Hol lesz érdemes reklámozni? Mi fog fejlődni? Mi esik vissza? TOP szakértők véleménye!
Mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra (én Patrik, és társam, Máté), hogy a legjobb szakemberekkel vegyük körbe magunkat. Nem csak inspirálóan hatnak ránk, de mi magunk is állandó fejlődésre vagyunk kényszerítve a saját területeinken.
Több jó barátunk is van, akik többtízmillós árbevételű ügynökségeket vezetnek, mert mi nem a rivalizálásban hiszünk, hanem abban, hogy mindenki sorstárs - így segítjük egymást.
Azt vettük észre, egyre több cégvezető zavarodik össze, vajon mit hoz a jövő, épp ezért összeszedtem nektek a saját, és barátaink véleményének összességét!
1, Nem várhatsz tovább a videótartalmakkal!
Több okból sem!
- Az Instagram és a Facebook algoritmusán azt vettük észre, sokkal jobban előresorolja az önálló videótartalmakat (köztük az élőket).
- A Facebookon a videóhirdetések sokkal jobb konverziókat érnek el.
- a YouTube-on az In-Stream TrueView (másnéven Pre-roll) reklámok... na jó, leegyszerűsítem. Amikor meg akarsz nézni egy YouTube videót, de előtte bejön egy reklámvideó, amit kinyomhatsz 5 másodperc után. Szóval ezek BRUTÁLISAN megérik a pénzüket! Csak azután fizetsz, amire kattintanak, vagy végignéznek, mégis akár több tízezer emberhez jut el az üzeneted pár tíz forintért!
2, A Facebook még mindig dominálni fog!
Ha nem tudod, hol reklámozz, akkor kezdj Facebookkal!
Miket tapasztaltunk?
A Golden Brothers médiaügynökségünkhöz kerülő cégek 91%-a használta a Facebookot, csak 60%-a reklámozott már rajta, és 75%-ának (!) nem volt konkrét célja, hogy mit akar elérni, és nem tudta pontosan, hogy mire jó ez a platform! Ez miért érdekes? Mert nyilván a céltalan kampányok nem jól konvertálnak!
Mit javasolunk?
- visszacsatolva az első ponthoz, készíts, készíttess videókat, élő videókat, és ezeket reklámozd!
- mik legyenek ezek? Mini imázsfilmek, vicces backstage videók, "hogyan készül" videók, stb.
- Üzenetekben gondolkodj!
- Az, hogy ez videó, kép, szöveg, már eszköz!
- Külön-külön adj fel hirdetéseket, és mérjétek, melyik szerepelt jobban! Ezt A/B tesztnek hívjuk.
- Amelyik kevesebb kattintási költségből ért el több embert, arra költsetek majd több pénzt, ne arra, ami nektek tetszett!
3, Tudd, hogyan lehet$z hatékony!
A hirdetési költségek egyre drágábbak lesznek - egyre gyérebb elérések mellett.
Mi a logikus következtetés? Vagy büdzsét emelsz - de ettől nem tudsz többet a célközönségedről és szokásairól - vagy veszed végre a fáradtságot, és alaposan tesztelsz!
Hogy konkrétak legyünk - mivel eldöntöttük, hogy mi vagyunk a legkonkrétabb üzleti blog - rögtön össze is szedtük, melyek a legfontosabb feladatok a közösségi médiában, ami(k)re fókuszálnod kell!
- A megfelelő landing oldalra tereld a forgalmat!
- Ne a főoldalra!
- Olyan helyre, ahol a tartalommal összefüggő információkat kap.
- Legyen egy logikus út, egy ösvény amin végigkíséred!
- Lead generálásra alkalmas vevőkörre lőjj!
- a hideg célközönséget csalitermékre
- aki már a csalit "elfogyasztotta" azt belépőtermékre
- aki már vásárolt tőled, azt főtermékre
- Mindig számolj ROI-t (Return of investment, azaz megtérülési rátát)!
- Hívd segítségül az A/B tesztet,
- mérd össze az egyes platformokat, melyik konvertál jobban,
- ha közösségi médiában influencer kampányokat csinálsz, adj nekik egyedi azonosítóval ellátott linkeket, vagy ami még jobb, kuponkódokat, így a vásárlást is tudod mérni, nem csak az átkattintást.
- Gyártsd le előre a tartalmakat!
- 30 napra előre minimum, de van, mikor mi negyedévre előre tesszük!
- Ha nem lesz kész, éket fogsz ütni a kampányodba!
- Ha készen vagy, szabadabb lesz az elméd és még mindig tudod módosítani, ha jobb jut eszedbe!
- Szűkítsd a célközönségeket!
- Hozz létre több szegmenst, mert ha túl sok emberre lősz, elképesztő mennyiségű pénzt fogsz égetni alacsony konverzió mellett!
- Az életkor nem mérvadó, mivel sokan összevissza adják meg (köztük én is).
- Az érdeklődési körre sokkal nagyobb hangsúlyt fektess, mert azt nem tudják manipulálni!
- Azonnal indíts remarketing kampányokat, mert azzal simán meg tudod duplázni a bevételeidet!
- Válaszolj a kommentekre, véleményekre!
- Sőt, buzdítsd őket, hogy írjanak!
- Így lesz igazán élő az oldalad, egy egy virális poszt simán generál akkora forgalmat, mint egy fizetett!
- A Facebook nagyon "alányúl" a sok kommentes posztoknak, mert úgy érzi, izgalmas lesz a többi ember számára is.
- Ha látják, hogy te is írsz, jobban mernek a fogyasztók is megnyilvánulni.
4, Egyre precízebben kell ismerned a CÉLJAIDAT!
Nem fogok most kis játékokba belemenni, szerinted vajon miért fontos a közösségi média. Mivel tudom, hogy kevés időd van, mert az idő $$$, így inkább elmondom, mire való ez az egész!
- Márkaismertség
- Vásárlói elkötelezettség
- Tartalomelosztás
- Sales / lead generálás
- Ügyfélszolgálat
Fókuszálj erre az 5 dologra, és minden rendben lesz! Oké, de hogyan? Először le akartam tudni ennyivel ezt a részt, de mivel tényleg segíteni akarok, ezért ki is fejtem!
- Márkaismertség
- A közösségi médiában (is) nagyon ritka, hogy meglátsz egy termékről készült képet, majd kattintasz, és vásárolsz (úgy hogy még semmit nem tudsz a termékről, és a mögötte álló cégről).
- A cél, hogy megismertesd, láttasd magad, valamint a "melegített" közönséget remarketinggel támadd.
- Vásárlói elkötelezettség
- Vásároltak tőled, és imádják a terméked, de ez nem jelenti azt, hogy az a személy ne lenne értékes. SŐT! Ő a legértékesebbek között van! Ő már bizalmat szavazott neked, ismer, bízik benned, és nagyon valószínű, hogy egy új terméknél ismét vásárolni fog!
- A cél itt a szimpátia megőrzése, és az újbóli értékesítés előkészítése!
- Tartalomelosztás
- Egy kampány különböző "érintések" sorozata. Nem minden mehet egy-egy felületen, komplexen kell gondolkodni.
- Sales / lead generálás
- És itt rontják el a legtöbben! Nem a hidegértékesítés a cél, hanem a remarketing által a vásárlási folyamatban elakadt delikvensünk utolérése! Ha már átkattintott a landing oldalra, és el is kezdte kitölteni a sales oldalon az adataid, de valamiért kilépett. Vagy vett egy belépőterméket, de még nem vette meg a főterméket, stb.
- Ne akarjunk a diszkóban egy lányhoz odamenve házassági ajánlatot tenni, csak kérjük el a számát, hogy később elérjük - közgazdaságilag: generáljunk leadet!
- Ügyfélszolgálat
- Egyre többen már ügyfélszolgálatként is tekintenek a közösségi média oldalakra, ide fordulnak kérdéssel, véleménnyel, tapasztalattal.
- Ezeket a megkereséseket mindig meg kell válaszolni, hogy a "nézők" (az oldalra látogató következő vásárlójelöltek, akik épp hezitálnak) is lássák, milyen korrektek, előzékenyek, gyorsak vagyunk!
- A Chatbotok megjelenésével előre ki lehet dolgozni fő csapásokat. Például egy termálfürdőnél észrevettük, hogy négy dologról kérdeznek folyamatosan:
- Meddig van ma nyitva? (Nyitvatartási idő)
- Mennyi a belépő? (Ártáblázat)
- Mikor lesz szauna szeánsz? (Szauna programok)
- Mikor lesz vacsora program? (Rendezvények)
- Szinte kizárólag ezek a kérdések érkeztek, és ha valaki ír, rögtön meg lehet kérdezni, milyen nyelven ért, elé tenni ezt a 4 kérdés, megjelölve, hogy egyéb, és csak akkor kapcsol át az "operátorhoz".
- Biztos, hogy neked is vannak fő kérdések, ha ezeket automatizálod, a vevőd is sokkal elégedettebb lesz, mert AZONNALI választ kap, és neked sem kerül energiába!
5, Nem gondolkodhatsz csakis SM-ben!
Vagyis az ötödik tanulság az SM-mel (social media = közösségi média) kapcsolatban, hogy nem lehet csakis arra alapozni!
Azért, mert azt rendben tartod, még nem lesz elég. Ez kicsit olyan, mintha azt mondanád, hogy azért, mert minden reggel felmostok a gyártósorok mellett, akkor már rend van körülöttetek.
Melyek azok az eszközök, amelyek szükségek?
- Tartalommarketing / tartalommenedzsment
- E-mail marketing / szakmai & hírlevél lista
- Közösségépítő megmozdulások (gerilla akciók, jótékonysági felajánlások, stb.)
- SEO / SEM
- Influencer kampányok
Ezekről is lesznek külön cikkek!
+1 Melyek lesznek azok az eszközök, amikbe nem érdemes (már) fektetni?
- A Google+ nemzetközileg egyre érdektelenebb, Magyarországon igazán be sem futott. A céged mindenképp állítsd be rajta, mert a Google előrébb sorol majd téged a keresőben, viszont önálló tartalmakat erre a platformra felesleges vinned
- A Twitter nemzetközileg nagy népszerűségnek örvend, azonban valamiért Magyarországon nem vetette ez sem meg a lábát. Mi egyáltalán nem javasoljuk, de még a külföldi terjeszkedés esetén sem, egy nemzetközi kutatás szerint a nemzetközi multik 23%-a jövőre már nem különít el rá költségvetést.
- A LinkedIn szakmailag elég megosztó, ha nagyon B2B vagy, és főleg multik az ügyfeleid, akkor tegyél próbát, de B2C nem javasoljuk, hogy ebbe időt, pénzt fektess.
- A Snapchat olyan felület volt, amivel mi is vártunk, de az Instagram miatt már csak idő kérdése, meddig marad fenn az app. Nemzetközileg, és hazai szinten is azt tapasztaljuk, nem éri meg ide is önálló tartalmakat gyártani.
Köszönjük, hogy az értékes idődet cikkünk olvasására fordítottad! Tudtál róla, hogy elköltöztünk?