltam. Két évig egy egyetemi online rádió műsorvezetőjeként tevékenykedtem.

süti beállítások módosítása