Business & Café

Hogyan lehet kőfaragó és épületszobrászként Európa legmodernebb Mercedes szalonját felépíteni?

28 júl 2017

A 100 leggazdagabb magyar közé tartozó Hovány Márton 1980-ban kőfaragó és épületszobrászként kezdte vállalkozói karrierjét. Ma, 2017-ben pedig már Európa legkorszerűbb Mercedes szalonját építteti Budaörsön.hovany-marton.jpg

Mi a titka? Hogyan tudott talpon maradni fiatal korában? Melyek voltak a legnehezebb időszakai?

Hogyan indult Hovány Márton sikersztorija?

Az általános iskola befejezése után, már 14 éves koromban autószerelő szerettem volna lenni, de sajnos nem vettek fel, mert fogalmazzunk úgy nem volt elég jó a tanulmányi átlagom. 

Édesanyám ebben a pillanatban azt mondta, hogy ne fogadjak semmit kudarcként, hiszen semmi sem történik ok nélkül. Ha valami nem úgy alakul, ahogy elterveztem, akkor se bánjam, mert biztos jobb úgy, hogy nem valósult meg.

Végül is így lettem kőfaragó és épületszobrász, amit visszagondolva nem is bánok, hiszen ezzel a szakmával remekül meg tudtam alapozni a többi vállalkozásomat. A szakmámban töltött egy évtized után már biztos lábakon álltam, családi házam, autóm, sőt megtakarításom is volt.

Hány évesen indítottad el az első vállalkozásodat? Mi inspirált arra, hogy létrehozd?hovany-legjobb.jpg

Tizenhat éves koromban félárva lettem és édesanyámmal éltem együtt, aki akkor pecsenyesütő volt, de emellett sokat dolgozott mást is. Akkor másodikos ipari tanuló voltam, a Kőfaragó és Épületszobrász Ipari Vállalatnál tanultam, de már ekkor tudtam, hogy mindenképpen a saját lábamra szeretnék állni.

Az én szakmámban azonban ez egyáltalán nem volt annyira könnyű, mint például napjainkban - akkoriban még külön mestervizsgát kellett tenni, ami azt jelentette, hogy két év szakmai gyakorlat és fél év mestervizsga előkészítés után volt lehetőségünk letenni a mestervizsgát, és csak ezután lehetett valaki vállalkozó.

Egyszóval komoly procedúra volt abban az időben vállalkozóvá válni, de nekem sikerült és erre máig nagyon büszke vagyok.

Az induláshoz 4000 Forintot kértem kölcsön édesanyámtól, amely a mai viszonyokat nézve pár százezer forintnak felel meg.

Hogyan kerültél vissza az autók világába?

Nagyjából egy évtizeden keresztül dolgoztam a szakmámban, ez idő alatt kellően meg tudtam magam alapozni.

1991-ben alapítottunk egy kft-t, amivel export és import tevékenységekkel szerettünk volna foglalkozni, viszont még ebben az évben jött az ötlet, hogy legyünk autókereskedők, így ez irányba kezdtünk el dolgozni.

Ennek köszönhetően kijelenthetjük, hogy tíz év kitérés után visszatértem ahhoz a témához, amellyel eredetileg akartam foglalkozni, és mert szerettem, egyáltalán nem a pénz hajtott, hanem mert érdekelt, és ezt akartam csinálni. Jobban érdekelt a siker, az eredmények, és az, hogy jól adjunk el autókat.

Ezután a fejlődésed töretlenül haladt előre? Voltak olyan időszakok, amikor veszélybe került az autókereskedő karriered?a-hovany-csapat.jpg

Mint minden vállalkozás életében, úgy nálunk is voltak rendkívül nehéz időszakok. 1994-ben például tönkrement a Nissan Magyarországon, így kénytelenek voltunk átváltani Fordra, amely döntést nagyon nehezen sikerült meghoznunk, de visszatekintve kifizetődő volt, hiszen mind belföldön, mind külföldön folyamatosan fejlődött a Ford, így olyan sikereket érhettünk el, amelyeket a Nissannal nem tudtunk volna.

Ehhez az is kellett, hogy a kellemetlenségeket mindig kedvező változássá tudtuk alakítani.

Azonban a legkeményebb időszakot a válság idejében éltem át. Összeszorított foggal nyomtam a dolgokat, fejlődtem, de ennek ellenére a válság időszakában egy vasat sem kerestem, így kimondható, hogy a karrieremben volt olyan időszak, amikor ingyen dolgoztam. Ennek a kitartó munkának köszönhető, hogy mi még akkor is szalonokat építettünk, fejlődtünk, bővültünk, míg mások inkább megszűntek, illetve valamilyen formában, de a méretek csökkentésére kényszerültek.

Mondhatjuk akkor, hogy ennek az időszaknak az átvészelése jelentette a fordulópontot?

Tulajdonképpen mondhatjuk, hiszen azóta számtalan elismeréssel és díjjal lettünk gazdagabbak. Többek között megnyertük a Nissan Global Award díjat, ezen felül voltunk az év Mercedes és Volvo márkakereskedői is.

Ezektől függetlenül nincs más célunk, mint továbbra is a legjobbnak lenni és folyamatosan fejlődni. Szeretnénk egyre minőségibb szintre emelni az autók értékesítésének szolgáltatását, mert számunkra az a legfontosabb, hogy az ügyfeleink maximálisan meg legyenek velünk elégedve.

És, hogy Hovány Márton mennyire komolyan veszi a folyamatos fejlődést jól mutatja, hogy július 29-én Budaörsön a a Mercedes AMG Petronas Formula One Team kétszeres futamgyőztes pilótájának, Valteri Bottasnak a közreműködésével leteszik a budaörsi Mercedes Benz Hovány szalon alapkövét, amely, ha megépül Európa egyik legmodernebb autószalonja lesz. Valteri mellett tiszteletét teszi még Szász Emese és Kammerer Zoltán olimpiai aranyérmes sportolóink is. A kellemes hangulatért pedig Radics Gigi és zenekara lesz a felelős.

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png