Business & Café

A tökéletes win-win? Magán egészségügyi szolgáltatások diadala

02 jún 2017

Létezik olyan deal, ami előnyös a szolgáltatónak, a partnernek és még a partner munkavállalóinak is? Megtaláltuk!4.jpg

1. Miről is van szó?

A vállalkozás lényege minden esetben a problémamegoldás. Ma egy olyan üzleti modellt mutatunk be nektek, ami egyszerre három problémára is megoldást kínál.

  • Egészségügyi szolgáltatás, ami javítja a munkavállalók életminőségét
  • Olyan lojalitásnövelő eszköz, ami nem kerül pénzbe a cég számára
  • Nyereségesen tud működtetni egy vállalkozást

A konkrét sztori pedig a Dentop Fogászaté - a cég ügyvezetőjével Kiss Gáborral beszélgettünk, hogyan is működik a partner programjuk a gyakorlatban.

2. Pontosan milyen szerepkört töltesz be a Dentop-nál?

dsc_0664.jpg

Fő feladatom az üzlet- és szolgáltatásfejlesztés. Folyamatosan követem a hazai és nemzetközi fogászati piacot, igyekszem új, egyre hatékonyabb szolgáltatásokat, eszközöket behozni rendelőnkbe. Pénzügyesként fontosnak tartom, hogy a fizetési lehetőségek terén is modern szolgáltatók legyünk, hiszen ezzel is csak ügyfeleink kényelmét szolgáljuk.

3. Miért jó a cégnek?

A meglévő céges partnereinkkel kötetlen együttműködésben állunk. A partnerünk részéről legalábbis nincsenek kötelezettségek, kizárólag lehetőséget biztosítunk. Lehetőségét az évi egyszeri ingyenes fogászati szűrésnek, melynek szükségességét ma hazánkban még sajnos az emberek többsége nem vesz elég komolyan. Ezen szeretnénk a lehetőségeinkhez mérten változtatni.

Emellett a cégek a partnerprogram keretében kapnak egy egyedi kedvezményszintet az összes fogászati kezelésünkre is. Ez az adott cégnek természetesen nem kerül pénzbe, hiszen a kedvezményes kezelések költségeit maguk a pácienseink rendezik. Ezzel együtt kitűnő lojalitásnövelő eszköz, hiszen mégiscsak a cégen keresztül juthatnak hozzá a munkavállalók ezekhez a magas minőségű, megfizethető árú kezelésekhez.

A munkáltató a program keretében biztosíthat munkavállalóinak egy olyan lehetőséget, ami nincs benne a köztudatban. Az egészségtudatosság, a céges kollégák egészségi állapotának fejlesztése és az ebbe fektetett minden erőfeszítés kifizetődik. Elégedettebb kollégák, kevesebb munkából való hiányzás akár kezelések miatti kimaradás, kevesebb betegszabadság.

A cégek részéről fontos számunkra, hogy használják aktívan a belső kommunikációs csatornáikat, hogy a munkatársak értesüljenek a mindenkori akcióinkról, kínált kedvezményekről. Ez többnyire nem egyszeri tájékoztatás, hanem például rendszeres, mondjuk havi intranet üzenet kiküldését jelenti. Lehet persze számos módon hatékonyan kommunikálni a kollégákkal, de az a lényeg, hogy több impulzusban jusson el az "üzenet" a célközönséghez.

4. Van fókuszod, hogy milyen az ideális partnercég? Nagy? Kicsi?dsc_0656.jpg

Szerintem nem a cégméret a legfontosabb tényező. Egy tíz főből álló cég is kiváló partner tud lenni, ha nyitott és együttműködő, ugyanis elvégzendő kezelésre egészen biztosan lesz szükség. Amennyiben megvan a megfelelő kommunikáció köztünk és a partner között akkor egy olyan ajánlatot tudok kínálni a számukra, amivel maximálisan elégedettek lesznek a munkavállalóik, ezáltal közvetve a munkáltató is.

