Van egy fogalom, amit a legtöbben félreértenek... mégis ezen múlik, hogy üzletet tudsz-e kötni!
Mindig azt mondjuk, hogy akkor tudsz csak üzletet kötni, ha megfelelően képviseled a céljaidat. Lássuk Patrik konkrét tapasztalatait, egy üzletember találkozó példáján keresztül!
Az első és legfontosabb szempont az 'Elevator pitch' megléte és minősége lesz. Ez a fogalom, mint oly sok más üzlethez kapcsolódó legenda, szintén az Egyesült Államokból ered. A lényeg a következő: a felhőkarcoló liftjébe ahol dolgozol, egyszer csak belép a legnagyobb nagyfőnök és megkérdezi - "Hát maga meg kicsoda és mivel foglalkozik?" A lifttel megtett út ideje nagyjából 1 perc, ennyi idő áll rendelkezésedre, hogy meggyőzd - te vagy a legjobb, legértékesebb, legügyesebb, legszorgalmasabb munkatárs a cégnél.
Az értékesítés folyamata is hasonló. A leendő partner a szemedbe néz, és meg kell győznöd - így vagy úgy.
1. Miért?
Meg kell tanulnod pusztán 2 percben elmondani, hogy mi a missziód, vagy hogy te ki is vagy igazából! Nagyon fontos, hogy a saját elevator pitchednél a miért kérdéssel kezd a beszélgetést. Miért tartod a saját üzletedet az életcélodnak? Miért éri meg a veled szemben ülőnek üzletet kötni veled? Ha erre a kérdésre megtalálod a választ, meg is van a megoldás.
2. Szedd össze magad!
2 perced van. Nem kevesebb, nem több. A legtöbb ember azt gondolná - két percig akármiről lehet dumálni meggyőzően, pedig ez nem is lehetne távolabb a valóságtól! Ha nem vagy eléggé felkészült a leendő partnered is meg fogja érezni, és a tüzes vasnál is hamarabb ejti el az éppen megfogalmazódó ajánlatod!
3. Tartsd a szemkontaktust!
A szavak nélküli - vagyis non verbális kommunikáció egyik legfontosabb eleme a szemkontaktus. Ha nem mersz a partner szemébe nézni, olyan hatást keltesz, mint egy rajtakapott kisgyerek. Akaratlanul is az őszintétlenség jelének fogják venni. Tartsd bátran a szemkontaktust - végül is mi félnivalód lehet? A te életed, a te bizniszed!