Business & Café

Egy digitális ügynökség műhelytitkai - interjú Jogg Balázzsal

27 dec 2016

Hogyan lesz egy gépészből az ipari marketing fenegyereke? Mennyi pénzt érdemes elkölteni egy ipari cégnek marketingre? Beszélgetésünkből kiderül!

csapatofoto.jpg

1. Mesélj a Webben kezdeteiről

A Webben-t 2011-ben alapítottuk, még nagyban élveztük akkoriban napi szinten a műszaki felsőoktatást.  Én pályaelhagyónak számítottam, tudatosan készültem az gépjármű gépészeti karrieremre a BME-n, de nem bírtam kivárni, hogy ne kezdjek valamibe bele, amíg nem le nem diplomázom. Az autóipar lelkes amatőröknek nem sok vállalkozási lehetőséget kínál. Kézenfekvőnek tűnt, hogy internetes business-be kezdjük, jól értettem az internetes felhasználók motivációit.

A társam, Holló Balázs, végzős mérnök informatikus hallgató volt az időtájt. Komoly elektronikai és biztonságtechnikai tapasztalattal rendelkezett, melyet édesapja cégében szerzett meg. Noha volt már informatikai rendszer építési tapasztalata, a marketing az ő életében is újkeletű dolognak számított.

A piaci igények alakították ki a szolgáltatásainkat akkoriban, arculatot és weboldalakat terveztünk, melyek célja szinte minden esetben az értékesítés támogatás volt.

2. Merre tartotok most?

Az elmúlt 6 évben lépésről lépésre fejlesztettük a céget, számos különböző területről érkeztek ügyfeleink. Megvizsgáltuk, hogy az ügyfeleink közül kik realizáltak legnagyobb hozzáadott értéket a munkánkon, és szépen kirajzolódott, hogy az ipari vállalkozások és más B2B szereplők.

Természetesen ez nem meglepő, gyerekkorunk óta szívjuk magunkba az ipari tudást, egy nyelvet beszélünk az ügyfeleinkkel. Valószínű, hogy mi vagyunk az országban az egyetlen olyan marketing cég, amit képzett ipari mérnökök irányítanak. A jövőbeni stratégiánkat is ez fogja meghatározni, szeretnénk ezt a speciális adottságot kihasználni. Úgy gondolom sorsdöntő, hogy egy cég olyan marketing szolgáltatót válaszon, aki együtt lélegzik az ő iparágával.

3. Milyen szolgáltatásokat kérhetnek tőletek az ipari ügyfelek?

Általában weboldal megújítás miatt fordulnak hozzánk. De ennél sokkal többről van szó, marketinggel, üzletfejlesztéssel foglalkozunk, csak gyakran ennek a fejlesztésnek az eszköze, megjelenítési felülete egy weboldal.

Amennyiben egy ügyfél egy fejlett digitális ügynökséghez fordul, neki már nem is feltétlenül kell koncepcióval rendelkezni arra vonatkozóan, hogy mit szeretne kiviteleztetni. Számunkra az ideális igény úgy néz ki: „Szeretném az ipari cégem árbevételét megnövelni és hajlandó vagyok invesztálni. Várom a javaslatukat”. Többre nincs is szükségünk. A projektjeink során több hónapig elemezzük a minket megbízó vállalkozást, megvizsgáljuk a termékeit, szolgáltatásai előnyeit, konkurenseit. Mielőtt nekiállnánk a kivitelezésnek, digitális stratégiát alkotunk, tehát lefektetjük azon értékeket, melyre az iparvállalatnak koncentrálnia kell a teljes marketingje során. Ezután természetesen kivitelezzük a szükséges marketing elemeket, lehet ez weblap, arculat, youtube videó. A lényeg, hogy megteremtsük egy későbbi fizetett kampány fogadó felületeit.

4. Milyen elvárásokat támaszthat a megfelelő digitális jelenléttel szemben egy iparvállalat?

Első és legfontosabb szempont az értékesítési volumen növelése. Több más, kiegészítő szempontot is be lehet emelni az értékesítéshez kapcsolódóan, pl:

  • A fals, nem az iparcég profiljához és üzemméretéhez méltó piaci megkeresések számának csökkentése. Nagyon gyakori, hogy „csavargyárat, 10 db egyedi csavar miatt keres fel magánszemély”. Komoly erőforrás igény ezekre a nem reális igényekre folyton reagálni egy iparcégnek
  • Az iparcég termék vagy szolgáltatásai közül azokat előre priorizálni a kommunikációban, melyek a legnagyobb nyereséggel is kecsegtetnek

De nem csak az értékesítés van szem előtt. A jó website gondozza, hatékonyabbá teszi az iparcég és az partnerei kapcsolatát:

  • Átad olyan információkat a potenciális ügyfeleknek, melyek a megrendelés leadáshoz szükségesek, ezáltal a website végez el olyan munkát, amit eddig az értékesítő kolléga végzett volna el
  • Kommunikálhat a beszállítók, alvállalkozók irányába is, ezzel kordában tartva a téves beszállítási elképzelések számát és növelve a megfelelő partnerek fellépési számát
  • Egy kiemelten jól kommunikáló vállalat a potenciális munkavállalók irányába is pozítívum, a mai álláskrízisben, igen fontos a transzparens és megfelelő foglalkoztatói hozzállás.

5. Mekkora marketing költségvetésben érdemes gondolkodnia egy iparvállalatnak?

Tapasztalatainkat többnyire a nettó 150 millió és 3 milliárd árbevételű vállalkozások között szereztük. Igen nagy a tartomány szélső értékei közötti különbség, de általános érvényű tanács lehet az, hogy egy ipari szereplőnek érdemes az éves árbevételének körülbelül 2-3%-át marketingre fordítani, ami fedezetet nyújt a kampányok költségvetésére és az ügynökségi díjakra is.

6. Mi a közös ezekben az iparcégekben?

Ezen vállalkozások közös jellemzője, hogy egyikük sem rendelkezik irodájában marketing szakemberrel, így a mindennapi marketing döntésekben a Webben-re támaszkodnak.  Egyre több partnerünknél látjuk, hogy  a marketinghez szükséges know-how igénye nagyon magas, de az elvárt éves munkamennyiség nem. Ez esetben a marketing koordináció belső költségeinek megválasztásánál két lehetősége van az iparvállalat vezetőjének:

  • Felveszi falusi Pirikét, OKJ tanfolyamot végzett, nyomott béren, várhatóan nulla eredményt produkálva
  • Megfizet egy valóban képzett profi marketingest, de kivitelezendő munkamennyiség nem teremt teljes éves elfoglaltságot

Mi vagyunk a titkos harmadik esély. Tökéletesen tudunk idomulni az éves költségvetéshez, és mindig a legmodernebb szemléletet tudjuk leszállítani.

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása