Business & Café

Utak és történetek – Interjú Gangel Péterrel

02 jún 2017

Gangel Péterrel, a Bizalomnap szervezőjével és a Bizalmi kör alapítójával beszélgettünk üzletről, tapasztalatokról és a magyar bizalomiparról.

dsc_0112.jpg

1. Beszélj egy kicsit arról, hogyan váltál a magyar bizalom szakemberré?

Egy hatalmas mélypont után elkezdtem megalkotni a „magyar bizalomipart”. Alapjában az üzlet a partnerek kölcsönös megállapodásán áll, azaz a bizalmon. A kapcsolatok minőségeit is ez adja.

Ha megbízunk valakiben, hiszünk a tisztességében és a képességeiben.

Voltaképpen mindig is magaménak éreztem a bizalom ügyét, de amikor egy könyvben azt olvastam, hogy az elkövetkező évek kulcsa a számszerűsíthető bizalom lesz arra jutottam, hogy a bizalom kérdésével foglalkozni kell, és ezt mindenkinek el kell mondani. Cégvezetőként három fontos erényt neveznék meg: hit, vezetői tapasztalatok, kapcsolatok. Ez a három alappillére egy vállalkozás fenntartható fejlődésének.

2. Hogyan kelthetek bizalmat az ügyfeleimben?

dsc_0119.jpg

2013 után teljesen máshogy működik a bizalom. Míg régen a megjelenés és a nagy duma sugározta ezt, ma már a referenciák és az ajánlások. Ma az ügyfelek a többi partner véleményére adnak és a tapasztalatokra. Az üzleti partnereknek ugyanúgy fontosak a régi értékek és az már alap elvárás részükről, hogy jól kommunikáljon az ember és rendezett legyen a megjelenése. Ugyanakkor online felületeken is képesnek kell lennie széles körben megmutatni a tapasztalatokat és vásárlói visszajelzéseket. Sokakban élhet az alábbi sztereotípia:

„A bizalmat 20 év felépíteni, de 5 perc alatt el lehet veszíteni”

Nos, ezt meg tudom cáfolni, a bizalomvesztésnek alapvetően két típusa van:

  • A könnyebb eset, ha a bizalom valamilyen üzleti hiba, kompetenciahiány miatt veszik el. Itt ezt azonnal fel kell ismerni és túlkompenzálni. Mindenki hibázik, ám az kiemelheti az embert a többi ember közül, ha dinamikusan, jól kezelve tud tanulni a hibáiból és a következő kényesebb esetnél már jól reagál az adott helyzetre.
  • Nehezebb a helyzet, ha jellemhiba vagy rossz szándék áll a bizalom elvesztése mögött. Itt ugyanis már a bizalom visszaépítése kell legyen a cél. Nagyon sok ok húzódhat meg a kialakulása hátterében, de az önismeret ebben is sokat segíthet. A saját magunkba vetett hit és komoly önismeret szükséges a jó kapcsolatok kialakításához és az ügyfelekkel való kölcsönös bizalom kiépítéséhez.

bizalomnap_banner_623x200_ok_szurke_1.jpg

(Ha szeretnél te is egy bizalmi közösség részese lenni, inspiráló történetekkel és üzleti kapcsolatokkal gazdagodni, akkor találkozzunk a Bizalom Napon!)

3. Jelenthet-e versenyelőnyt a bizalom?

Igen, hiszen ma az internet nagyon sok lehetőséget nyújt, arra, hogy megosszuk tapasztalatainkat egy adott céggel kapcsolatban. Észre kell vennünk, hogy azok a partnerek, akik lehetőséget nyújtanak a tapasztalat megosztására, bizalmat generálnak és ezzel bizalmi tőkét hoznak létre.

A cégvezetőknek fel kell ismerniük, hogy a bizalomról tanulni és beszélni kell, mivel a potenciális ügyfelek java az X és Y generációkból származik. A két generáció között óriási a különbség, emiatt másképpen kell prezentálni a tapasztalatokat egy húszévesnek vagy egy negyvenes cégvezetőnek. Szerencsére a Bizalomnapon erről is és még sok másról is halhattok előadásokat.

3+1. Ezekről tehát szó esik a Bizalomnapon. Készültök valamilyen meglepetéssel is?

Ezen a konferencián – amelyet évente a nyár elején tartunk - az ország vezető vállalkozói gyűlnek össze azért, hogy arról beszéljenek, számukra miért élmény az üzlet.

Az egész rendezvénynek van egy inspiráló hangulata, azáltal, hogy értékvezérelt, agilis vállalkozók vesznek részt rajta. Egész nap változatos előadások lesznek sztárfellépőkkel, mint például a Business & Café. A nap meglepetése Dárdai Pál, a Hertha BSC jelenlegi vezetőedzője lesz, aki vezetői tapasztalatait fogja megosztani a Bizalomnapon.

Gyere el az eseményre, és találkozz velünk, hogy részese lehess egy igazi értékközösségnek!

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

 

süti beállítások módosítása