Business & Café

5 szakma, ami jövőben sláger lesz!

10 jan 2016

Átalakulóban van a munkaerő-piac, manapság start-upok, tech-cégek, internetes óriások befolyásolják leginkább a munkaerő szükségletet. 5 olyan szakma következik, amire a jövőben megnőhet a kereslet, így ha időben kapcsolunk, mi lehetünk a változás nagy nyertesei is akár!

20151117222236-cellphone-guy-designer-web-architechture-working.jpeg

1. Tanító, tanár

Waldorf, Kolping, Monterssori, Summerhill, Rogers – láthatjuk, hogy van élet a közoktatáson túl is. Ami ezekben közös, az az egyéni tehetséggondozásra fektetett nagy hangsúly, és az alternatív pedagógia alkalmazása. Bár ezek nem feltétlen tandíjmentes intézmények, így csak egy vékonyabb réteg kiváltsága lehet az ilyen iskolákban való tanulás (és tanítás), ezáltal az ott tanuló diákok és sokkal elkötelezettebbek lesznek, amik elősegíthetik a közös munkát.

Fontos elvárás napjainkban a mammutcégeknél, a „mindenben jónak lenni”-nézetet felváltotta az „egy dologban kiemelkedni”-felfogás, tehát egy olyan terület megtalálása, amiben kiemelkedően motiváltan és eredményesen tud működni a diák, és ezek az iskolarendszerek ebben a leghatékonyabbak.

2. Szoftverfejlesztő mérnök

20150810165227-ipad-social-media-facebook-instagram.jpeg

Senkinek nem kell bemutatni az informatika fontosságát a XXI. században. Az egyre nagyobb teret nyerő technikai eszközök, okostelefonok, táblagépek lehetővé tették azt, hogy egy jó ötlet és egy igényes megvalósítás kombinációja akár néhány éven belül is hihetetlenül sikeressé tehet minket.

Csupán kitartásra, folyamatos innovációra és egy jó szoftverfejlesztő mérnökre van szükségünk. Utóbbi az ötlettől vezethet el minket a siker felé, így hát sok múlhat a megfelelő szakember kiválasztásán.

3. Piackutató és marketing specialista

Ha a szoftverfejlesztés volt az a szakma, ami diktálhatja a divatot, a piackutatás lehet az, ami követi azt.

A ’big data’ korunk legnagyobb piacává léphet elő a közeljövőben – keresőmotorok, weboldalak, közösségi hálók, stb. mind-mind rengeteg adattal rendelkeznek rólunk, szokásainkról,  ami a célzott marketinggel kiegészülve személyre szabott hirdetések formájában juthat el hozzánk.

Ha valaki otthonosan mozog ebben a szakmában, fényes jövő elé nézhet!

4. Pénzügyi tanácsadó

tumblr_nc48mq3ece1tvkyubo1_540.jpg

A különböző megtakarítási számlákon túl nagyon sok egyéb lehetőségben is segítségünkre lehet egy pénzügyi tanácsadó: segíthet átlátni a pénzügyeket, megteremteni egy vállalkozás elindításához vagy továbbfejlesztéséhez szükséges feltételeket, személyre szabott pénzügyi tanácsokkal, modellekkel, portfóliókkal akár a befeketetésünket is kezelheti, de ugyanúgy segítő jobbunk lehet egy hitel felvétele előtt is.

5. Közösségi média manager

Egyre több cég ismeri fel azokat a lehetőségeket, amik a közösségi médiában rejlenek. Manapság a Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn profilja egy-egy cégnek nagyobb befolyással lehet a leendő vásárlóra, mint a tavalyi mérlege, főleg a fiatalabb generáció körében. Mivel ez egy ilyen fontos része az online érintkezésnek,  nem elhanyagolható az sem, hogy ki kezeli ezt a felületet.

A PR-unk múlhat rajta, ha nem a megfelelő emberre bízzuk, de a marketingünkben is nagy hasznát vehetjük a social mediának, ugyanis pontos képet kapunk arról, hogy kiket tudunk megszólítani az oldalunkkal, így ki lehet a potenciális célközönségünk.

 

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

szkrobo_200.pngSzkróbó Tamás
Pszichológus, coach, NLP tréner, illetve közösségi média manager. A Pécsi Tudományegyetem pszichológia szakán tanultam, utána a coachinggal kezdtem el intenzívebben foglalkozni, amely egy professzionális, kérdezésen alapuló fejlesztő folyamat. Mellette NLP tréningekkel is foglalkozom, és több külső cég megbízott, hogy a marekting és PR feladatokat ellátva a közösségi felületét kezeljem.