Aki szereti az autókat, az úgyis rajong az E-osztályos Mercedesért, a többieknek pedig következzen 3 objektív tény, ami minden fenntartást elsöpör. Kecskeméten jártunk, a Hovány-Mercedes exkluzív E-osztály bemutatóján.
1. Intelligens
Azt nem mondom, hogy okosabb nálad, de az lehet, hogy jobban vezet. A tegnap bemutatott modell az E-osztály 10. generációját képviseli, és azt kell mondanom, igazán méltón teszi ezt.
A Mercedes-Benz az új biztonsági és asszisztens rendszerekkel magasabb szintre emeli a biztonságot, a kényelmet és a járművezető tehermentesítését.
Elképesztő, mi mindenre képes! Csak szemezgetésképpen...
1. Aktív fékasszisztens. A rendszer figyelmezteti a járművezetőt a veszélyt jelentő baleseti szituációkra, vészfékezés során optimálisan támogatja, vészhelyzetben pedig automatikus, önálló fékezésre képes. A lassan haladó, lassító vagy éppen álló járműveken felül például a jármű előtt átkelő gyalogosokat is felismeri a veszélyzónán belül.
2. ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer állítható érzékenységgel, amely figyelmezteti a vezetőt, ha figyelmetlenséget vagy fáradtságot észlel. Továbbá szériában jár az Oldalszél-asszisztens, ami különösen erős, oldalirányból érkező széllökések esetén támogatja hatékonyan a sofőrt a sávelhagyás megakadályozásában.
3. DRIVE PILOT: a DISTRONIC távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem első ízben követni is képes az előttünk haladó járművet, egészen 210 km/h sebességig. A funkció ezáltal tehermentesíti a járművezetőt, hiszen nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg, de a kormányzás asszisztens révén a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti.
4. Aktív sávváltás asszisztens: A radar- és kameraalapú asszisztens a járművezetőt többsávos utakon segíti a sávváltásban az autó átvezetésével a sofőr által kiválasztott sávra – például előzések során. Amennyiben a vezető az irányjelzőt minimum két másodpercig működteti, az Aktív sávváltás asszisztens aktív kormányzással segít átsorolni az adott oldali szomszédos sávba, amennyiben a sávot szabadnak látja a rendszer.
5. Aktív fékasszisztens útkereszteződés-funkcióval: a rendszer a szériában járó változathoz képest kibővített funkciókat tartalmaz, és szélesebb sebességtartományban képes felismerni a járműveket és a gyalogosokat. .
6. Kikerülés asszisztens: a szintén új opciónak számító kikerülés asszisztens rendkívül hasznos kiegészítése az Aktív fékasszisztens gyalogosfelismerő funkciójának. Amennyiben a járművezető egy veszélyhelyzetben tudatosan vagy ösztönösen kikerülési manővert hajt végre, a funkciótámogatást képes nyújtani úgy, hogy pontosan kiszámított kiegészítő kormányzási nyomatékokkal segíti a műveletet.
7. Távirányítású parkolássegéd: egy okostelefonos alkalmazás segítségével ez a rendszer első ízben teszi lehetővé kívülről a jármű parkolóházakban és parkolókban való önálló ki- és beparkoltatását, így nagyon szűk parkolóhelyeken is komfortos be- és kiszállást biztosít.
8. Car-to-X kommunikáció: A mobilhálózat alapú információcsere a többi, például előttünk lévő járművek információit felhasználva messze előrelát. Ezáltal a járművezető az eddigieknél korábban értesülhet a fenyegető veszélyekről, például egy, az út szélén veszteglő lerobbant járműről, de például akár kemény esőzésekről vagy csúszós úttestről.
Hovány Márton, a cégcsoport tulajdonosa felfedi a titkot...
9. PRE-SAFE® oldalirányú impulzus:ez a rendszer a Vezetői segédrendszerek PLUS tartalma. Felismert oldalütközés esetén az ütközés előtti pillanatban a vezető vagy az utas preventív módon oldalra mozdul az ülésben a veszélytől távolabbi irányba. Ilyenkor a rendszer az ütközés oldalán a másodperc töredékrésze alatt felfúj egy légkamrát, ami az első ülések oldaltámaszában található. Ezáltal nagyobb lesz a távolság az ajtótól, az utasokra ható erők pedig mérséklődnek.
10. PRE-SAFE®Sound:ez a rendszer a belső füli emberi reflexre alapoz, amit stapedius reflexnek neveznek. A PRE-SAFE®Sound felismert ütközésveszély esetén a jármű hangszóróin keresztül egy rövid, hangos hangjelzést szólaltat meg, ami kiválthatja a stapedius reflexet, ami az utasok fülét ’természetes zajcsillapítással’ felkészíti a baleset erős zajterhelésére.
11. A nagyfelbontású MULTIBEAM LED fényszórók a lámpánként 84 darab egyenként vezérelhető, nagyteljesítményű LED által az úttestet automatikusan, eddig nem látott pontosságú fényelosztással és rendkívül világosan világítják meg, mégpedig a közlekedés többi résztvevőjének elvakítása nélkül.
12. Digitális járműkulcs:ez a rendszer a NearFieldCommunication (NFC) technológián alapulva lehetővé teszi, hogy saját okostelefonunkat használhassuk járműkulcsként.
13. Multifunkciós telefonálás – teljes összeköttetés, vezeték nélkül: A rendszer lehetővé teszi a mobiltelefonok töltését, illetve az E-osztály külső antennájával történő összekapcsolódását – bárminemű vezeték vagy telefonbölcső használata nélkül. A vezeték nélküli indukciós töltés minden olyan eszközzel kompatibilis, amely gyárilag, vagy akár utólagosan támogatja a Qi-szabványt.
14. Háromdimenziós hangélmény Az új E-osztály szériafelszereltségeként elérhető Mercedes-Benz által kifejlesztett Frontbass rendszer különleges hangélményt kínál. Rezonanciás kamraként kihasználja a karosszéria kereszt- és hossztartóit a mélysugárzók számára. A jármű továbbá felszerelhető az opcionálisan elérhető, 23 hangszórós Burmester®high-end 3D surround hangrendszerrel, mely az utazóknak olyan hangélményt garantál, mely egy koncertterem akusztikáját teremti meg, és a tetőbe épített hangszórókkal háromdimenziós hanghatást kelt.
15. Robosztus, mégis könnyű karosszéria: A kivételesen merev karosszéria jó alapokat szolgáltat a kiemelkedő menetstabilitáshoz, miközben lenyűgözően csendes és vibrációmentes utazást tesz lehetővé, magas fokú ütközésbiztonság mellett.
16. Széllel szemben: Az aerodinamikai teljesítmény egyike az E-osztály kivételes hatékonysága mögött rejlő okoknak. A szofisztikált aerodinamika minimalizálja a szélzajt és garantálja, hogy az E-osztály csendesebb még néhány luxuskategóriás modellnél is.
Mi már vinnénk! - Az új E-osztály
2. Erős
Az új E-osztály kétféle motorral lesz elérhető a piaci start idején: az E 200 négyhengeres benzinmotort, az E 220 d pedig teljesen új négyhengeres dízelmotort kínál.
A piaci indulást követően további modellvariánsok lesznek elérhetőek, beleértve a hibrid technológiás E 350 e-t. A konnektoros PLUG-IN HYBRID lenyűgöző dinamizmussal és hatékonysággal rendelkezik, egy feltöltéssel mintegy 30 kilométernyi teljesen elektromos, vagyis emisszió-mentes közlekedést tesz lehetővé.
Négyhengeres benzinmotorja az erőteljes elektromotorral együtt 279 lóerős (205 kW) rendszerteljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal együtt. Ennek köszönhetően az E 350 e egy nagyteljesítményű sportautó menetteljesítményét nyújtja, miközben kevesebbet fogyaszthat, mint egy kisméretű, kompakt autó.
További variánsként csatlakozik a kínálathoz az E 400 4MATIC, melynek hathengeres benzinmotorja 333 lóerőt (245 kW) teljesít, és 480 Nm nyomatékkal rendelkezik.
3. Gyönyörű: kívül-belül
Mindennel felszerelt - Egyszerűen megbabonáz
Az új E-osztály szofisztikált, magabiztosan stílusos és sportos. A korábbi generációkhoz képest hosszabb és szélesebb is lett, de tökéletesen hozza a Mercedes-Benz szedánok jellegzetes arányait.
Az erőteljes orrkialakítás az eltérő formai és felszereltségi csomagoknak megfelelően különböző lehet. Az alapverzió a klasszikus Mercedes-hűtőrácsot viseli a motorháztetőn található csillaggal. Az EXCLUSIVE line is ezt a vonalat képviseli, csak részletgazdagabb kialakítással.Az AVANTGARDE és AMG Line modellek egyértelműen sportos hűtőrácsot kapnak, középen nagy Mercedes-csillaggal. Mindegyik verzió jól elkülöníthető karaktert kölcsönöz az E-osztálynak, a személyre szabhatóság egyedi szintjét elérhetővé téve, és garantálva, hogy mindegyik modell kilóg majd a tömegből.
Összegzésképpen elképesztő volt élőben megtapasztalni az új E-osztályt, de aki a Mercedes paletta többi ikonikus darabjára is kíváncsi, számtalan prémium modellt tekinthet (illetve vásárolhat) meg a Hovány-Mercedesnél.
El is vittünk egyet!
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!