Business & Café

Ötlettől a legjobbig? Hagyjuk a dumát, 5 pontban a lényeg!

16 máj 2017

Az ötlet minden? Nem! Ha valami jó elméletben az tutira működni fog? Nem! Elsőnek kell lenni? Nem feltétlen! Vigyázat! Csak olyanoknak, akik legjobbak akarnak lenni.

2513_image_724087.jpg

1. Az ötlet minden?

Lelőttem a poént az elején: egyáltalán nem. Persze, egy rafinált, zseniális, egyedülálló és világmegváltó ideával minden bizonnyal meg is lehet gazdagodni, de az a helyzet, hogy elég ritkán látni olyat, hogy egy tapasztalatlan, kezdő, pusztán elméleti tudással rendelkező illető előránt a kalapjából egy ilyet.

Számos esetben bebizonyosodott már, az ötlet nem is számít annyit, mint gondolnád. Legtöbbször elég egyszerűen jobbnak, gyorsabbnak, vagy olcsóbbnak lenni és menni fog.

Nyitottak még gyors éttermet a Mc'Donalds után? Sikereseket! Befuttattak még üdítőitalokat a Coca Cola után? Egy párat. Voltak sikeres üzleti médiafelületek a Business&Café előtt? Hajajj!

Az ötlet egy idő után lényegtelen, mert ha látják hogy működik, másolni fogják. Ne hagyd, hogy a "tökéletes" ötlet hiánya legyen a legnagyobb akadály az indulásod útjában!

2. Egyre gyorsabb verseny

image-0-02-05-40dc19ded7bbc36b5cd1d44874bf32f841a9ac5b935fcb79fd720c78bf8b5477-v.jpg

Lesz itt egy elég fontos kérdés. Találtál egy piaci rést, na de elég fontos, hogy van-e piac abban a résben?

Valószínűleg senki nem gyárt kígyóknak való farsangi jelmezeket. Az országban élő hüllőtulajdonosok száma pedig több tízezerre tehető. Piaci rés! Kérdés: mennyien vennének kedvenc Boa Constricoruk számára Napóleon öltözetet.

Az egyediség sem számít annyit, mint sokan gondolják. Pontosabban fontos, de önmagában nem lehet rá vállalkozást alapozni! 

3. Elméletben tökéletes, gyakorlatban kuka?

A tervezőasztalon annyi elképzelés tűnik ragyogónak. Nekünk is több ilyen projektünk volt. Videós műsorstruktúrák, képszerkesztési stílusok, dizájntervek, operatív működtetési ötletek, üzleti tervek, a gyakorlat azonban hamar felülírja a működésképtelen elképzeléseket.

Megpróbálod és teszteled egy ideig, ha működik szuper, ha nem akkor el kell engedni. Attól még, hogy valami tökéletes elméletben, sajnos nem biztos, hogy működni fog gyakorlatban.

4. Kitűnni vagy nem tűnni? cover_sm.png

Ez itt a kérdés. Illetve nem. Természetesen ki kell majd tűnnöd, valamit másképp kell majd csinálnod. Egészen pontosan el kell érni, hogy a vásárlóink az érezzék: itt valami olyasmit szerezhetnek meg, amit sehol máshol nem tudnának (főleg nem a versenytársainknál).

Itt lép képebe a jó öreg megkülönböztetés és annak két szintje. Az egyedi értékesítési ajánlatról (Unique Selling Proposition) és az érzelmekre ható (Emotional Selling Proposition) értékesítési ajánlatról beszélek.

A drága cuccok azért drágák, hogy érezd, az elérhető legjobb minőséget kapod. Az olcsó cuccokkal azt üzenik neked, hé haver - vedd meg ezt, a minőség király a márka meg kit érdekel? Működik mind a kettő - el kell döntened a te márkádnak mi a legjobb. Vagány dolog prémiumnak lenni, de sűrű fillérből is sokan lettek már milliárdosok! 

5. Elsőnek lenni vagy legjobbnak lenni?

Elsőnek lenni, megszerezni az előnyt egy piacon nem rossz dolog, sokszor kitűnően bevált. Ennek vannak olyan ismert példái, mint a könyvbizniszben az Amazon, és olyan kevésbé ismert példái is, mint az indiai buszpiac esete ahol a Volvo kapott először a fejéhez annak kapcsán, micsoda igény mutatkozik arrafelé luxus autóbuszok iránt. Elkezdték, és azóta is rengeteget adnak el belőle.

Azt viszont szintén ne felejtsük el, hogy a Facebook nem az első közösségi háló volt, mégis a legnagyobb lett. Egyszerűen azért mert jobb volt, mint a többiek. A Google szintén nem az első keresőmotor volt ezen a világon, egyszerűen csak jobb tudott lenni, mint mindenki más.

Ne feledjük kedves Olvasóim, a szorgalmas idővel lekörözi a tehetségest!

Kövess minket a közösségi médiában is!
Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png