Business & Café

Hogyan építs startup szupercsapatot?

23 júl 2015

Mi egy ütőképes startup titka? Kimondatlan tény: de maga a csapat. A befektetők nem ötletekbe, hanem csapatokba fektetnek pénzt. Hogyan hozhatod létre a sajátod, és kik kellenek hozzá?

startup-team.jpg

A startupokról ma rendkívül sokat hallhatunk, azonban annál kevesebbet találhatunk arról, hogyan jönnek létre, és milyen tényezők kellenek a sikeréhez.

Korábban írtunk már arról, hogyan juthatsz el az ötlettől a megvalósulásig, azonban kicsit részletesebben foglalkozunk most a startup egyik fontos alappillérével, magával a csapattal.

Nézzük hát, kik is azok, akikre szükség lesz az átütő siker érdekében.

1. Nagyfőnök

tumblr_mexcv7ltv21qaua21o1_1280.jpg

Ügyvezető? CEO? Főnök? Vezér? Ezek már csak szinonímák. Hívhatod bárhogy, a lényeg: ő a kígyó feje.

Feladata: döntéseket hozni a többiek által szolgáltatott információk alapján a meglévő lehetőségeket és veszélyeket figyelembe véve.

Fontos tulajdonságok: gyors döntési képesség, tárgyalástechnikai jártasság, megfelelő helyzetkezelések, jó emberismeret, szívósság, találékonyság, példamutatás, előrelátás, teherbírás, kitűnő stresszkezelés, mediációs készségek, ...

Ajánlott cikkünk: Hogyan Lehetsz Olyan Vezető Egyéniség, Akire Mindenki Felnéz?

2. Hustler

do-what-you-say-and-say-only-what-you-mean-1415222000.jpg

A csapat szekerét toló belevaló személy. Ő az, aki először fel meri hívni a potenciális ügyfeleket, és aki valószínűleg már látott közelről vállalkozást, és ha egy tapasztalattal is - de gazdagabb. Ez a szerep összemosódhat a Nagyfőnökével, tehát ezt a két típust képviselheti egyetlen ember is.

Feladata: azon emberek felkutatása és meggyőzése, akik bármilyen módon segíteni tudják az ügyetek, akár vagyoni, akár nem vagyoni módon. Leggyakrabban neki köszönhető az első csilingelő forint a számlán.

Fontos tulajdonságok: remek tárgyaló, kiváló kommunikátor, olvas a non-verbális jelekben, több nyelvet beszél, hatásos meggyőző, könnyed, élelmes, jó alkalmazkodó képességű, a protokoll ismerője, ...

Ajánlott cikkünk: A Nagy Felkészülés - Hogyan Legyél A Legütőképesebb Tárgyaló Fél?

3. Kreatív géniusz

o-man-thinking-silhouette-facebook.jpg

A csapat fura gyermeke, aki mesevilágban él, mégis kaput képez közte és a többiek által tapasztalt valóság között.

Feladata: a design, a marketinganyagok, a honlap, és minden egyedi, kreatív megmozdulás kiötlése, illetve megvalósítása.

Fontos tulajdonságok: precízség, médiavilágban való jártasság, (marketing)pszichológiai ismeretek, együttműködési képesség, kreativitás, folyamatos megújulás, egyediség, kiváló író, esztéta, kép- illetve videószerkesztési ismeretek, ...

Ajánlott cikkünk: Hogyan Lehetsz Őrülten Kreatív 7 Tanács Megfogadásával?

4. Mágus

tumblr_ndyvm5vjtx1tubinno1_1280.jpg

A megvalósító. Szkriptek, kódok, technológiai kihívások? Számára nem probléma.

Feladata: a konkrét termék/szolgáltatás minél precízebb, egyedibb megvalósítása.

Fontos tulajdonságok: mélyreható szakmai ismeretek, naprakészség, folyamatos fejlesztésre való törekvés, munkabírás, ...

 

Szükségem lehet másokra is?

A hagyományos csapatfelálláson túl még jól jöhetnek az alábbi szuperhősök is:

5. Kalmár

image_1.jpg

Mivel a korszakalkotó ötleted önmagában nem áll biztos lábakon, igen fontos maga az eladási, értékesítési folyamat. Elengedhetetlen, hogy egy értékesítő guru szintén támogasson, ha te magad nem rendelkezel ilyen képességekkel.

Ezt a folyamatot nem érdemes nagy multiknál edződött veteránokra bízni, mivel teljesen más a légköre, valamint az eszenciája egy fiatalos, rugalmas, és lendületes startupnak. Ide lelkes, tanulni vágyó, csavaros eszű ifjú titánok kellenek, akik teljesen egyedi módon, a hagyományokat felrúgva törnek utat magunknak, és a cégednek.

6. Lobbista

boyd-1a.jpg

Ingoványos területre érkeztünk. A kapcsolati hálók tengerén kiigazodni rendkívül összetett, nem véletlen, hogy kevesen tudnak igazán eredményesen mesterkedni ebben a témában. Mégis, sokszor a legnagyobbak asztalához ülni egyáltalán nem könnyű, és sokat segíthetnek azok a 'nagykutyák', akik össze tudnak hozni ilyen találkozókat, vagy egyéb üzleti lehetőségeket.

Azt azonban érdemes észben tartani, hogy az ebből élő emberek nem sokat törődnek a kicsikkel, hacsak nem potenciált látnak bennük, vagy valamilyen érzelmi alapon részesítik őket előnyben - családtag, hozzátartozó, ismerős ismerőse, stb.

Feltétlenül bízni bennük? Te dolgod eldönteni.

Ajánlott cikkünk: 13 mód, hogyan barátkozz a nagykutyákkal

7. Számbűvölő

d096410d-2967-4505-bd22-c5dd44a7c783_img_1.jpg

Egy minden hájjal megkent könyvelő nélkül nem sokra mész. Ma már olyan rendkívül összetett adózási rendszer működik, hogy egyáltalán nincs idő még ebben is elmélyedni egy cégvezetőnek. A fontosabb tárgyköröket érdemes tudni, de a varázslatok további részét érdemes egy szakemberre bízni.

8. Prókátor

the-lincoln-lawyer.jpg

Attól, hogy nem érdemes azonnal céget alapítani, még érdemes felvenni a kapcsolatot egy kiváló ügyvéddel. Miért? Napjainkban olyan szinten változik - akár naponta - a jogi környezet, hogy még a jogászoknak is kihívás felvenni a versenyt az állandó módosulásokkal. 

Jobb, ha előre látsz bizonyos jogi mérföldköveket, mintha utólag derül ki, valamit törvénysértően csináltál - és még fény is derülhet rá. Nem győzzük hangsúlyozni, mindenképpen az adott jogág szakemberéhez fordulj, mert egy válóperes ügyvéd kevésbé valószínű, hogy átlátja a leendő részvénytársaságod lehetséges trükközési mechanizmusait.

Kik tudnak még segíteni?

pitti-uomo-87-pitti-people-012.jpg

9. Tanácsadók

Szaktekintélyek, vállalkozótársak, akik pár lépéssel, de előtted járnak, és szívesen megosztanak pár hasznos infót, trükköt egy kávé mellett.

10. Mentorok

A példaképeid, akik bizalmukba fogadtak, és akiknek te is segítettél korábban valamilyen formában, vagy egyszerűen csak korábbi önmagukat látják benned. Ők nem csak egy-egy alkalommal vannak melletted (mint például a tanácsadók), hanem hosszabb távon egyengetik az utad.

+1 Hitelesség varázslók

A kezdetekben az egyik legnagyobb feladat: hitelességet szerezni. Hiába mondod magadról, márpedig te korrekt, megbízható, értékes, és pótolhatatlan vagy, senki nem fogja elhinni. Miért? Mert nem ismernek, ezért nem is bíznak benned.

Hogyan varázsoljak hitelességet?

Azon felül, hogy valóban jó tulajdonságokkal rendelkezel, ezt ne te terjeszd magadról, hanem mások rólad. Keress olyan felületeket, ahol meg tudsz nyilvánulni.

A cégek, vagy szakemberek akikkel együttműködsz, írjanak rólad pár sor ajánlást, amelyet fel tudsz használni. Ezeket minél több helyen tüntesd fel.

multiethnic-people-with-startup.jpg

Kedvet kaptál egy startup elindításához?

Ajánljuk cikkünket: 8 Lépcső, Hogy Te Legyél A Következő Sikersztori!

moremoremore.png

facebook_icon02.pngBusiness & Café - a Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!