Business & Café

Egy tökéletes világban, hogyan nézne ki egy hibátlan telefonhívás?

05 sze 2017

Üzleti telefonálásokat bonyolítani korántsem egyszerű, főleg ha nem tudjuk pontosan mit szeretnénk mondani. Érdemes minden egyes telefonhívásra egy külön gondolati ívet felépíteni, így mindig minden körülmények között el tudod érni a tökéletes telefonhívást. De mitől lesz egy hívás tökéletes?
businessandcafe_hogyan_telefonalj.jpg

Az előző cikkben már megbeszéltük, hogy milyen csoportokra érdemes lebontanunk a tárgyalásainkat, most nézzük meg hogyan lehet ezeknek a csoportoknak a telefohívásait egy minden esetben jól működő szkriptre felfűzni.

Cold hívások

A cold hívások ugye a lead-ekből keletkeznek. Ezek olyan kapcsolatok már, akikkel legalább egyszer már beszéltünk. Ezeknek a telefonhívások mindig dicsérőnek kell lenniük. Például

  • ezúton gratulálok az elért eredményeidhez
  • nagyon sajnálom, hogy csak most értesültem róla
  • rendkívül bosszús vagyok, amiért nem kapott komolyabb médiafigyelmet ez a sikersztori.

Ezek után szépen elmondom, hogy milyen potenciális lehetőségektől esett el azáltal, hogy nem ismertük meg egymást hamarabb. Itt tulajdonképpen az információszerzés a cél és az, hogy megkedveljenek az emberek.

Nyilván kellőképp komoly vagyok, de azért próbálok viccelődni is, óvatosan elkezdem feszegetni a határokat, megnézem meddig lehet elmenni. Mindig megkérdezem, hogy mennyire elégedett a médiamegjelenéseivel, mert ha elégedett, akkor teljesen máshogy kell betámadni, mintha nem lenne az. Ezen kívül rákérdezek arra is, hogy kik a felelősek a médiamegjelenéseiért.

  • egy alvállalkozó
  • valamelyik alkalmazottja
  • esetleg egy külön osztálya van erre.

Igazából meghatározok egy célt, amit a beszélgetés közben addig finomítok a beérkező válaszok alapján, ameddig meg nem kapom a számomra legfontosabb információkat.

Warm hívások

A warm hívásoknál két célom van:

  • kifogás kezelés
  • attitűd formálás

Ebben a szakaszban már tudjuk, hogy mit szeretnénk pontosan csinálni, viszont az emberekben a médiapiac egy olyan dolog, ami rendkívül felesleges és drága, így első körben ezeket a berögződéseket kell feltörnöm.

Ilyenkor rövid esettanulmányokat mutatok kifejezetten rövid formában. Elmesélem, hogy

  • épp most kint vagyunk az Indexen, vagy
  • hogy a jövő héten milyen nagyszerű kampányt fogunk forgatni a Mercedesnek.

Egyszóval bevonom a munkásságunkba, hogy érezze mennyire profi a csapatunk.

Ezzel tökéletesen el is hárítom azokat a kifogásait, amiket már a cold szakaszban feltártam, így a warm hívás előtt felkészülten és pontosan várom ezeket a kifogásokat, amelyeket azonnal elhárítok. Tulajdonképpen lefegyverzem az ügyfelemet, így érezni fogja, hogy nem lehet rajtam kifogni, és hogy minden egyes problémájára én vagyok a megoldás. A siker az esetek 99,9%-ában nem marad el.

Most biztosan azon kezdtél el gondolkodni, hogy ez vajon gyakorlat nélkül is működik-e. Nos, garanciát nem tudok vállalni, hogy gyakorlat nélkül is működik-e, de kevesebb ügyfeled attól nem lesz, hogy megadod az esélyét egy új ügyfél megszerzésének.

Mindenképpen gyakorolni kell ahhoz, hogy túl az ezredik hívásodon már mindig működjön!

Érdemes azért odafigyelni, hiszen ezeket a szkripteket gyakran módosítani kell a maximális siker eléréséhez!

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png