Business & Café

Melyek a világ legerősebb és legértékesebb cégei? Felfedjük a titkukat is!

09 jún 2016

Hogyan válik napról napra értékesebbé egy márka? Hogyan veri le a vetélytársait?

heres-why-chinas-biggest-bank-just-bought-a-massive-secret-gold-vault.jpg

A Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó cég 2016. év első felében is közzétette azt a ranglistát (Global 500), melyben a világ legértékesebb és legerősebb márkái szerepelnek. Példákat hozunk arra, hogy milyen tényezők befolyásolják az adott brand erősségét: például a vevői hűség és a megszokás, a bizalom, a promóció, a marketingbe való befektetés, a dolgozói elégedettség és a vállalati hírnév mind fontos szerepet játszik.

Kik állnak a listák első 3 helyén 2016-ban, és mi a titka a dobogó legfelső fokán lévő márkáknak?

A világ 3 legerőteljesebb márkája:

1. Walt Disney

2. Lego

3. L’Oréal

 

Mit tudnak a nyertesek, amit a többiek nem?

waltdisneylogo.jpg

Régóta az elit csoport tagjai között tudhatjuk, de ebben az évben a mozivásznon való tartós teljesítménye a Disney sikerét támasztja alá. Erejének egyik forrása a gazdag történelmi múltja (pl.: klasszikus alkotások és karakterek), de mostani erőfölénye a sok felvásárlásnak köszönhető, aminek hála, nagy márkák kerültek a tulajdonába.

Ezek közül a legnagyobb sikert a Lucasfilm, konkrétabban a Star Wars megszerzése  jelentette. A Csillagok Háborúja legújabb része felrobbantott számtalan jegyeladási rekordot, és ezzel a valaha legsikeresebb Disney film lett.

A cég bebizonyította, hogy nem csak az ügyfelek, hanem a befektetők számára is a „legboldogabb hely a Földön”.

A világ 3 legértékesebb márkája:

1. Apple

2. Samsung

3. Google

kep4_1.jpg

Senki számára sem okoz meglepetést, hogy a legértékesebb márkák listáját a technológiai óriáscégek vezetik. A lista élén szereplő Apple megtartotta dominanciáját, és a tavalyi évhez képest tovább növelte márkaértéket, ami elsősorban az új iPhone piaci sikerének köszönhető.

Bár az elmúlt években látható volt némi romlás a vállalat eredményességét illetően, mégis úgy tűnik, hogy az Apple próbálja megtartani és fenntartani a hozzá méltó helyet. A márka talán a régóta várt bővítések irányába is el fog mozdulni annak érdekében, hogy megőrizze pozícióját a piacon. 

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

Forrás:

http://brandfinance.com/images/upload/brand_finance_global_500_2016.pdf

http://brandfinance.com/images/upload/global_500_press_release_2016.pdf

Kemenesi Éva

süti beállítások módosítása