Business & Café

3 tipp, hogy hogyan uralkodhatsz a teendőiden - még az év végi káoszban is!

07 dec 2017

Itt az év vége, viszont decemberben már senki nem pörgeti annyira a dolgokat. Tennivaló viszont mindig akad bőven. 3 tanács, amivel megelőzheted, hogy az év végére összecsapjanak a fejed felett a hullámok!

gg3jtw.jpg

Gyorsul a világ, egyre több feladatot akarunk elvégezni a rendelkezésre álló 24 óra alatt. Természetesen nem kell engednünk a társadalmi, munkahelyi nyomásnak és dolgozhatunk a saját tempónkban is, de azért mindig jól jön egy rendszer, amivel megkönnyíthetjük az életünket. A legegyszerűbb ilyen trükk például, ha leírjuk a feladatainkat.

Amikor elkezdtem írni ezt az anyagot, egy népszerű időmenedzsment módszert szerettem volna ismertetni, de annyira túlbonyolítottnak, és mesterkéltnek éreztem, hogy lecsapkodtam a vadhajtásokat - végiggondoltam a saját rendszerünket, és büszkén ismertetem is! Hölgyeim és Uraim a világhírű, egyszerű és nagyszerű Business & Café feladatmenedzsment módszer. 

A lényeg tehát: Az egyre több feladat egyre több stresszt jelent. Ezt egyedül úgy tudjuk kivédeni, ha fókuszba hozzuk az elménket. Vagyis rendszerben kell tartani a feladatainkat lehetőleg napi, legalább heti átnézésre lesz szükség.

3 lépésre lesz szükség minden új feladatnál. Vegyük is át gyorsan, és mindenki nekiláthat az íróasztala letakarításának. 

1. Rögzítés

Ha beesik valami új feladat, első dolgunk annak rögzítése lesz. Így nem felejtődik el még véletlenül sem, és bekerül a tennivalók rendszerébe. A fontos kérdés amit érdemes feltenni magadnak a rögzítés előtt, hogy mennyi időbe telne megoldani az adott helyzetet. 2 percnél kevesebb és nem vagy valamilyen 24. órás melóban? Akkor csináld meg, és legyél túl rajta mindjárt. Így nem torlódnak fel az apró de nem megúszható feladatok az életedben.

2. Rendszerezés

Nem meglepő módon, a rendszerezés lesz a rendszered legfontosabb alapja. Hiába a sebészi pontosságú feladatrögzítés, ha csak gyűlnek a feladatok, de nem kapnak semmilyen prioritási sorrendet. A rendszerezés során kapnak a feladataid határidőt: még ma meg kell lennie, a héten ki kell küldeni, stb. 

Természetesen tartható határidőket kell kijelölni a feladataid végrehajtásához - azt viszont, hogy mennyit bírsz el, csak az önismereted bővülésével fog kiderülni.

3. Cselekvés

Elérkeztünk a legfontosabb elemhez. Hiába a lehető legprecízebb időbeosztás, a fantasztikusan működő rendszer, ha eljön a pillanat és nem csinálod meg amit kellene. Számomra a legfontosabb tanulság az volt, hogy a legtöbb ilyen rendszert a tervezés és a végrehajtás kapcsolata határozza meg, de a divatos elméletek szerzői legtöbbször nem fektetnek elég nagy hangsúlyt arra, hogy végül is a tervezés kellene, hogy a gyakorlatot szolgálja és nem fordítva.

Persze én sem a tervezés fontosságát kérdőjelezem meg, csak szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a kettőnek összhangban kell lennie. Éppen ezért mérj kétszer, vágj egyszer és a többi - de ha úgy érzed a terved alapos, és működni fog, akkor ne vacakolj tovább és vágj bele!

Köszönjük, hogy az értékes idődet cikkünk olvasására fordítottad! Tudtál róla, hogy elköltöztünk? 

Csekkold le az új oldalunkat, szeretni fogod!

businessandcafe.hu

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása