Hogyan válik napról napra értékesebbé egy márka? Hogyan veri le a vetélytársait?
A Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó cég 2016. év első felében is közzétette azt a ranglistát (Global 500), melyben a világ legértékesebb és legerősebb márkái szerepelnek. Példákat hozunk arra, hogy milyen tényezők befolyásolják az adott brand erősségét: például a vevői hűség és a megszokás, a bizalom, a promóció, a marketingbe való befektetés, a dolgozói elégedettség és a vállalati hírnév mind fontos szerepet játszik.
Kik állnak a listák első 3 helyén 2016-ban, és mi a titka a dobogó legfelső fokán lévő márkáknak?
A világ 3 legerőteljesebb márkája:
1. Walt Disney
2. Lego
3. L’Oréal
Mit tudnak a nyertesek, amit a többiek nem?
Régóta az elit csoport tagjai között tudhatjuk, de ebben az évben a mozivásznon való tartós teljesítménye a Disney sikerét támasztja alá. Erejének egyik forrása a gazdag történelmi múltja (pl.: klasszikus alkotások és karakterek), de mostani erőfölénye a sok felvásárlásnak köszönhető, aminek hála, nagy márkák kerültek a tulajdonába.
Ezek közül a legnagyobb sikert a Lucasfilm, konkrétabban a Star Wars megszerzése jelentette. A Csillagok Háborúja legújabb része felrobbantott számtalan jegyeladási rekordot, és ezzel a valaha legsikeresebb Disney film lett.
A cég bebizonyította, hogy nem csak az ügyfelek, hanem a befektetők számára is a „legboldogabb hely a Földön”.
A világ 3 legértékesebb márkája:
1. Apple
2. Samsung
3. Google
Senki számára sem okoz meglepetést, hogy a legértékesebb márkák listáját a technológiai óriáscégek vezetik. A lista élén szereplő Apple megtartotta dominanciáját, és a tavalyi évhez képest tovább növelte márkaértéket, ami elsősorban az új iPhone piaci sikerének köszönhető.
Bár az elmúlt években látható volt némi romlás a vállalat eredményességét illetően, mégis úgy tűnik, hogy az Apple próbálja megtartani és fenntartani a hozzá méltó helyet. A márka talán a régóta várt bővítések irányába is el fog mozdulni annak érdekében, hogy megőrizze pozícióját a piacon.
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!
Forrás:
http://brandfinance.com/images/upload/brand_finance_global_500_2016.pdf
http://brandfinance.com/images/upload/global_500_press_release_2016.pdf
Kemenesi Éva