Business & Café

Hogyan építs birodalmat a semmiből?

22 júl 2016

Nem vagy elégedett a jelenlegi helyzeteddel? Szívesen építenél birodalmat - akár a semmiből? Sikerülhet, csak néhány trükk kell hozzá.

fnte.jpg

Végvári Tibor, a Frizbi főszerkesztője, rádiós igazgató, 15 év tévés tapasztalattal rendelkező médiaszakértő válaszolt kérdéseinkre, mit tanácsol azoknak, akik sikeres márkát akarnak építeni:

1. Egy celeb nagyon drága, 10 celeb ingyen van

Ha valakit megkeresünk azzal, hogy legyen a cégünk arca, az nyilvánvalóan nagyon sok pénzbe fog kerülni. Ha felkérek, mondjuk egy szupermodellt, hogy legyen egy női ruhaszalonnak az arca, akkor értelemszerűen azt fogja mondani, hogy elvállalja a feladatot, a rögzített anyagok felhasználástól függően 500 ezer és 5 millió forint között.

066.jpg

Viszont ha azt mondom, hogy felkérek 10 hölgyet, aki ismert és megkérem, hogy vegyék fel az én ruhámat, mert szeretnék csinálni egy jótékonysági divatbemutatót, aminek a bevételét oda szeretném adni gyerekeknek, akkor a hölgyek el fogják vállalni a felkérést.

A szupermodellünk ugyanúgy felveszi majd a ruhámat, de nem fog kérni tőlem pénzt, én viszont ugyanúgy fel fogom tudni használni egy megjelenő PR cikkben, vagy a Facebook felületeimen, vagy ha csinálunk egy youtube videót, ami nagyon jó tartalom. Szóval tulajdonképpen megszerzem a nevüket ingyen, ahelyett, hogy kifizettem volna egy csomó pénzt.

2. A felület nem cél, hanem eszköz

Nagyon fontos az, hogy a szereplés soha nem cél, hanem eszköz. Nem azért akarok belekerülni az újságba, mert az a célja egy jó kampánynak, hogy belekerüljünk az újságba, hanem egy eszköze annak, hogy valamit kommunikálni tudjak. Ha nincs kommunikáció, nincs megfelelő üzenetem, akkor igazából tökmindegy, hogy én be tudok kerülni egy fizetett hirdetésbe, vagy esetleg egy PR cikkbe.

029.jpg

Ha van egy jó üzenetünk, ami lehet a cégünk társadalmi szerepvállalása, de akár egy olyan új eszköze, egy új szolgáltatása, ami jól kommunikálható, vagy jól, pregnánsan megfogható, akkor értelemszerűen annak kell az újdonságait kommunikálni és az az elsődleges cél, hogy ez a kommunikáció átjöjjön a potenciális fogyasztóknak.

Nagyon sok cég ott rontja el, hogy számára a felület, legyen az egy újságcikk, egy óriásplakát, vagy egy tévéreklám az nem eszköz, hanem maga a cél. Ott teljesedik ki, hogy de jó benne vagyok a tévében. Megmutattam magam, kiírták a nevem.

Ezek senkit nem érdekelnek, az üzenet a fontos. Az, hogy én akkor mi az amit megfogalmazok, legyen az egy új termék, egy új szolgáltatás, egy formabontó, piacvezető termék vagy szolgáltatás, amivel én gyakorlatilag  el tudok jutni az emberekhez, pontosabban a saját célcsoportomhoz.

3. A negatív reklám, nem jó reklám

Ha tegyük fel nekem van egy italcégem, és legyet találnak az italomban, akkor lehet, hogy rólam beszélnek 3 napig, de a piacon eláshatom magam véglegesen. Egy jól felépített kommunikációs stratégiával, amikor brandet akarunk építeni, tulajdonképpen nem akarunk semmi mást elérni, mint bizalmat szerezni.

041.jpg

A bizalom az egy nagyon érdekes dolog, mert a megszerzése és az elvesztése között óriási különbségek vannak.

A bizalmat megszerezni egy hosszú és átgondolt kommunikációs stratégia, elveszíteni viszont egyetlen rossz döntés.

Ha én tegyük fel, holnap egy üdítőitalban találok egy ujjat, vagy kiderül hogy tartalmaz valamilyen rákkeltő anyagot, akkor arról az adott márkáról fog beszélni az összes újság hónapokig, de nem hiszem el, hogy nőni fognak az eladások. Történni fog viszont egy nagyon komoly bizalomvesztés, amikor a cég elmúlt években felépített stratégiái, megjelennek egy negatív aspektusban és ez óriásit fog ártani a terméknek. Ezért én azt gondolom, hogy a negatív reklám személyes én márka építésénél hatékony tud lenni ahhoz, hogy valakiről beszéljenek, de egy cégnél a negatív reklám rossz reklám!

És ez még csak a kezdet! Végvári Tibor, a Frizbi főszerkesztője, rádiós igazgató, 15 év tévés tapasztalattal rendelkező médiaszakértő, a Rapid Business üzleti rendezvények szervezője elmondja az összes tippjét szeptember 6-i előadásán, ami egy kimondottan gyakorlati képzés cégeknek!

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása