Business & Café

A legfőbb dolog, aminek hiánya azonnali bukáshoz vezethet!

22 feb 2018

Egy cég sikerét sok tényező befolyásolja. Van azonban valami, ami mellett eltörpül a marketing terv, a pénzügyi terv, valami ami mindennél fontosabb. És, hogy mi lehet ez?

gxcsyjb.jpg

Ha igazán jól működő vállalkozást akarunk építeni, érdemes megfigyelni a nagyok életútját. Ha igazán mélyre ásunk, láthatjuk, hogy minden cég indulásakor megfogalmazódott egy misszió.

A Business & Café missziója nem volt rossz, de valahogy mindig elégedetlenek voltunk vele. Elkezdtem utánanézni, hogyan is épül fel egy igazán jó, és jól kommunikálható misszió, elvégre mégiscsak ez lesz az amivel a leendő vevőid, ügyfeleid, partnereid azonosítani fognak. 

A misszió az az értékrend, amit ha a cégnek lenne zászlaja arra írna fel. A missziónak ki kell fejeznie, hogy az adott cég

  • miért van a világon
  • mi fontos a cégnek és miért fontos másoknak?
  • milyen normák és értékek jellemzik az adott céget?

040.png

Egy jól megfogalmazott misszió kifejezi azokat az alapvető értékeket és célokat, amelyek a céget a hasonló típusú cégektől megkülönböztetik. Bemutatja továbbá, hogy milyen termékek termelésére, és mely piacok kiszolgálására terjed ki a cég tevékenységi köre.

- Harry Mintzberg

Átfedésben van a jövőképpel, hiszen a termékek, szolgáltatások, és piacok kijelölése a jövőképnek is feladata.

A misszió sokféle lehet, leggyakrabban értéket fejez ki, amelyek között a vevőknek kínált értékek mellett persze egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a következők:

  1. munkavállalókkal szembeni tisztelet
  2. becsületesség
  3. integritás a cég valamennyi kapcsolatában és tevékenységében
  4. megbízhatóság
  5. szociálisan érzékeny viselkedés
  6. környezeti értékek megóvása
  7. az állandó jobbításra, magasabb minőségre törekvés
  8. az anyagi megbecsülés és az előrelépés egyértelmű összekapcsolása a valódi teljesítményekkel

540770.png

Komolyan kell venni a missziót, mert ha az ember nem tartja magát az elsődlegesen kommunikált üzenetéhez akkor hiteltelenné válik a partnerek a munkatársak és a piac szemében is.

Éppen ezért kell egyszerű és valódi missziót megfogalmazni, legyen valódi, hihető, egyszerű, rövid, érzelmet kiváltó.

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png