Business & Café

Egy gráfból egy millió adat! Növeld eladásaidat egyetlen kapcsolati ábra segítségével!

28 nov 2017

Egy ártatlan gráf sokkal többet mondhat, mint azt a gimnáziumi matekórákon gondoltad. Ma megnézzük, hogyan lehet az eladásinkat növelni egyetlen gráf segítségével!data-analytics_1.jpg

Egy korábbi cikkünkben már bemutattuk, milyen trükkök segítségével lehet 569%-al megnövelni az eladásainkat, de ma az eladásnövelés egy új, eddig nem látott technikáját mutatjuk be nektek!

A történetet a Bisnode PartnerControllal indítjuk, amit már régebben a Fogadjunk, hogy semmit sem tudsz üzleti partneredről című cikkünkben bemutattunk, de még mindig nem mondtunk el róla mindent! Például a gráfról és a mátrixról még egyáltalán nem beszéltünk!

Gráf

Biztosan mindenki tisztában van azzal, hogy az ismerősi körükbe tartozó embereknek milyen cégeik vannak, de a gráf segítségével néhány kattintás alatt fel tudjuk fedni azokat a cégeket is, amikről az üzletfelünk/üzleti partnerünk elfelejtett beszámolni nekünk.

Az eltitkolt cégek kapcsán azonnal felmerül a kérdés, hogy miért nem hallottunk még róluk, miért titkosak ezek a cégek? Ilyenkor két eset lehetséges:

  • az adott illető valamiféle kétes dologban van benne ezekkel az eltitkolt cégekkel, ezért nem mesélt róluk, vagy
  • esetlegesen a rendelkezésére álló digitális megoldásokat eddig mellőzte, és így nem tudta megfelelően feltérképezni az üzlettársai érdekeltségeit, így nem tudott ezeknek az eddig nem ismert cégeknek megfelelően értékesíteni

Pedig ha jobban belegondolunk a gráf egy kitűnő crosseller lehetőség, hiszen ha egy adott cég megnézi a saját környezetében lévő cégeket, illetve azokat, akiknek már értékesített pillanatok alatt rá fog jönni, hogy az általa eddig nem ismert cégeknek is simán lehetne értékesíteni.

Érdekeltségi gráfok

A gráfok a mellett, hogy segítenek növelni az eladásainkat, óriási vizuális élményt is adnak, hiszen meg lehet nézni, hogy egy adott céget milyen minősítésű cégek vesznek körül. Például, ha

  • zöld színű cégekkel van a vizsgált cégünk körbevéve, akkor nyugodtak lehetünk, viszont
  • ha sok a piros akkor több kérdést is fel kell tennünk magunknak, hogy biztosan jó helyen akarunk-e üzletet kötni.

A gráfokat könnyedén rendezni is tudjuk, ami azt jelenti, hogy a fő céget ha arrébb húzom, akkor utána a többi csoportba tartozó összes cég is szépen be fog a helyére állni, így tökéletesen szemügyre lehet venni a kapcsolódási pontokat.

ketmoszi.PNG

(Példa egy bonyolult kapcsolati ábrára. Forrás)

Amennyiben jó kapcsolatokkal rendelkezünk, akkor meg lehet nézni, hogy egy adott céghez milyen utak vezetnek, viszont ha elsőre átláthatatlanok ezek, akkor könnyedén leegyszerűsíthetjük a gráfunkat.

Minden cégnek létezhetnek leányvállalatai, anyavállalatai és különböző tulajdonosaik is. Az érdekeltségi gráfban az érdekeltség, érdekeltségének az érdekeltségét is megtudjuk vizsgálni. A maximum lépések számánál ki tudjuk választani, hogy a kiinduló szintünkhöz képest pozitív és negatív irányba is hány érdekeltségi szint jelenjen meg. Például, ha azt állítom be, hogy a maximum lépések száma legyen 3, akkor felfelé és lefelé is 3 érdekeltségi szint fog megjelenni.

Inaktív kapcsolatok

Kockázatossági szempontból semmiképp sem jó azt látni, hogy egy cégnek csak egy kapcsolódási pontja van, ráadásul egy olyan céggel, aminek piros az értékelése, ráadásul ha egy X is megtalálható a cégnév mellett, akkor jogi úton szűnt meg, ami nagy aggodalomra ad okot.

Érdemes tehát minden lehetőséget megtekinteni annak érdekében, hogy ne fussunk neki egy olyan együttműködésnek, ami már a megköttetés előtt halálra van ítélve!

De itt még nincs vége az elemzések tengerének, hiszen a Bisnode PartnerControl segítségével mátrix nézetben is megtekinthetjük a cégeket!

Mátrix

A mátrix az csúnyán mondva a "kockáknak" való, akik könnyedén eligazodnak a táblázatokban és imádnak elemezgetni.

Az egyik legprofibb tulajdonsága, hogy ki lehet exportálni excelbe, aminek köszönhetően olyan kimutatásokat és grafikonokat tudsz magadnak szerkeszteni, amilyet csak szeretnél. Bónuszként az összes link megmarad az exportálás során, így minden adat kattintható lesz még az excelben is.

Összefoglalva tehát, a gráf egy remek lehetőség arra, hogy növeljük a kapcsolati tőkénket és ezáltal az eladásainkat. A mátrixot pedig kitűnően lehet alkalmazni további elemzésekre, amelyek segítségével minden kockázati tényezőt lesöpörhetünk az asztalról!

Regisztrálj, és használd ki a Bisnode PartnerControl összes előnyét és növeld meg Te is a bevételeidet!

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png