Business & Café

5 bizonyíték, hogy miért hasznos a kreativitás az üzleti életben

22 nov 2015

Miért segít a kreativitás megkülönböztetni a sikeres cégeket a sikertelenektől? Mert másként használják a rendelkezésükre álló készségeket, ötlet- és tudás arzenált. Ugyanazt látják a piacból, mint amit a versenytársak is, mégis teljesen mást gondolnak a lehetőségekről.

tumblr_nopqlnyeyl1sdwbr2o1_540.jpg

Képzelj el egy főzőversenyt, amelyen több séf indul. Mindegyik nagy tudású, tapasztalt, megjárták a híresebb éttermeket is már. És most egymás ellen versenyeznek. Ugyanazt az ételt kell elkészíteniük, amihez mindegyiknek ugyanazok az összetevők, alapanyagok, és eszközök állnak rendelkezésére.  Vajon hogyan választják ki a legjobbat? Ha nem prof séfekről lenne szó, akkor egyértelmű, a legtehetségesebb nyerne. De így?

Az lesz a nyertes, aki ugyanazokkal a feltételekkel más lehetőséget lát, és magasabb minőséget képes előállítani.

Itt cserél helyet a főzőverseny és az üzlet, hiszen a fenti mondat bármely cég recepcióján vagy CEO irodában helyet kaphatna inspiratív gondolatként a falra festve vagy egy klassz keretbe téve. Ez a példa jól szemlélteti a kreativitás fontosságát az üzleti életben, hiszen ez segít megkülönböztetni a közepesen ketyegő vagy sikertelenebb cégeket az igazán sikeresektől.

A kulcs a más fajta nézőpont, az out-of-the-box hozzáállás. Ha megfelelő tudással rendelkezünk és nem hagyjuk magunkat a megszokott megoldások rabjává válni, hanem merünk letérni a bejárt ösvényről, szélesítjük a szemléletünket, sokkal több utat fogunk találni az üzletileg sikeres megoldásokhoz is.

Nézzünk meg 5 céges élethelyzetet, amelynek sikerében a kreativitásnak is hatalmas szerepe van:

1. Versenyelőny

Ha egy cég nyitott az új ötletekre, akkor az alkalmazottak eredetiségének fejlesztésébe fektetett pénz és idő sokszorosan megtérül. Persze, az ötletek közül tudni kell kiválasztani az értékeset, amelyet megéri megvalósítani, de ez a fajta szemlélet, az ötletek kiaknázásába való invesztálás versenyelőnyhöz juttathatja a vállalkozást.

Egy aranybánya csupán addig értéktelen, míg fel nem tárják.

2. Problémamegoldás

tumblr_mptb5ggrre1qko5nzo1_500.jpg

Aki hatékonyan akar megoldani egy problémát,  annak érdemes más szemszögből is körülnézni, egy időre kizárni a logikát és hinni a "véletlen ötletek" erejében.

A problémamegoldásra úgy is tekinthetünk, mint alkotási folyamatra és máris van egy nagyszerű megoldóképletünk, amivel jobb és gyorsabb megoldásokkal rukkolhatunk elő. A kreatív készség fejlesztésével bármilyen probléma, amely az üzleti életben felüti a fejét, rugalmasan kezelhető és megoldható, ráadásul kisebb stresszel is jár.

3. Fejlesztés, innováció

Nem csak létező problémák javítására használhatjuk a kreatív kelléktárunkat. Bármi, ami nem működik olyan jól, mint ahogy működhetne, egy lehetőség arra, hogy jobbat alkossunk. Jobb folyamatot, jobb terméket, jobb szolgáltatást, jobb céget teremtve ezáltal. Ez esetben a kreatív folyamat egy javítási céllal kezdődik.

4. Csapatmunka

tumblr_mgd8bbvbj71qz84n6o1_1280.jpg

A csapatmunkát is sokféleképpen javítja a kreatív alkotószellem. Vegyük például azt az esetet, amikor van egy ötlet és azt bedobjuk egy értekezleten a közösbe, majd megbeszéljük, ki szeretné tovább gondolni, ki érzi magáénak, kit mozgatott meg. Valószínű olyan veszi kézbe, aki valóban szívesen dolgozna vele. Ez által éreztetjük a csapat támogatását, hogy képesnek találjuk az illetőt egy dolog felelősségteljes megoldására, ráadásul sokkal hatékonyabban tudunk az eredményig is eljutni.

5. Motiváció

Mindenkiben lángra lehet lobbantani a vágyat, hogy alkosson, dolgozzon. Ehhez arra van szükség, hogy az adott feladat a kvalitásainak megfeleljen, és a célnak még éppen megvalósíthatónak kell lennie, de azért kihívással is társuljon.

Az ilyen feladatok felébresztik az emberben az önmotivációt, hogy élvezze a folyamatot, és ne csak a cégérdek, hanem saját maga miatt is hatékonyan végezze el a feladatot.

Fantasztikusan szárnyalhat egy cég, ha tele van (ön)motivált munkatársakkal. A kreatív eszköztár segítségével ideje feltérképezni az erőforrásokat és megtudni, hogyan lehetne mozgósítani a munkatársakban szunnyadó inspiráló erőt!

Összegzésképpen:

Érdemes elgondolkodni rajta, hogy miként használod ki a birtokodban lévő ötlet,- és tudásarzenált, ébreszted fel a benned szunnyadó motivációt és hozod felszínre az „aranyat a bányából”!

A kreativitás nem a “Mi van?” kérdésre fókuszál, hanem a “Mi lehetséges?” kérdésre. Nem mindegy, hiszen a kreativitás a lehetőségek meglátásának kulcsa, amihez pedig elengedhetetlen a sémáktól eltérő, kereteken túlmutató gondolkodás.

Visszakanyarodva a cikk eleji példához:  Te mit főzöl ki a rendelkezésedre álló eszközökkel és alapanyagokból? Ugyanazt, amit a konkurencia, vagy inkább másként élsz a lehetőségeiddel? Kreatívan.

A legtöbb szakértő a saját iparágában keresi a megoldásokat, az inspiratív forrásokat, de mire megtalálja, már más is megtalálta. Mi lenne, ha máshonnan és így gyorsabban jutnál hozzá az infóhoz, az igazán megkülönböztetne a többiektől, nem? - Sooshin Choi a detroiti College for Creativ Studies vezetője

Szlafkai Évi - 365letszikra.hu
Üzletiötlet blog - A kreativitás az üzleti életben egy új nézőpont képessége.

moremoremore.png

 

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása