Business & Café

Egy megszelidített városi fenevad - GLC Plug In Hybrid

21 sze 2017

Erős, környezetbarát, semmit sem fogyaszt, sokat fogyaszt, robosztus, elegáns - ez mind a GLC!

dsc_0174.jpg

Újonnan indult sorozatunk a Business Tour első állomása Pécs volt. A cél egyszerű: megmutatni, hogy vidéken is lehet pénzt csinálni, a terv is egyszerű volt: ki lehetne hitelesebb, mint azok az emberek, akik éppen egy autótesztet forgatnak, és közben hírét is visszük stratégiai partnerünknek: a Hovány Csoportnak, akik biztosították számunkra a teszt lehetőségét. Hálatelt szívvel írom soraimat, ez megint nagyot ütött.

1. Villany

dsc_0157.jpg

Városban csudijó, plug in hybrid ingyen megy?  Nos igen is, meg nem is, a helyzet egy kicsit bonyolultabb ennél. Nekem, ha meghallom a hybrid autó kifejezést mindig ez az első kérdésem: mit tud tisztán elektromos üzemmódban a kicsike?

Máris lelövöm a poént, 32 kilométert. Hogy ez sok vagy kevés, mindenki döntse el saját ízlése szerint. Egy Kecskemét-Pécs-Forgatás-Kecskemét körhöz nyilván nem volt elég, de azért alapvetően töltéssel sokat lehet javítani a helyzeten.

Katalógus adatok szerint ez a kutakon elérhető gyorstöltővel két óra, otthon pedig hagyományos csatlakozóval 4 óra. Ingázáshoz elég lehet, utazáshoz viszont inkább csak rásegítést jelent, viszont az autó charge funkciójának hála akár menet közben is tölthető az elektromos rendszer.

Természetesen az elektromos létnek olyan előnyeiről se feledkezzünk meg, mint az  adókedvezmények, vagy az ingyenes parkolás. Ilyenkor érezni igazán a mondás igazát, ha gazdag vagy az ég is mosolyog rád.

Csak leparkolsz valahová (tudod, hogy nem kell fizetned érte, ezért mindegy, hogy van-e óra a közelben vagy nem) boldog mosollyal az arcodon kipattansz a kocsiból, az ülés fűtésnek vagy szellőztetésnek megfelelő hőmérsékletű környezetből, és megdöbbensz mások szomorú valóságán.   

2. Benzindsc_0086.jpg

Amikor kiérünk a városból és odalépünk az autónak, bizony érezhető a benzinmotor 211 lóerejének a gyorsító hatása, ami a megmaradt töltés felhasználásával meghaladja a 320 lóerőt is.

Azonban fontos megjegyezni, hogy a belső égésű motor csak a komoly teljesítményt igénylő utazások alkalmával indul el, 135 km/h sebességig az autó képes tisztán elektromos hajtással is közlekedni. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a vitorlázás funkciónak köszönhetően (persze a kiválasztott menetprogramtól függően) az autó automatikusan leállítja a belső égésű motort, amikor a vezető leveszi a gázpedálról a lábát, ezzel is segítve a környezetbarát kocsikázást. 

3. Akkor most hybrid, vagy benzines?

Ha összességében nézem az autót, akkor elmondható, hogy a hybrid és a benzines funkciók között rendkívül egyszerű válogatni. Például, van benne egy olyan gomb is, aminek köszönhetően ki tudjuk választani a tisztán elektromos funkciókat, de ugyanennek a gombnak a segítségével átválthatunk akár e-save üzemmódra is,  abban arra az esetre, ha épp a benzinkútra sietünk az autóval.

Összességében ez egy tökéletes választás az ingázó, ámde a város szívében is sokat közlekedő embereknek, a környezettudatosság szerelmeseinek, és azoknak, akik a robosztus külső és a belső luxus mellé szeretnének még egy meghatározó csavart az autójakban tudni.

dsc_0137.jpg

Ezúton szeretnénk még egyszer megköszönni a Hovány-csoportnak, akik hozzájárultak a Business Tour első kalandjának sikerességéhez.

A Business Tour | Pécs részei:

1. rész (Indul a kaland!)

2. rész (Hogyan találtunk pécsi partnereket?)

3. rész (Mivel gazdagodtunk Pécsen?)

Az autóról készült további képeket a galériában tekinthetitek meg.

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png