Business & Café

Mercedes-Benz E-osztály - Egy megfontolt milliomos

08 okt 2016

Azt nem mondom, hogy okosabb nálad, de az lehet, hogy jobban vezet. Hölgyeim és Uraim, a színpadon az új E-osztály!14615616_1311028052241775_1486730360656098522_o.jpg

Ahogy az eddigi autótesztjeinkben is olvashattátok, ezúttal is egy szubjektív, de őszinte véleménycikk következik. Köszönjük a Hovány_Csoportnak az autót, akik lehetővé tették a tesztet. Szívünk szerint vissza sem adtuk volna! 

1. Még mielőtt nekikezdenénk

Komoly elvárásokkal indultunk el, hogy kipróbáljuk mit is tud ez a járgány - a Mercedes márka 2016-os nagy dobása. Olvastunk róla már a megjelenése előtt, voltunk a kecskeméti szalonban a modell bemutatóján, és egyszer csak elérkezett a nagy nap: aláírtuk a papírokat, felmartuk a forgalmit, és irány a hétvégi teszt helyszíne, Tata! De ne is szaladjunk ennyire előre!

2. Külcsín/Formák

14618869_1310569158954331_1905437013_o_1.jpg

Az első benyomás az E osztály külsejével kapcsolatban számunkra a meglepettség volt. Ugyanis a többi testvéréhez képest meglepően szolid. Persze az a réteg akit ezzel a szedánnal céloznak nem szereti a feltűnősködést. Kifinomult ízlésű, kényelmet és biztonságot kereső vevők - megfontolt milliomosok.

A tetsztpéldány AMG line külső kivitelű volt, ezért a csillag nem a motorháztetőn kapott helyet, hanem egy nagy sportos embléma trónolt a pajzsrács közepén. Igaz, hogy fiatal, fiatalos ízlésű volt a csapat, de minket egyértelműen megvett az AMG line a külsejével. 

Az autó a korábbi generációkhoz képest hosszabb és szélesebb is lett (közel 5 méter!), de ettől még vérbeli Mercedes-Benz szedán. Érdekes tapasztalat volt, ahogy az emberek utánafordultak. Nem olyan bizalmaskodó megkívánással, mint egy sportkocsi után, inkább tisztelték, mint bámulták. Egy biztos, visszafogottsága ellenére figyelmet követel magának.

3. Belbecs: avagy tágas terek és egy halk dízel

dsc_0067.jpg

Ahogy elindultunk a kecskeméti Hovány szalonból Tatára, az autópályán tűnt fel mennyire hamar otthon tudom érezni magam ebben az autóban. Az ember körülnéz a nappa borítású volán mögül (lényeges pont, ide még visszatérünk) szeme végigsiklik a faberakáson, a jellegzetesen mercis kerek szellőzőkön, az óriási LCD kijelzőn, és a bőrborítású műszerfalon, kényelmesen elhelyezkedik a vezetőülésnek kategorizált fotelban, rálép a gázra, és mélységes elégedettséggel gondol arra, mennyire király is az élet, ha jobban meggondoljuk a dolgot.

A Mercedes márka hivatalos kommunikációja szerint minden idők legdigitálisabb járműve az új E osztály. Ráadásul mindezt az elegancia jegyében, disztingváltan, kényelmünket szolgáló módon kapjuk. Csak amolyan Mercedes-módra. Abban egészen biztosan igaza van a gyári kommünikének, hogy a rengeteg kütyüt, segédet, és egyéb elektronikus megoldást nagyon szépen elbújtatták a belső dizájnelemek közé.

Vissza is tértünk a kormányhoz, amelynek küllőin érintésérzékeny gombokkal irányíthatunk majdnem minden létező funkciót, nagyjából úgy, mintha csak telefonon pötyögnénk. Ennek megvan az a kényelme, hogy nem kell levenned a kezed - balesetmegelőzésből jeles - és még nagyon kényelmes is. 

Röviden tehát a mercinél az új digitális időknek megfelelő gépet építettek.

dsc_0278.jpg

Egy blogposztban az ember nem lelkendezhet sok ezer karakteren keresztül anélkül, hogy olvasói türelmét ne kockáztatná ezért csak röviden összefoglalnám milyen örömökre számíthat egy büszke E tulajdonos:

  • Comand Online rendszer
  • Digitális rádió
  • Sötétített hővédő üvegezés
  • Ülésfűtés
  • Parkoló csomag 360°-os kamerával - parkoló asszisztens
  • Üléskomfort csomag
  • Burmester térhatású hangrendszer
  • Keyless-go csomag (Kulcsnélküli nyitás, indítás)
  • Nyíltpórusú Barna kőrisfa díszítőelemek
  • Artico műbőr
  • 64 színű led hangulatvilágítás
  • kormányküllőkben érintésérzékeny gombok, le sem kell venned a kezed a kormányról és mindent irányíthatsz
  • Drive Pilot távolságtartó rendszer tartja a követési távolságot, a sávot, fékez, gyorsít, csinál mindent, kanyarodik, parkol, távolról is irányítható, ha szűk helyre kell beállnod
  • Agility Control futómű szelektív lengéscsillapító rendszerrelés ültetéssel
  • Elektromos panoráma tolótető, üveg kivitel

Extrák ilyen mértékű tengerén szelni a kilométereket nem is annyira gépjármű vezetés, mint inkább wellness program. A Burmester hifi simogatja a dobhártyád, az ülés masszírozza a hátad, az autó ha akarod majdnem teljesen robotpilótára kapcsolható, és ráadásul minden dekor a legutolsó szőnyegrojtig tökéletesre van fejlesztve.

A gépházról se feledkezzünk meg, a 220d-t négyhengeres 1950 köbcentis motorral szerelik, ami ha nem is sportosan, de magabiztosan mozgatja a másfél tonna (1,6 t) tömegű gépet. A 0-100-ig versenyszámba 7,3 szekundumos eredménnyel nevezi magát, legnagyobb sebessége 240 km/h. 

4. Kellem, jellem: milyen autó is igazából az E osztály?

14567582_1311041998907047_2189325983814715958_o.jpg

Röviden összefoglalva: egy tökéletes üzleti limuzin. Nagy, tiszteletet parancsoló, valóban intelligens, ha kell a forgalomban is hasít. Minden megvan benne, ami a megcélzott vásárlóközönségnek kell. 

E-osztály teszt galéria

Mercedes-Benz, Hovány_Csoport

A Mercedes Intelligens mesterműként jellemezte az új E-osztályt. Őszintén mondom ha akarnék sem tudnék ellentmondani, valóban az.

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása