Business & Café

Kettő az egyben, vagy mindjárt három? Születésnapi meglepetés Microsoft-módra

04 feb 2017

Azt ismered amikor a notebook, a táblagép és a kockás füzet összefutnak egy születésnapi partin?

dsc_0030_1.jpg

Korábban már olvashattatok egy laptop sztorit Patriktól, aki egy Dell gépet szerzett a Microsofttól. Szerencsémre én sem maradtam ki a szórásból, és a születésnapi ajándékaim között várt rám egy kedves kis Acer Switch Alpha 12. 

12, Alpha 12-vel töltött nap után következzen az én sztorim, a 2in1 gépek világából. 

1. Most akkor ez tulajdonképpen micsoda?

dsc_0051_2.jpg

A Nagyapám szerint az az eszköz, ami kaszának és borotvának is jó, valószínűleg nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Egészen őszintén ezek a szavak jutottak eszembe, amikor elkezdtem ismerkedni az új kütyümmel.

A 2in1 gépek működési elve az, hogy belepakolnak mindent egy kihajtható lábú tabletbe, és ehhez jön még egy könnyű kis billentyűzet. Ha tablet kell lekapod a billentyűzetet, ha notebookra van szükséged billentyűzet fel, láb kihajt és mehet is a munka. Meglepően hamar, az első hét végére teljesen hozzászokik az ember a funkcióváltásokhoz.

2. A számítógép

dsc_0065.jpg

Tekintve, hogy én az informatikai eszközeimet leggyakrabban szövegírásra használom, ezen a téren szereztem az első tapasztalataimat ezzel a géppel is.

Munka szempontból kimondottan előnyös tulajdonsága a jó minőségű billentyűzete. Mivel egy megvilágított klaviatúráról beszélünk, így sötétben is jó vele dolgozni. A többi, a hosszú járású billentyűk amiken pontosan és gyorsan lehet gépelni, és az úgynevezett fordított bőr borítás ami miatt a kéz stabilan, csúszkálás nélkül tud feküdni gépelés közben, már csak hab a szülinapi tortán. 

3. A táblagép

dsc_0052.jpg

Ismét őszinte szavak következnek: nem hittem a táblagépekben. Azt gondoltam, olyan evolúciós zsákutcái ezek az eszközök az informatikának, mint annak idején volt mondjuk a minidisc. Viszont, mióta van egy jól használható táblagépem, változott a véleményem.

Tárgyalásokon, vagy üzleti beszélgetések alkalmával, másodpercek alatt szuper prezentációs eszközt tudok csinálni a kis laptopomból, ha mutatni kell valamit. A kihajtható keret gumiborítása miatt pedig az eszköz táblagépként is megállja a helyét. A szóvicceket félretéve, a kompaktság sokkal inkább előnyére, mintsem hátrányára válik az Alpha 12-nek.

4. A jegyzetfüzet

dsc_0046.jpg

A legjobbat természetesen a végére tartogattam! A számítógép a táblagép és a laptop mellé ugyanis egy digitális füzetet is nyer a boldog Acer tulajdonos - esetünkben én. Az elektronikai világ újra felfedezett szenzációjáról a digitális tollról szól az óda. A jegyzetelés, és a különböző cetlikre lefirkanott jegyzetek rendszerezése (legtöbbször még a megőrzése is) komoly problémát jelentett a számomra.

A digitális tollal bevitt jegyzeteket, rajzokat többé viszont nem fenyegeti az elvesztés veszélye. Egy ötlet sem vész kárba ezentúl!   

5. Az egész együtt

dsc_0065.jpg

Van még néhány technikai specifikáció, amit érdemes megemlíteni, bár laikus felhasználóként nem szembesültem áldásos hatásaikkal olyan látványosan. Elég stabil szerkezetről van szó, a teljes készülékház fémből van, a kijelzőt Gorilla Glass üveg védi. Nem ejtettem le, de ilyen védettséggel alighanem megúsznám.

Alapvető kérdés az akkumulátor, és annak teljesítménye. A gyári adat 8 óra, én a gyakorlatban (munka, netezés, filmezés) 7 óra körül tudtam kihozni belőle.

A készülék kijelzője 12 colos, ami bár nem nagy, de pont elégséges a képi, vagy szerkesztési munkákhoz és már filmet sem nagyítóval kell nézni rajta.

Érdekességként megemlítem még a folyadék hűtéses megoldást, ez a gép (tudtommal) egyedülálló módon nem levegővel hűti a nemesebb részeit, hanem vízzel. Valóban nem tapasztaltam, hogy különösebben melegedett volna.

Zárszóként szeretnék egy hatalmas Köszit kiáltani a Microsoftos csapatnak, egy Acer Switch Alpha 12 tökéletes ajándék! 

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása