Business & Café

A Mercedesek hétköznapi luxusa

06 júl 2016

Laza, fiatalos, elegáns. A hétvégén a Mercedes-Benz C200-al forgattunk, közben persze teszteltük is.

dsc_0617.jpg

Ahogy előző autótesztünkben is olvashattátok, most is egy szubjektív, de őszinte véleménycikk következik. Köszönjük a Hovány_Csoportnak az autót, akik lehetővé tették a tesztet, szívünk szerint vissza sem adtuk volna! 

1. Gépház

Nem vagyunk profi autós újságírók (még), ezért egy autótesztnél is az átlagfelhasználó szempontjai érvényesülnek a műszaki vonatkozásokban.

Megy vagy nem? Milyen a fogyasztása? Mennyire irányítható? És egy kevésbé objektív, de fontos szempont: mennyire király vezetni? 

Nos az első kérdésre hamar meg is kaptuk a választ, a teszt első lépéseként Kecskemétről a Hovány Csoport központjától támadtuk be a Balatont, egy budapesti belvárosi kitérővel. Az autó, (ahhoz képest, hogy egy 1,6-os dízelest ragadtunk el) kimondottan jól ment. A motor ugyan egy kicsit lassan reagált, még az agilitás csomag sport fokozatában is, de az automata váltóval együtt, meglepően jó vezetési élményt adott.

dsc_0639.jpg

A verda a Bluetec családból származik, ez pedig garancia az alacsony emisszióra, a csekély fogyasztásra és a nagyobb teljesítményre. Az emissziót nem mértük, de az biztos, hogy az autó jól fogyasztott, a sok Balaton-parti tötyögéssel és az autópályás száguldozással megálltunk 6 literes átlag környékén, ami kimondottan jónak tűnik egy ilyen jelentékeny súlyú automobiltól (2 tonna össztömeg!).

A biztonsági elektronika is kimondottan növeli a vezetési komfortérzetet: tolatóradar, visszagurulás gátló, követési távolság figyelő és amit csak akartok. 

2. Kaszni

dsc_0544.jpg

A C-osztály, ahogy azt megtanulhattuk a szakértőktől, az S-osztály leszármazottja a külső jegyek tekintetében. Az biztos, hogy minket megvett a külsejével. Elegáns, fiatalos, szerethető külső. Olyan autó amit ha meglátsz megdobban a szíved, hogy mennyire menő már, de azért nem kapsz gyomorgörcsöt attól sem, ha ott kell hagyni a hiper parkolóban vagy a strandon egy pár órára. Ez lenne a hétköznapok belépő szintű luxusa? Valószínűleg.

3. Belső

dsc_0562.jpg

Kicsit puritán volt a belső tér, az előző Mercedesben amit teszteltünk, egy GLC-ben nagyjából egy wellness szálloda kényelmével voltunk ellátva, az extra hifitől kezdve az ambient hangulatfényekig. Ezeket most fájdalommal kellett nélkülöznünk, amiből látszik, hogy mennyire megvesz a Mercis marketing. Az ember egy 10 milliós autóban is tud még extrák után sírdogálni.

Akárhogy is, a C200 kényelmes, kimondottan jó minőségű anyagokból van összerakva, baromi jó például a sokállásos klíma, ami kimondott élményautózássá tette a külvilág 36°Celsiusban történő haldoklását (másik fontos szempont: nem kaptunk tőle tüdőgyulladást sem).

+1. Az egész együtt

dsc_0670.jpg

A C200 olyan, mint egy megbízható középvezető. Ad magára, esztétikus a megjelenése, a teljesítménye megbízható és egyenletes, a figyelmet a szükségesnél jobban nem hívja fel magára. Papíron is meggyőzőek az eredményei, de semmi különös. Úgy jobb a világ legnagyobb részénél, hogy nem ismerik el kellőképpen. Mi pedig nagyon is megszerettünk C osztály, jó volt veled.

C-osztály teszt galéria

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe