A marketingterv készítése a legtöbb vállalkozó számára riasztó, és felesleges procedúrának tűnhet, már pedig tervezés nélkül nem érhető el igazi eredmény. Készíts akkor egy egyszerű, de hatásos gerilla tervet, harcra fel!
1. Te mit szeretnél?
A marketingedhez tartozik minden, a vásárlód termékeddel való találkozásától, az üzletkötésedig, és az elégedett távozásáig. Éppen ezért lesz kulcsfontosságú eldöntened, hogy mit is akarsz elérni a marketingtevékenységeddel. Mit szeretnél, mit csináljanak az emberek? Menjenek be az üzletbe? Vásároljanak meg egy adott terméket, vagy szolgáltatást?
Ha te sem tudod, ők végképp honnan találhatnák ki?
2. Miben vagy a legjobb?
Találd meg a versenyelődödet, azt amiben sokkal jobb vagy mint mindenki más, és kürtöld világgá! Építsd fel a kommunikációdat a legnagyobb erősségedre, és edukáld a közönségedet ebben a szellemben.
3. Kinek lehetsz te a legjobb?
Szakszerűen javasolhatnám, hogy definiáld pontosan a célcsoportodat, és találd meg az a réspiacot, ahol sikeres lehetsz. Ez magyarul viszont azt jelenti, hogy azt kell végig gondolnod, hogy elsősorban ki az, aki a legtöbbet nyerhet a szolgáltatásod igénybevételével. Ők a te igazi célcsoportod!
4. Hol éred majd el a célcsoportod?
(Kép)
Egyáltalán nem mindegy, hogy kit akarsz elérni a kommunikációddal. Egy egyszerű példánál maradva, ha például játékok kereskedelmével foglalkozol észben kell tartanod, hogy a gyermekek jelentik a célcsoportot, de végül a szülő lesz az aki kipengeti a termék árát. Akkor most mi is legyen?
Valószínűleg érdemes lesz kétfelé bontani a marketingtevékenységet és külön-külön célozni a szülőkre és csemetéikre is, hiszen a gyermek rábeszélheti a szülőt, de a szülő saját magától is vehet játékot.
Ki kell találnod, hogy hol éred el őket a legjobban. Offline? Online? Milyen online felületen? Közösségi média? Videómegosztó? Esetleg egy remekbeszabott kampány az ország legjobb üzleti blogján?
5. Mennyi pénzed van rá?
Szükséged lesz egy költségvetésre. Ha ez az összeg nulla forint, akkor sincs minden veszve, de amit nem tudsz megvásárolni pénzért, az rengeteg energiával kell majd pótolnod. Természetesen a határ a marketingköltésben a csillagos ég, de pillanatnyilag Magyarországon néhány százezer, pláne néhány millió forintból már ragyogó eredményeket lehet elérni!
6. Milyen lehetőségeid vannak?
Tekintve, hogy éppen gerillamarketing tervet írsz éppen, nem feltétlen az anyagiak jelentik majd az elsődleges szempontot.
Ennek a módszernek a lényege éppen abban rejlik, hogy szokatlan, vicces, meghökkentő módszerekkel hívja fel a figyelmet rád és a szolgáltatásodra. Lehet ez valamilyen vicces akció ami rád irányítja a média figyelmét (gondoljunk a Zingre és Kenderesi Tamás sajtbureszére, nem hinném, hogy eszetlen sok pénzbe került volna), szokatlan csomagolás, új elem a szolgáltatásodban. Igazából mindegy, hogy mi az, csak hívd fel magadra a figyelmet.
Az internet ebből a szempontból egy csodálatos felület. A lehetőségeid gyakorlatilag végtelenek, azt hozol ki belőlük amire képes vagy. Idézzük fel például a Tibi Atya kocsmahálózat születését, ami egyetemen okítható példája a gerilla marketing helyes alkalmazásának.
7. Milyen kapcsolataid vannak?
Ismersz valakit aki segíthetne neked a képszerkesztésben? Vannak újságíró haverok, vagy blogger ismerősök? A volt padtársad azóta befutott vlogger lett? Érdemes egy kicsit körülnézni a múltadban, lehet hogy már meg is van az a kontakt akire szükséged van. Tanácsot kérni semmilyen körülmények között nem ciki.
+1. Kérj segítséget tőlünk!
Nincs még kész az éves marketingterved? Úgy érzed nem akar sehogy sem összeállni az elképzelések hada egy jól átlátható rendszerré? Akkor mi vagyunk azok akiket keresel!
Hozzáértők, tapasztaltak, agilisek, és rámenősek - a te csapatod! Vedd fel velünk a kapcsolatot a kapcsolat lapfülön keresztül, vagy írj nekünk a Facebookon és megbeszéljük a dolgot!
Köszönjük, hogy az értékes idődet cikkünk olvasására fordítottad! Tudtál róla, hogy elköltöztünk?
Inspiráció: GUERRILLA MARKETING Jay Conrad Levinson