Ugyanakkor azt is fontos megjegyezni, hogy egy több száz fős cég is lehet "csak" közepes partner, ha nincs meg az előbb említett kommunikáció, ezáltal nem tudjuk kikre célzunk egész pontosan. Sokat segíthet nekünk egy HR-es kolléga, akivel át tudjuk beszélni az adott munkáltató alkalmazottaira jellemző főbb paramétereket, pl. korösszetételt (illetve akár egyedi igényeket is), amik számunkra fontos „termékfejlesztési” indikátorok.

Ha viszont ez teljesen ránk van bízva, akkor is működik, csak érthetően nehezebb jól célzott egyedi kedvezményeket adni, ami várhatóan kisebb fokú érdeklődéshez fog vezetni. Éppen ezért olyan partnereket szeretnék a jövőben, akik segíteni tudnak nekünk, hogy saját munkavállalóikra szabottan a legjobb kedvezményrendszert tudjuk kialakítani. Ehhez elég tehát pár paraméter, nem kell extra ráfordításra gondolni az adott partner oldaláról.

5. Hogyan tudod megmondani, hogy mire van pontosan szüksége egy partnernek, ha nem kapsz tőlük megfelelő segítséget?

Jellemzően tapasztalat (és statisztika) alapján. Utánkövetéssel, visszaméréssel lehet megmondani, hogy az alkalmazottaknak valószínűsíthetően milyen kezelésekre lehet nagyobb arányban szüksége. Ennek tükrében célszerű kialakítani a különböző akciókat is célozva több generáció képviselőit.

Nyilvánvalóan a partnerek segítsége azért is jön jól, mert velük együtt tud ez a projekt igazán hatékonnyá válni. A lényeg, hogy mondja el nekünk legalább azt, hogy munkavállalói milyen korcsoportokban vannak, ebből mi már feltételezzük, hogy mire mutatkozhat várhatóan a legnagyobb igény, így közösen tudjuk finomhangolni az adott csomagot, ezáltal sokkal több lesz az elégedett munkavállaló. Egy többségében középkorú klientúrának teljesen más csomagot kell ajánlani, hogy felkeltsük az érdeklődését, mint pl. egy 20-30 közötti korcsoportnak.

6. Miért éri meg mindez a munkavállalónak?dsc_0677.jpg

Mert cégüknek köszönhetően biztosítjuk számukra a kedvező, egyedi árak melletti gyógyulás/szépülés lehetőségét.

Ahogy korábban említettem, a munkavállalók az elsődleges haszonélvezői egy ilyen megállapodásnak. A kedvezményes áron elérhető szolgáltatások ugyanis nem csak számukra, de az egész családjuk számára is elérhetőek. Ezt jó néven veszik, sokszor fordult már elő a céges együttműködéseink során, hogy valaki nem is saját maga számára, hanem családtagja számára keresett fogászati kezelést. Azt látjuk, hogy a legtöbb esetben a fogászati kezelések csak menedzserszűrő programok részét képezik, de mi szeretnénk kiterjeszteni ezt minden munkavállalóra, hogy egészségesebben, motiváltabban tudjanak dolgozni, élni, és ne is kelljen ezért nagyon mélyen a zsebükbe nyúlniuk.

Nekünk egyébként nincs korosztály, vagy kezelés specifikus hozzáállásunk. Mi egy generalista fogászat vagyunk, ami azt jelenti, hogy az esztétikai kezelésektől kezdve a modern terápiának nevezhető lézerfogászaton, implantológián és szájsebészeten keresztül fogágybetegségek kezelésével bezárólag minden típusú fogászati problémára - egy helyen - képesek vagyunk megoldást kínálni.

Fontos, hogy a partnereinktől érkező pácienseket mindig kiemelten kezeljük. Igyekszünk a lehető legkorábban időpontot adni számukra, hogy ha már végre rászánták magukat egy fogászati kezelésre, ne kelljen 1-2 hónapot várniuk a szükséges kezelés elvégzésére.

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png