Business & Café

7 tárgyalástechnikai trükk, amit milliókba került megtanulnom

11 ápr 2017

Üzletet kötni művészet. Természetesen, mint minden művészetnek, a biznisznek is megvannak a maga íratlan szabályai. Most megtanítunk 7 nagyon drágán vásárolt ismeretünkre!

bnc02.png

A biznisz bizonyos tekintetben olyan, mint a szerelem. Ha elszúrod, általában nincs második esély. Mi az évek során sokszor és sok hibát követtünk el, de most összegyűjtöttük nektek a legfontosabb tanulságokat! 

1. Érzelmeknek nincs hely

Üzleti karrierünk elején nem tudtunk tárgyalni, ezért meg kellett tanulnunk bánni az emberekkel. Meg kellett tanulni kezelni őket. El kell fogadni, hogy nincs helye az érzelmeknek. 

Dühös vagy? Nincsen kedved hozzá? Éhes vagy? Fáradt vagy? Senkit sem érdekel! Legkevésbé az üzleti partnereidet, ügyfeleidet. 

Nem szabad egóból tárgyalni. Ez pedig mindig visszaveti a bizniszt és az emberi kapcsolatot is. Éppen ezért figyelni kell a fizikai szükségleteidre. Egyél, hogy ne legyél ideges. Pihend ki magad, hogy ne legyél fáradt. Tényleg rengeteget számít. Volt, hogy Patrik tárgyalás közben az asztal alatt rúgott bokán, mert éhesen idegesen tárgyaltam. Ennek nem szabad teret engedni.

2. Én a robot

Mi mindig úgy kezdjük a tervezést, hogy feltesszük a nagy kérdést.

Egy tökéletes világban, ez hogyan valósulna meg?

Ismét képbe kerül az érzelmek kizárása. Egy tökéletes világban egy ilyen kampányt hogyan csinálnék, milyen felületeken, milyen személyekkel, milyen elérésekkel. Nagyon sok mindent el tudsz képzelni, ha megfelelő kérdéseket teszel fel magadnak. Mérlegeld robotként, hogy neked mi a legjobb, az ügyfelednek mi a legjobb, és valósítsd meg a körülményekhez, rendelkezésre álló lehetőségekhez képest a legvagányabban!

3. Határozottan

20160909_202636.jpg

Nem elég ha tudod, hogy te vagy a legjobb. Elő is kell tudod adni. Az emberek elsősorban a kommunikációra figyelnek fel, és csak azt követően győződnek meg arról, hogy igazat állítasz-e vagy sem.

Lásd a szélhámosok/csalók működését. Miért tudják átverni az embereket? Mert meggyőzően adják elő a mondanivalójukat. Annyira jól kommunikálnak, hogy el tudják hitetni veled azt is, ami nem létezik. Például rábeszélnek, milyen jó biznisz megvenni víkendháznak a Keleti Pályaudvart. 

Meg kell tanulnod átéléssel beszélni saját magadról. Vidáman, kedvesen, meggyőzően. Más módon nem fog menni. Legyél jó üzletember, és mellette kitűnő színész is!

4. Felkészülten

Nem elég jó színésznek lenni, ha nem ismered a darabot amiben játszol. Mindig készülj fel előre! Szerezzél infókat! Nem kell túlgondolni a dolgot, legtöbbször elég ha utánanézel a cégtárban, vagy ráguglizol az adott vállalkozásra. Tanuld meg kivel tárgyalsz, milyen személyiség, milyen cége van, mit akar.

Mi a Cégtár Light alkalmazást használjuk legtöbbször. Ingyenes alkalmazás, és mindent látsz azonnal. Rákeresel a cégre, és máris látod az árbevételt, telephelyet, a bejelentett alkalmazottak számát - gyakorlatilag mindent. Nekünk már rengetegszer segített meghozni üzleti döntéseket.

5. Folyamatos kommunikáció

Nincs idegesítőbb (ügyfél és megrendelői részről is), mint amikor eltűnik valaki. Megbeszéljük, lepacsizunk, okés - csináljuk, egyedül a 'csinálás' része nem valósul meg. Hiába csinálod meg világbajnok szinten a feladatod, ha nem kommunikálsz azt fogják gondolni, hogy gáz van és sunyítasz.

A gondolatátvitel nem működik a gyakorlatban. 

Ezt a hibát én is fájdalmasan sokszor követtem el. Hanyagságból, figyelmetlenségből, lustaságból, időhiányban, vagy csak azért mert nem írtam fel magamnak - a végeredmény mindig ugyanaz a két fájdalmas szó: elmaradt haszon.

6. Mit adsz?

Mindig ezzel kell kezdeni. Nem azzal, hogy mennyibe kerül a terméked vagy szolgáltatásod. Hanem miért éri meg pont téged igénybe venni. Mitől vagy más, mitől vagy több, mint a többiek? Miért éri meg üzleted kötni veled?

Mindenki először a nagy kérdést teszi fel magának. Miért éri meg nekem ez az egész?

Ha ezt a kérdést nem tudod a lehető leghamarabb megválaszolni, nem kelted fel az érdeklődést. Attól még, hogy neked egyértelmű, egyáltalán nem jelenti azt, hogy a veled szemben ülőnek is evidens. Kommunikáld az erősségeidet! 

7. Mindenki keressen rajta

Mindig minden üzleten mindenkinek keresnie kell. Hagyni kell áramolni a dolgokat. Ha valaki szívességet tesz neked, feltétlenül viszonozni kell. Sokszor nem is kerül pénzbe, de ha ezt kihagyod, akkor a másik fél úgy érzi majd, hogy nem jó veled együttműködni. Figyelj rá, hogy mindenki járjon jól!

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png