Business & Café

Mobilapplikációk - Buta Kis Játék? Inkább Dollár Milliárdos Üzlet!

29 máj 2015

Az emberek 2/3-ad része a telefonján játszik a legtöbbet. Mekkora üzlet kifejleszteni, akár egy primitív, de népszerű játékot? Milliárdos. Dollár milliárdos. A mobiljátékok piaca 2016-ban, meghaladja a 86 milliárd dollár összesített forgalmat, és el fogja érni a 1,5 milliárd felhasználót. 3 egyszerű, tavalyi példa következik a profi tervezés és a már szinte hülye, egyszerű, ötlettelen játékok kombinációjáról, amelyek a milliárd dolláros siker után mégis elbuktak. 

icons.jpg

1. Flappy Bird

flappy-bird-thumb.jpg

Egy vietnami srác Dong Nguyen az Indie games embere fejlesztette a roppant szemétsége ellenére is népszerű Flappy Bird mobil alkalmazást, ami fénykorában 50 ezer dollárt hozott a konyhára naponta (!). Népszerűsége ellenére, az érzékeny lelkű fejlesztő aki rengeteg fenyegetést és és öngyilkossággal való fenyegetőző üzenetet kapott a Twitteren levetette a játékot a világhálóról. A játék népszerűségére utal, hogy volt aki a használt mobilját feltette az e-bayre a játékkal, hogy eladja.

2. Angry Birds

angrybirds.jpg

A Rovio slágere először nagy siker volt (156 millió eurót akasztottak le vele 3 év alatt), de nem tudott lépést tartani a trenddel, ami szerint a fizetős mobilos játékok nem menők, csak az a menő ahol felgyorsíthatod a játék menetét pénzért. A Rovio ami nem reagált elég gyorsan és nem árult szupererőt - pluszéletet - csak a jópofa játékot egy dolcsiért, csúfosan elbukott. A tervek szerint ők lettek volna a következő Disney, most pedig csak a jövő várományosai egy korábbi sikerrel. Hát, majd meglátjuk.

3. Candy Crush Saga

a-british-mp-admitted-to-playing-candy-crush-for-hours-during-a-pensions-meeting.jpg

2013 legnépszerűbb játéka, ami egy viszonylag egyszerű kirakós, több mint 2 milliárd dollárt termelt az előállító King cégnek. Nem is olyan rossz pénz egy kirakósért, nemde? Bár a King komoly gondokkal küzdött a tőzsdén (a slágerterméket nem tudták meghaladni, ezért elveszítették a befektetőket), mégis a Candy Crush idén is sokkal több pénzt hozott a konyhára, mint a legtöbben álmodnánk róla. A cég valahogy mégsem evickélt ki a lekvárból, azóta is csak az első nagy siker variálásával próbálkozik.

moremoremore.png

facebook_icon02.pngBusiness & Café - a Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!