Rengeteg feladat és tennivaló kering a fejünkben nap mint nap, de hogyan tudunk egy egyszerű módszer segítségével felülkerekedni a káoszon?
A David Allen nevéhez köthető „Getting Things Done” c. könyv hatalmas sikert aratott a piacon, melyről méltán beszélnek úgy a mai napig, mint a feladat és időmenedzsment „bibliája”.
Az általa felvázolt rendszer végtelenül egyszerű és könnyedén alkalmazható a mindennapjainkban. A GTD módszer hátterében az áll, hogy minél inkább könnyítsünk a pszichés terheken és ezáltal az agyunkban tárolt információkat egy megbízhatóbb rendszerbe helyezzük.
Akkor tudunk a leghatékonyabbakká válni, ha minden energiánkat egyetlen egy feladatra összpontosítjuk. A technika egyik alappillére, hogy az elintézésre váró feladatainkat tartsuk számon, de mindent csak akkor iktassunk be, amikor teljes mértékben belefér az időnkbe.
Tehát a teendő: a tehermentesítés, majd ezt követően jöhet a hatékonyságnövelés a feladatok és az ahhoz szükséges lépések sorrendjének pontos meghatározásával!
Az alábbi 5 fázisra mindenképp fordítsunk elegendő figyelmet:
1. Gyűjtés
Ürítsd ki a fejed és írj le mindent, amit el kell végezned!
2. Feldolgozás
Tisztázd és dolgozd fel, azaz konkretizáld a feladatokat és a hozzá tartozó lépéseket!
3. Rendszerezés
Tegyél mindent a helyére! Készíts különböző listákat és csoportosíts.
4. Áttekintés
Folyamatosan és rendszeresen tekintsd át a feladatokat! Aktualizáld a listákat, ha szükséges.
5. Cselekvés
Hajtsd végre a feladatot az időd, az energiád és a prioritásaid alapján!
A legnagyobb előnyei közé sorolható az univerzális felhasználhatósága és az egyszerű gondolatmenete. Ezt a módszert garantáltan magadhoz és az adott körülményeidhez tudod igazítani.
Tedd teljessé és rendszerszintűvé szokásaidat, biztosítsd a tehermentesített üzemmódot.
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!
Kemenesi Éva