Business & Café

A 3 legfontosabb üzleti tanulság a Szegedi Ifjúsági Napokról!

29 aug 2016

Tegnap hajnalban ért véget a nyár egyik utolsó nagy zenei fesztiválja Szegeden. Körülnéztünk milyen üzleti modelleket lehet ellesni egy ilyen eseményen!

14102691_1430840083671661_2619418162376845214_n.jpg

Egy fesztiválon nem feltétlenül csak bulizni érdemes. Rengeteg cég versenyez ilyenkor kiélezett helyzetben, szolgáltatásai értékesítése érdekében. Izgalmas megfigyelni, hogy ki hogyan próbálja meg lenyomni a versenytársakat! Szegeden nyitott szemmel jártuk a bulit, és összeszedtük nektek a legizgalmasabb tanulságokat!

1. A borravaló trükk

A fesztiválokon egyre inkább kiszorítja a készpénzt a Festi Pay rendszer. Ez a Pay Pass bankkártyához hasonló, ami annyiból áll, hogy a pultos beüti fogyasztásunk értékét, érintjük a kártyát, gyors, egyszerű, nem kell várni a visszajáróra, és még adózási szempontból is teljesen tiszta.

A vendéglátósok szempontjából szomorú lenne a borravaló elmaradása, de megoldást nyújt erre a problémára az a táblagép szerű szerkezet, amit speciálisan borravaló problémakör megoldására találtak ki. A tulaj beállítja, mi eldöntjük milyen arányú jattot akarunk adni, és már csak érinteni kell.

A megdöbbentő, hogy a legtöbb egység nem alkalmazta ezt a megoldást, ami tekintve, hogy egy nem feláras szolgáltatásról beszélünk, elég nagy luxusnak tűnik!

2. Túl a hagyományos marketingen

A SZIN-en több olyan nagy cég is jelen volt, akik nem feltétlenül értékesítési céllal jelentek meg.

Jó példája volt ennek az Alföldi Tej, Riska márkájú teje, aminek saját promóciós sátrat, és színpadot is építettek. A tejkóstolás mellett a műértő közönség hajnalig nyomhatta a bulit a tej színpadon fellépő dj-knek köszönhetően.

Másik példa a Continental gumigyár szegedi egységének kitelepülése, akik alapvetően HR céllal hoztak autószimulátorokat, filmvetítésre alkalmas óriás ledfalat, és rengeteg segítőkész kollégát.

A leendő egyetemi hallgatók már azelőtt szimpatizálni kezdenek a céggel, mielőtt dönteniük kellene, hogy hová mennek gyakorlatra. Elmés!

3. A nyereményjáték még mindig nyerő!

A SZIN reklámharcának abszolút győztese a Captain Morgan rum csapata volt, akik rengeteg promóciós ponttal, saját hangulatosan feldíszített sátorral, és több tonna repiajándékkal készültek.

Az igazán meglepő fordulat viszont az volt, hogy az emberek tényleg tettek energiát abba, hogy megnyerjék ezeket az ajándékokat, és aztán  büszkén viselték is nehezen megszerzett kapitánykalapjukat, vagy kalózkendőjüket. Nyerő trükk az biztos!

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása