Business & Café

Az üzleti kapcsolatok építésének 6 ügyes kis titka

12 ápr 2018

A kifogások ideje lejárt! Oda akarod tenni magad? Eleged van abból, hogy elrohannak melletted a lehetőségek? Sőt a Nagy Üzlet is elillan? Ha változtatnál ezen, akkor ezt a cikket neked írtam. 

13661809_1184992834854820_6057321534053930187_o.jpg

1. Teremts magadnak lehetőségeket!

Bölcs tanácsunk, hogy az ember menjen el mindenhová. Aha persze, hová? A kérdés jó, két részre bontom a válaszomat.

  • milyen területen vagy?
  • mi a célod?

Menj el szakmai rendezvényekre, konferenciákra, üzletember találkozókra, szakkiállításokra, expókra, előadásokra, ha suliba jársz tanulmányi versenyekre. Hihetetlenül sok rendezvény van (nem akarsz költeni rá? ingyenesek is akadnak szép számmal), és a legtöbb esetben a szervezők csak nehezen tudják megtölteni a termeket - eljött a te időd!

Amikor elkezdtük felépíteni a Business & Café-t (és saját magunkat), nem volt túl fényes a helyzet. Minden voltam, csak tettre kész nem. Szerencsétlenkedés, önigazolás keresés, plusz némi igény arra, hogy ez az egész megváltozzon.

Egyetlen nehézség jelentkezik mindjárt az elején. Ha nem változtatsz a rutinon, amiben benne vagy, szinte a lehetetlenségig nehezül a változás. A mi életünkben ez a pont a blog alapítása volt. Új lendület, új energiák, megjelent bennünk az igény a változásra. Egy prosperáló médium stábját már meghívják ide-oda, végre megnyílt előttünk a lehetőség!

2. Menj el mindenhová!

Persze a lehetőség édes kevés, ha az ember nem él vele.

- Hát nem is tudom haver, igazából nincs olyan sok kedvem ehhez most. Biztos hülyeség az egész!

 

Korábbi sikertelen önmagam szavai néhány évvel ezelőttről

Megtanultam, hogy már ne is gondolkodjak rajta megyek-e rendezvényekre vagy sem. Mindig mindenhonnan elhozunk valamit. Üzletet, infót, egy jó gondolatot - és már megérte! Most őszintén magunk között kérdezlek: van fontosabb dolgod, mint a saját életed menedzselése? 

3. Beszélgess!

Újabb hiba, újabb hosszú tanulási folyamat. Elmentem a rendezvényekre, és szenvedtem. Tiszta hülyeség volt, de odamentünk, és vártam a csodát. Egymással beszélgettünk, nem vegyültünk, nem haverkodtunk, nem pezsegtünk. Itt is az a szomorú helyzet, hogy ha te nem csinálod, nem építed a kapcsolati rendszered, helyetted nem fogja senki.

Fogod magad és odamész. Ha kaja van akkor megkérdezed, hogy csatlakozhatsz-e, ha borkóstoló van akkor a piáról kezdesz beszélgetni, ha ültetett rendezvény van, akkor odaülsz valaki mellé. Olyan ez is, mint bármi más. Az elején rettegni fogsz, a végén pedig már kimondottan élvezed. Tisztázd magadban a célt: ez az egész egyedül rólad szól! Mindjárt könnyebb nem igaz? 

13906885_1001292869988852_3098914606399645251_n.jpg

4. Készülj sztorikkal!

Egyedül akkor fogod tudni élvezni a tettrekészséged előnyeit, ha az emberek szimpatikusnak találnak majd. Legrosszabb rémálmaimat idézi, amikor elmegyünk valahová és lecsap rám egy unalomzsák. Az ember résnyire szűkült szemmel kémlel jobbra-balra, de már késő. A csapda bezárult.

Ezt elkerülendő, készülj fel! A rendezvény jellegéből ítélve meg kell saccolni, hogy min röhögnek majd az emberek, leporolni, átgondolni az anekdota csokrot, és már mehet is.  

5. Csak ha kérdezik!

Be kell tartani bizonyos íratlan szabályokat. Ha egy olyan üzletember találkozón vagy, mint például a Rapid Business ahol két perced van elmondani mi az ábra, nyilván nem szabad értékes másodperceket veszíteni a kerteléssel. Ez egy jó rendszer, társadalmi kötöttségektől mentes bizniszelés.

Körülbelül minden más esetben viszont azt javaslom, várd meg a millió dolláros kérdést.

- És mondd csak, mivel foglalkozol?

Újabb fontos pont! Tanulj meg ÉRDEKESEN beszélni arról, amit csinálsz. Tudom mindennapos rutin, szereted, de a szenvedély már elmúlt, nehéz meglátnod a saját szakmád izgalmas pontjait. Igazad van, de ez sajnos senkit sem érdekel - erkölcsi győzelmekkel nem lehet egzisztenciát teremteni. Szóval a recept röviden:

  • bájcsevej
  • megkérdezik mit csinálsz
  • izgalmasan vázolod pár mondatban (az elevator pitchről itt írtunk bővebben)
  • kérésre kifejted bővebben
  • megkérdezed a beszélgetőpartnered mit csinál
  • vázolod, szerinted miben tudtok egymásnak segíteni
  • elérhetőséget cseréltek
  • biznisz!

6. Ápold az ismeretségeidet!

Minden csoda három napig tart, és sajnos még te sem vagy felejthetetlen. Ha nem tolod a follow up tevékenységet, a kapcsolataid elsorvadnak, és kezdheted elölről az egészet. Egy jól elhelyezett email, egy telefonhívás, egy találkozó rengeteget segít. Persze csak ha tényleg van értelme. A piócákat senki sem csípi.

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása