Nem voltam elégedett a hirdetéseinkkel, úgyhogy utánanéztem milyen megoldások tesznek kreatívvá és feltűnővé egy Facebook kampányt. Aztán a homlokomra csaptam: a fenébe, tényleg!
A közösségi médiafelületeken történő hirdetések a mindennapi élet részévé váltak. Nincs mese, a legnagyobb oldal szépen lassan mindenkit rászorít a költésre, ha akarja, ha nem. Rendben persze, nincs menekvés - de ha már hirdetnünk kell, hirdessünk a lehető leghatékonyabban! Ezek a trükkök a hirdetés kreatív/tartalmi részét támogatják, aminek legalább annyira megalapozottnak kell lennie, mint a közönség célzásának.
Persze a szemfüles olvasók észrevehetik, ezek a trükkök nem csak a hirdetésekkel működhetnek, hanem a legtöbb tartalomra is alkalmazhatóak. Gyerünk, legyünk a legjobbak!
1. Vagány videók
A Facebook összes tartalmára igaz a szentencia: a videó jobban működik, mint bármi más. A hirdetésekkel sincs ez másként, videót kell tolni a fizetett kampányokban.
A hirdetett tartalmakban az elemzések szerint a videó például 135%-kal jobb organikus elérést csinálnak, mint a képek.
A legprofibb, ha forgatsz magadnak, de persze rengeteg cég van, aki nem tud csak úgy a semmiből előrántani egy profi videót.
Itt lehetnek hasznodra a stock videós oldalak, ahonnan rengeteg tartalmat tudsz szerezni, ráadásul ingyen. Egy vágóprogrammal, és néhány óra alatt megszerezhető tapasztalattal pedig kész is van a saját, menő, fillérekből előállított videós hirdetésed. Túl szép, hogy igaz legyen? Egyáltalán nem!
2. Emojik előre!
☝️❤️✍️
Emojik nélkül ma már nincs élet, igaz ez a hirdetésekre is. Fontos, hogy a hirdetés szövegében szerepet kapjanak, mert sokkal inkább felkelti a figyelmet és a szövegre is irányítja a figyelmet.
Persze nagyon fontos, hogy amit hirdetsz és az emojik, amikkel hirdeted passzoljanak egymáshoz. Egy síutat ne napszemüveges arccal hirdessünk, és az autókereskedések se mennek sokra a pizzaszeletet ábrázoló hangulatjelekkel. Megvan?✌️
3. Kéket kerülni!
A facebook kék, ez talán nem akkora újság. Egészen pontosan #3b5998 árnyalatú. Az egyetlen megfontolandó kérdés már csak az, hogy érdemes-e egy kék felületen kék hirdetéssel dolgozni?
A válasz olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik: NEM!
Egy kéktől elütő színű hirdetés sokkal nagyobb valószínűséggel hívja fel magára a figyelmet.