Business & Café

Kipróbáltuk a legmenőbb üzleti játékot!

16 feb 2016

A különböző szimulációs játékok, online tréningek, fejlesztő-programok rengeteg segítséget nyújthatnak abban, hogy próbára tehesd magad és megmutasd másoknak, hogy Te milyen üzletember vagy! Ha úgy érzed felkészültél arra, hogy élesben kibontakozz, akkor itt egy remek szimuláció,  a MAXIMULATION online szoftver, mely által fejlesztheted tudásod és megtanulhatsz csapatban dolgozni!

macbook-air-3.jpg

Egy 2012-es tanulmány rámutat arra, hogy a vállalkozók nagy része nem alkalmazza megfelelő mértékben a gazdasági tudást. A kutatásban részt vevő hazai cégek, több mint felénél (55%) többségében mérnök képzettségű munkatársak vesznek részt a döntési folyamatban, továbbá 14% volt azoknak a cégeknek az aránya, ahol egyáltalán nem alkalmaztak és nem is vontak be közgazdászt a vállalat döntés-előkészítési folyamatába.

1. Mi is a MAXIMULATION?

A szimuláció egy eljárás, amely a valóság egy leegyszerűsített modelljén keresztül tanulmányozza egy rendszer, csoport vagy egyén várható, illetve valódi viselkedését.  A MAXIMULATION egy olyan üzleti szimulációs szoftver, képzési eszköz, amely rávezet és segít abban, hogy a vállalkozói, üzleti világot játékosan elsajátíthasd.  Gyakorlatiasságánál fogva jóval magasabb motivációs szintet képes elérni a hagyományos tanulási formákhoz képest. Nem passzív, hanem aktív részese leszel az eseményeknek.

A Maximulation Business Simulation Games Kft. oktatásban és különböző vállalkozói tréningeken használható üzleti szimulációs játékokkal, oktatási csomag részeként történő értékesítésével foglalkozik 2014 óta.

2. Hogyan működik?

A játék célját gazdasági célok határozzák meg. Versenyről szól, játékos formában, következetesen átgondolt lépések sorozata hozza meg a sikert. A szimuláció során csapatmunkában egy vállalatot kell irányítanod: stratégiai, pénzügyi, humánpolitikai, marketing, készletgazdálkodási és kereskedelmi döntéseket kell meghozni, illetve alkalmazkodni a változó piaci környezethez. Csapatokat alkotva versenyeztek egymással. A cég egyik játéka, amit mi is kipróbáltunk, a BOOXIMULATION névre hallgat. Ez egy online könyvpiacot modellező szimuláció. A játék által nem csak a könyvpiac rejtelmeibe kaptunk betekintést, hanem a készségek fejlesztésére is koncentrált. A játék során a logikai gondolkodás mellett számos kérdés felmerül a játékosokban, mely arra vezeti őket hogy megoldásokat találjanak : Melyik termékben van a legtöbb lehetőség? Hogyan érjem el rövid időn belül, hogy a cégem tartósan profitot termeljen? Hogyan törlesszem adósságaim? Miből és mennyit fizessek az alkalmazottaknak? Stb.

3. Célja és előnyei!

Egy vállalkozás indítása esetében az egyik legfontosabb megválaszolandó kérdés, hogy milyen problémát old meg a vállalkozás. Ha nem old meg problémát, akkor nem teremtődik valós és hosszabb távon is fenntartható kereslet a termékei vagy szolgáltatásai iránt. A szimulációs szoftver célja tehát elsősorban az, hogy rávezesse a játékosokat különböző üzleti megoldásokra, finomságokra, felkészítsen a munka világára. Előnye pedig abban áll, hogy valós anyagi kockázattal nem jár, szemben a valósággal. Kipróbálhatod, hogy milyen döntéshozói pozícióban lenned. Remek lehetőség arra, hogy csapatban dolgozz, és rájöjj, hogy ez mekkora jelentőséggel bír és milyen fontos egy vállalkozás életében. Emellett az előre való gondolkodásban (stratégia) is fejleszti a résztvevőket, valamint rámutat, hogy milyen rögtönzött megoldásokat eredményezhet az időnyomás terhe.

 

4. A tréningről

Mivel csoportban kell dolgoznod fontos, hogy a létszám biztosítva legyen, egyrészt mert izgalmasabb, másrészt meg motiválóbb.  2-4 fős csapatokban érdemes részt venni, az ajánlott létszám 12-24 fő. A tréning időtartama 1 nap. A tréninghez szükséges csapatonként egy-egy laptop, nyitottság az új megoldásokra, és jó, ha tanulási motivációval érkezel. A szoftver használata nem igényel letöltést, online felületen elérhető, nem szükséges nagy teljesítményű gép.

A Budapesti Corvinus Egyetemen, Szent István Egyetemen és a Külkeren tartott képzések résztvevői az alábbiakat emelték ki a szimulációval kapcsolatban:

  • folyamatos döntéskényszer jellemzi
  • ha eredményesek akartak lenni, csapatmunkában kellett dolgozniuk
  • a szimuláció valós képeket ad a vállalatvezetők döntési helyzeteiről
  • piaci tényezők alapos megfigyelése indokolt
  • komplex képet kapnak egy kereskedelmi cég vezetéséről
  • a módszer egy száraz tananyagot töltött meg élettel

5. Kiknek ajánljuk a tréninget?

Leginkább azoknak, akik egy vállalkozás elindításában gondolkoznak, és megértik, hogy a gazdasági összefüggések ismerete nélkülözhetetlen egy vállalkozás esetén.

6. Játékosok véleményei

A Sikermagazin által meghirdetett gyakornoki program tagjai és a két főszerkesztő is részt vett a szimulációs játékban. Az első kör mindenki számára fejtörést okozott, de a fokozatos figyelem, motiváció és versenyszellem arra késztetett mindannyiunkat, hogy csapatként és jóval összetettebb gondolkodásmóddal viszonyuljunk úgy üzleti társunkhoz, mint a játék adta kihívásokhoz. Íme pár vélemény a résztvevőktől:

Az üzlet szimuláció, de a verseny izgalma valóság!

Battay Máté, szerkesztő Business & Café

A tettekből tanulsz. Az elmélet nagyszerű, de semmi sem helyettesítheti ezt a tapasztalatot. Már más emberként nézek a kereskedelemre.

Tóth Patrik, szerkesztő Business & Café

Első körben nagyon kemény feladatnak bizonyult, rendesen megtornáztatta az elménket, de folyton arra késztetett, hogy vannak új megoldások, lehetőségek, amiket a játék által felhasználhatunk a való életben is!

Simon Alíz gyakornok Business & Café

A játék koncentrációt, stratégiát, szervezettséget kíván. Megmutatkozott a döntéskészsége és a stressz kezelése is minden résztvevőnek. Nagyszerű volt csapatban játszani, ez egy másik színt vitt bele. Élveztem, sokat tanultam, és máskor is szívesen részt vennék ilyen alkalmakon.

Sipos Anna Ilona, gyakornok Business & Café 

A gazdasági szimulációs játékot kipróbálni azért volt nagyszerű élmény, mert betekintést nyújtott abba, hogy egy felsővezetőnek milyen nehéz dolga is van egy-egy döntés meghozatalában - nem elég a saját, belső intuíciónkra hallgatni, figyelni kell a versenytársakat is, és alkalmazkodni az ő döntésükhöz.

Szkrobó Tamás , gyakornok Business & Café 

 

7. A tréning díja

A tréning díja 20.000 FT + ÁFA résztvevőként. Amennyiben egy komplett csapattal érkezel ( 2-4 fő ) a fejenkénti képzés árából 10% kedvezményt adunk. A tréninghez legalább 3 csapat szükséges.

Ha felkeltettük az érdeklődésedet és úgy gondolod, hogy baráti köröddel vagy akár egyetemi társaiddal próbára tennétek magatokat, akkor ne habozz, további részletekért vedd fel a kapcsolatot a csapattal.

e-mail: info@maximulation.com

telefon: 06-20-489-4774

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása