Business & Café

[Esettanulmány] Így növelhetjük az eladásainkat 569%-kal!

02 nov 2017

Céged megrekedt az eladásait illetően? Nem tudod, hogyan lehetne ugyanannyi idő alatt sokkal többet értékesíteni a jelenleginél? Lássuk, hogyan érhetsz el 569%-os javulást! Pluszba mutatok még egy nagyon hasznos szolgáltatást is!how_to_sell_your_shares.jpg

Eladni! Eladni! Eladni! Tóth Patrikként ezt a feladatot kaptam a Golden Brothers médiaügynökségünkben. Az ember lát számtalan filmet, ahol lángolnak a telefonok, mennek a találkozók, de hiába forgattam a könyveket, napjaink (magyar) környezetéhez nem találtam titkos receptet.

Imádok kérdezősködni, de a kapott válaszok alapján a sales recept is olyan, mint a halászlé, mindenki másfajtára esküszik.

Egy dologban hiszek: a megtapasztalásban. Ezért fogtam magam, és mindent, amit hallottam végigpróbáltam. A leghülyébbnek tűnőtől a legbárgyúbbig, a legolcsóbbtól a legdrágábbig. Megmutatom a kedvenceimet az életutunkon keresztül, amik azt eredményezték, hogy a bevételeinket megötszöröztük.

1. fejezet: A két jóbarát elkávézgat

2016 év végén a Business & Café meglévő ügyfélkörének elkezdünk másfajta reklámokat is értékesíteni, első körben YouTubereket és bloggereket (a bloggereknek történő értékesítés értéke a 15 millió forintot meghaladta azóta).

Ekkor még nincs külön landing oldalunk, vagy e-mail címünk, csak egy ismeretségi körünk.

Az ügyfeleink a saját ügyfeleiknek ajánlanak, nagyjából megkétszereztük passzívan a jó hírnevünkkel az ügyféllistát.

(Agyad eldobod, de itt még nem volt valódi sales, csak ügyfélkapcsolat.)

2. fejezet: Nem kéne ezzel valamit kezdeni?

2017 év eleje viszont már tényleg nagyon új irányt is mutatott nekünk:

- Te Máté, itt egyre jobban jönnek cégek, hogy költenék nálunk a pénzüket.
- Értem Patrik, de mit akarnak?
- Nem mindegyik tudja, de ha mi kitalálnánk helyettük, szerintem kosher lenne!
- Akkor tegyünk így!

Mi a tanulság?

Keresni kell a melléktermékeket! És van, mikor üvölt, miből lehet még pénzt csinálni, csak kifogásokat keresünk, hogy ááááááááh, ez most hogy jöhetne ide?! Ez persze már nem mehetett tovább Business & Caféként, így megszületett a Golden Brothers (amit tíz éve tervezgettünk).

3. fejezet: Csak a legjobb elég jó!

Innentől lesz neked igazán érdekes. 2017 nyara a világ legparadoxabb nyaralását hozta. Végigjártuk a magyar fesztiválokat (sajtópartnerként), megjártuk a Velencei-tavat, Balatont, és a Kerekdombi Termálfürdő wellness birodalmát, DE... mindvégig napi 12-16 órán keresztül terméket fejlesztettünk.

A valós problémákra koncentráltunk.

Tudtuk, hogy a cégeknek nem az a valós érdeke, hogy elolvassanak róla 46.789-en egy PR cikket és hümmögjenek az olvasók, hogy oké, szóval van ilyen. Nekik vásárlók kellenek - de minimum érdeklődők!

Amit már két éve fejlesztettünk a háttérben algoritmus, 2017 nyarára beérett, sőt, tökéletesítettük, így nem csak egy közepesen működő tucat termékkel álltunk elő, hanem egy olyan "Golden Algorythm"-mel, az "Aranyásó-módszerrel", ami működik, és ami full-service-ként gatyába rázza a céget! Na ez igen!

Mi a tanulság?

Meg kell érteni, a terméknek olyan jónak kell lennie, hogy önmagát adja el!

Ha tetszik, ha nem, van olyan, amikor egyszerűen azért nem tudsz eladni, mert maga a termék/szolgáltatás nem jó! Nem valós problémát old meg, csak mesterkélt az egész!

4. fejezet: Túlterhelődik a csapat!

A két jóbarát már nem csak kávézgat, sőt, már magánélete sincs. Reggel 8-kor már kezdünk, este 22 órakor még az irodai konyhában beszéljük, ki hogy áll a projektjeivel. Idővel elfogadjuk, hogy ez nem mehet így tovább.

Először Máténak, a tartalom előállításhoz kell segítség, így megszületik a tartalmi osztály. Amikor a meglévő ügyfeleket tökéletesen el tudjuk látni, ismét az új ügyfélszerzésre fókuszálunk, és a meglévő 60-70 ügyféltárgyalásomhoz érkezik segítség, így megszületik a sales osztály.

Mi a tanulság?

Meg kell teremteni a harmonikus munka/terheltség arányt, hogy a kreativitás és a cég is életben maradjon.

Nem spórolni kell, hanem jól keresni!

Először be voltunk ****va, hogy akkor új embereknek kell kiadni feladatokat, de ez hosszútávon hatalmas löketet adott!

5. fejezet: Kiderült, hogy alig éri meg!

Hát röhej, nem?! Egyik este kikapcsolódásképp készítettem egy szuper alapos Excel-táblát, ahol a legutolsó kiadást is beleértve megnéztem, mivel tervezhetünk. Az optimista szerint akár ~250 ezret is kereshetek 4 hónap alatt, a legpesszimistább szerint -8 ezer forinttal zárom adózás után az évet. Aznap nem aludtam jól.

Átnéztem a dolgainkat, komoly piackutatásba kezdtem, és kiderült, nagyon áron alul értékesítjük a szolgáltatásainkat. Úgy elvakított minket az, hogy tényleg segítsünk, hogy a végén már nekünk nem érte meg.

Újraszabtam az árazásunkat, megújítottam az ajánlatainkat, és egy belső protokollt, policy-t (módszert, ha úgy tetszik) vezettem be, hogy mostantól olyan ajánlatokat adjunk, amik tényleg jók! Az történt ugyanis, hogy túlontúl a bevételi oldalra figyeltünk, és azért, hogy megkapjuk a megbízást, túl sok dolgot pakoltunk bele. Hiába, hiba.. de már tudom.

Az új módszerem és algoritmusom szerint most már a havi adózott eredményem több lesz, mint amit az év végére jósolt összesen. Kidolgoztam egy minimál-ár rendszert, ami alatt nem vállalhatunk el megbízást, így eleve már csak olyan cégekkel folytattam a tárgyalást, akik ennek megfeleltek.

Mi a tanulság?

Nem minden a sales, a belső dolgokra is oda kell figyelni, és nem kell megijedni, csak tudni kell reformálni! Ellenőrizzük magunkat, és precízen tudjuk, összegszerűen, vagy százalékosan, meddig mehetünk el!

6. fejezet: A leggazdagabbnak tűnő ügyfél nem fizet!

A rendszerünk összetettsége és prémium volta miatt mi eleve a tőkeerős cégekre fókuszálunk, így egyre több "gazdag" ügyfél lesz a tarsolyban. Na nézzük meg őket!

  • Gazdag Gentleman: érti, tudja, miért jó amit csinálunk, korrekt, precíz, időben fizet.
  • Gazdag Spur: ahol lehet, lefarag, még a feléből is, nem szívesen költ, kínlódás vele az élet.
  • Gazdag Csaló: utólag kiderül, azért van pénze, mert amikor teljesíteni kéne, egyszerűen nem fizet.

Mindenki a 'Gazdag Gentleman' kategóriát szereti, de még a 'Gazdag Spur' is belefér, mert amikor megtapasztalja, ez nem kiadás, hanem befektetés, akkor átvált ő is 'Gazdag Gentleman'-be.

Mivel többször megégettük magunkat, hogy teljesítettünk, aztán egyszerűen eltűntek, el kellett gondolkodnom, mitévő legyek. Meg kellett oldanom, hogy a csapattagok, akik megoldoztak, megkapják azt, ami jár nekik! Felelős vagyok értük!

Első körben bevezettem, hogy havi díjasak leszünk, és előre kell fizetni, mint a McDonalds-ban. Ez van - ha problémázik, megkérdezem, miért nem mindegy neki? Ha úgyis kifizet, akkor ennek nem kéne gondnak lennie.

Másrészt nem ülök fel a külsőségeknek, hanem racionális alapon döntök: átvizsgálom a működésüket a Bisnode PartnerControl-ral! Minden tárgyalási szakaszban  utánajárok, mennyi pénze van valójában, mekkora a hitelállománya, milyenek vele a fizetési tapasztalatok, milyen a céges környezete, az érdekeltségi térképe! Tökéletesen kiderül, kockázat, vagy sem vele együttműködni.

Mi a tanulság?

Ne higgyünk a szemünknek, döntsünk racionális alapon! Használjuk a Bisnode PartnerControlt, hogy képben legyünk!

7. fejezet: Minden eszközt megragadni!

Eleinte nevetségesen elzárkóztam minden technológiai újítás elől - áh, az hülyeség, csak a geekeknek való, én meg menő vagyok!

Hát Patrik, ezt elszúrtad... egyszer kiszámoltam, durván 50-110 millió forint körül bukhattam 2014 óta annak köszönhetően, hogy őskori eszközökkel, technológiával és üzleti gondolkodásmóddal működtem. Na folytassuk!

Azért volt bennem lustaság is... a számlatömbömet akkor vettem meg, amikor már több, mint 1 millió forinttal tartoztak nekem cégek, és kérdezték, hogy mikor óhajtom a pénzem. Végülis, hova sietni? És az is tök nevetséges, hogy újító, innovatív cégként nem volt egy Számlázz.hu fiókom... Ma már tudom, mekkora segítség - és elengedhetetlen technikai feltétel. Nézzük, miket imádok!

  • Bisnode PartnerControl: ezzel tudjuk ellenőrizni leendő partnereinket, hogy megtudjuk, hogy állnak, van e értelme egyáltalán erőt fektetni beléjük.
  • Számlázz.hu: szinte már be sem kell mutatnom. A legjobb, legtöbb platformhoz igazítható számlázó program. Rengeteg időt, energiát spórol meg, és megkönnyíti az online értékesítést.

Mi a tanulság?

Nem szabad valamit feltétlenül igaznak hinni, ami a véleményünk. Fogadjuk el a technológiával járó lehetőségeket, mert nagyon sokat bukhatunk a makacsságunk miatt!

Kövess minket a közösségi médiában is!

Egy kattintás most milliókat érhet!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása