Business & Café

Hogyan cselezd ki a Bitly-t?

12 aug 2017

Rövidített, paraméterezett linkekkel dolgozni kifizetődő, de alkalmanként nem könnyű. Miért és hogyan érdemes rövidített linkekkel dolgozni?1280px-bit_ly_logo_svg.png

1. Bitly

Kezdjük rögtön az elején, mi is pontosan az a Bitly?

A Bitly egy link rövidítő, amely, hosszú URL-eket alakít át rövidebb, és szebb linkekké. Ez a szolgáltatás rendkívül hasznos azoknak, akik olyan helyen szeretnének üzeneteket megosztani, ahol korlátozott számú karakter áll a rendelkezésre. Klasszikus példa erre a Twitter, ahol összesen 140 karakter áll a felhasználók rendelkezésére, hogy megosszák gondolataikat a követőikkel. Ha 50-60 karakter csak a linkre megy el, akkor a mondanivaló hossza rendkívül lekorlátozódik.

A Google-nek is létezik már linkrövidítője, amely szintén egy hosszú URL-ből 19 karakteres linket tud készíteni, és láthatjuk, hogy hányan kattintottak az adott linkre, mely országokból, milyen böngészőn keresztül és még a platformot is (Windows, Android, IOS) nyomon tudjuk követni.

De térjünk vissza a Bitly-re! Miért érdemes használni, és még inkább miért érdemes kicselezni?

2. Rejtély

Az internet az új tévé, az URL megosztás az új reklám.

Ha lerejtesz egy Bitlyvel rövidített hivatkozást, az olvasó már csak kíváncsiságból is rákattint, mi lehet ez, így sokkal nagyobb eséllyel kelted fel az érdeklődését egy általad készített tartalom iránt.

Gyakran ezt a kíváncsiságot használják ki a különböző adathalász oldalak is, így csak akkor kattints rövid URL-re, ha azt egy megbízható forrású oldal teszi közzé!

3. Gyors stat

Ha beregisztrálsz a Bitly-re akkor figyelemmel tudod kísérni, hogy

  • hányan kattintottak a linkre
  • melyik országból
  • hogyan (pl. Facebook átkattintással, vagy URL kimásolással)

Így egyetlen kattintással meg tudod tekinteni, hogy mely linkek voltak a legfelkapottabbak, amelyekből aztán következtetéseket vonhatsz le a későbbi munkádat illetően.

+1. Egy linkre használj több rövidítést

A Bitly egy URL-re egy rövidítést készít, viszont vannak olyan esetek, amikor szükség lenne többre is. Íme egy rövid példa.

Készítesz egy hosszabb Facebook posztot, ahová szeretnéd ugyanazt a tartalmat (link segítségével beszúrni), de ha minden helyre ugyanazt a rövidített URL-t teszed, akkor nem fogod tudni mérni, hogy a posztjaid elején, vagy végén kattintanak többet az emberek.

És itt a trükk! Ugyanarra a linkre is tudsz több rövidítést kérni, ha a végére odaírod, hogy #1, #2 és így tovább. Ettől függetlenül a kért oldal ugyanúgy be fog tölteni, de neked több rövidítésed lesz egy tartalomra.

Ennek a trükknek köszönhetően már pontosan meg tudod mérni, hogy tartalmaid melyik részén aktívabbak a követőid!

 

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png