Business & Café

Az ember a Business & Café mögött - interjú Battay Máté társalapítóval

20 aug 2016

"Mindig is írni szerettem volna, a blog pedig az első és eddigi legfontosabb állomás ebben az életformában." Beszélgetés blogolásról, üzletről, barátságról.

13977868_755639127910730_1214612131_o.jpg

1. Hogyan kerültél ebbe a világba? Mesélj egy kicsit a B&C sztoriról!

Egészen klasszikus eredetlegenda a miénk. 2014 augusztusában kaptam a sorsszerű telefonhívást Tóth Patrik barátomtól. 

- Máté, alapítottam egy blogot nagyjából egy hete, van kedved beszállni?

- Blogot írsz? Azt nem tinilányok szoktak?  

- Dehogyis! Ez egy üzleti téma, már az index is vette át anyagomat.

- Figyelj, én nem is tudom. Üzleti?

- Ne hülyéskedj már, kommunikációs diplomád van, ne mond, hogy nem tudsz megírni egy blogposztot. Nézd, egyelőre, nem tudom mi ez, nem tudom mire lesz jó, de érzem hogy nagyon jó lesz.

- Csináljuk!

Mindig is írni szerettem volna, úgyhogy eldöntöttem, belevágok. Nagyon szórakoztatónak ígérkezett az a gondolat is, hogy a gyermekkori barátommal dolgozzak együtt.

2. Mi különböztet meg benneteket más médiumoktól?

20160625_182425.jpg

Egyrészt az, hogy mi ezt tényleg szívvel-lélekkel csináljuk. Sokkal inkább szenvedély, mintsem munka.

Másrészt a Business & Café missziója számomra, egyfajta kulturális környezetvédelemként értelmezhető.

Az infotainment műfajának egyik hazai sikersztorija. Tanítunk és közben szórakoztatunk. Mindig valamilyen használható információt adunk át a publikációinkkal. Hogyan kösd meg a nyakkendőd, hogyan töltődj fel a kemény hétköznapokon is, vagy éppen hogyan legyél milliomos?

Éppen ezért a B&C-n megjelenő tartalmaknál három alapvető szempont érvényesül. A poszt legyen:

  • rövid
  • informatív
  • inspiráló

A három összetevőt tökéletes harmóniába hozni nem könnyű feladat, de azért mi mindig mindent megteszünk ennek érdekében.

Arra is rá kellett jönnöm, hogy az embereket lekötni, (tehát valós közönségigényeknek megfelelő tartalmat előállítani) baromi nehéz feladat. Hiába rejlik valakiben egy Pulitzer-díjas újságíró, nagyjából 60 másodpercet kap az olvasótól és kész. Elképesztő mértékű médiazajban éljük a mindennapjainkat.

A stílus, vagy ha úgy tetszik az információk csomagolásának módja, majdnem fontosabbá vált magánál az információnál is.

3. Kezdő íróként, kezdő vállalkozóként vágtál bele. Van valamilyen fontos tapasztalatod?

14002554_755639464577363_1364578917_o.jpg

Persze! Például nagyon fontosnak tartom megemlíteni, hogy ez a két éves utazás amire invitáltuk az olvasóinkat, számomra egy izgalmas tanulási folyamatot is jelentett. Gyakorlatilag az összes cikk amit írtam; vagy saját tapasztalat útján született, vagy akkor írtam, amikor már vállalkozóként fel kellett készülnöm egy új szituációra a bloggal kapcsolatban. Előadás-, tárgyalástechnikák, meggyőzés, kommunikációs trükkök, saját magamat is képeztem és inspiráltam ezekkel az anyagokkal.

A másik nagy felismerés, amit a blogger életformának köszönhetek, a 'találd ki és valósítsd meg' művészete. Ha az átlagostól eltérő élményekre vágysz, akkor az addig megszokottól eltérő dolgokat kell tenned.

Ezt a gondolatot saját magunk fejlesztése kapcsán is alkalmaznunk kell. Én például, folyamatosan képzem magam, mióta írjuk a blogot. Befejeztem a mesterdiplomámat, most pedig PhD hallgatóként tanulom és kutatom azt, amiről írunk. Az a rengeteg kaland is amibe a blog kapcsán keveredünk, ezt a célt szolgálja. Komfortzónádból jó messzire ugorva válsz majd izgalmasabb emberré.  

Két évvel ezelőtt már azzal kiléptem a komfortzónámból, hogy az álmom nyomába mertem eredni, és írni kezdtem. A kezdet kezdetén a tárgyalások, az interjúk, az autóteszteszek mind a frászt hozták rám.

Az, hogy azóta úgy érzem élni sem tudnék enélkül az élet nélkül, jól mutatja, hogy mekkora csoda rejlik ebben a szemléletben.

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása