Business & Café

Miért és hogyan csoportosítsd a tárgyalási partnereidet?

28 aug 2017

Két ügyfelet rendkívül könnyedén fejben lehet tartani, hogy mikor mit beszéltetek, és mi a következő lépés. Amikor viszont már több száz emberről van szó beüthet a káosz és átláthatatlanná válhat az addigi könnyűnek látszó rendszer. Az átláthatóság zárát azonban egy nagyon egyszerű kulcs nyitja, sorold őket csoportokba!dsc_0070.jpg

Nagy munkának tűnhet, viszont a kezdeti időbefektetés rövid időn belül megtérül! Nekem is volt már olyan, amikor komplett napjaim mentek el a telefonos tárgyalások rendszerezésével, viszont mostanra a rendszer átlátható lett, aminek köszönhetően mindenkit pillanatok alatt megtalálok a végeláthatatlannak tűnő listámban.

Lead

A csoportosítás első tagjai, ide kerül minden olyan kapcsolat, akikkel már valamilyen módon érintkezhettem. Ez lehet egy rendezvény, ahol nem tudtam odamenni hozzá, vagy akár néhány közös érdeklődési kör a facebookon. Mivel egyáltalán nem találkoztunk még és nem is beszéltünk, ezért ez nem egy "cold kapcsolat" hanem csak egy lead.

Pro tipp: minden egyes rendezvény előtt megnézem a résztvevők listáját, ebből leszűröm, hogy mely cégek relevánsak számomra, majd átvilágítom a munkásságukat, és csak ezek után keresem meg őket.

Cold kapcsolatok

A Cold szakaszban lévő cégek olyan kapcsolatok, akikkel már kölcsönösen megismerkedtünk, de még az igazi üzletről nem volt szó. Beszéltünk már többször is telefonon, de még mindketten csak puhatolózunk.

Warm kapcsolatok

Minden olyan kapcsolatot wamnak tekintek, akikkel már legalább egyszer személyesen is tárgyaltam. Itt már lényegi részekről is szó esik, tehát ekkora mindenki tud mindent a másikról.

Ez a szakasz olyan, mint amikor a pókerben felfedjük a lapjainkat.

Tárgyalási szakasz

Pontosan tudjuk és ismerjük a másik erősségeit és lehetőségeit, ennek köszönhetően már kőkeményen a szolgáltatás és ellenszolgáltatásról tárgyalunk. Az ajánlat elküldése után két irányba mehetünk tovább - újratárgyaljuk, és addig finomítjuk az ajánlatot, ameddig mindkét félnek meg nem felel, vagy azonnal rábólint az ajánlatra és akkor már szerződünk is.

Minden kezdő cold callosnak ajánlom, hogy már a kezdetektől fogja ilyen rendszerben gondolkodjon, mert így a végeláthatatlan ügyféltömegben is el fogja tudni magát navigálni. El kell felejteni a cold e-mailt, mert azoknak a 99,9%-át nem fogja elolvasni a címzett, ráadásul e-mailezni mindenki utál, de beszélni mindenki szeret, ezért érdemes a leendő ügyfeleket irányított kérdésekkel beszéltetni!

infographics_bc.png

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png