Az, hogy egy termék hogy néz ki döntő befolyással bír arra nézve, hogy vajon megveszik-e. De a formán túl rettenetesen nagy hatása van még a színeknek is. Most bemutatjuk, hogy melyik szín milyen üzenetet hordoz számunkra!
Ezt a tulajdonságot használják fel a reklámpszichológus szakemberek is, akik tisztában vannak azzal a ténnyel például, hogy a színes hirdetéseket 42%-kal többen olvassák el, mint a fekete-fehéreket. Az sem elhanyagolható adat, hogy a vásárlók 93%-ban a termék kinézete alapján döntenek, és ebben 85%-ban szerepet játszik a szín is.
Lássuk hát, melyik szín mit üzen!
Piros
A piros egy dinamikus, ösztönző, energikus szín, ami azonnal magára vonja a figyelmet. Mivel könnyen észrevehető, és tettre ösztönző szín, így gyakran találkozhatunk vele a mindennapok során az akciók, leárazások alkalmával.
Rózsaszín
A pink közel azonos energiaszinttel bír, mint a piros, azonban annál egy kicsit könnyedebb, lágyabb, fiatalosabb. Ez a szín főként a nőiességet jelképzi (bár ez nem volt mindig így), és az üzenete is hasonló: ha keverjük a piros dinamizmusát, erejét a fehér egyszerűségével, tisztaságával megkapjuk a rózsaszínt, ami nyugtató, harmonikus, üdítő hatású.
Narancsságra
Meleg, barátságos, ám megosztó szín. Erőteljese, energikus, de van, akinek „sok” – ez a leginkább megosztó a színek közül. A piros közeli „rokona”, tettre ösztönöz, dinamizmusra sarkall.
Sárga
A sárga a kreativitás színe, hozzá köthető az optimizmus, energikusság, életkedv, vitalitás. Kommunikációra ösztönöz, és a sárga egyik árnyalata, az arany az gazdagság univerzális jelképe.
Zöld
A zöld a természet, a béke színe, és ez az a szín, ami a legtöbbször körbevesz bennünket. Az egészséget, békét nyugalmat szimbolizálja, és ez az a szín, ami az emberi szem számára a legkönnyebben észrevehető.
Barna
A barna a stabilitás, előrhetőség, megbízhatóság színe, ez jelképezi a zöld mellett leginkább a Földdel való kapcsolatunkat, így ez számít a legsemlegesebb színnek.
Kék
A kék szín egy olyan hideg szín, amely nyugalmat, megfontoltságot, magabiztosságot sugalmaz. Az emberre serkentő hatással van, növekszik a munkamorál és a munkavégzés is, ha a kék szín vesz minket körbe. Mivel stabilitást, magabiztosságot, megbízhatóság sugall, ezért ajánlott például állásinterjún kék nyakkendőt hordani.
Lila
A lila átmenetet képez a piros dinamizmusa és a kék nyugalma közt, így ehhez a színhez társítják a harmóniát. A királyság, jólét, gazdagság színe, és bár a természetben csupán ritkán fordul elő, lila volt az első, ember által előállított festék színe.
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!
Szkróbó Tamás
Pszichológus, coach, NLP tréner, illetve közösségi média manager. A Pécsi Tudományegyetem pszichológia szakán tanultam, utána a coachinggal kezdtem el intenzívebben foglalkozni, amely egy professzionális, kérdezésen alapuló fejlesztő folyamat. Mellette NLP tréningekkel is foglalkozom, és több külső cég megbízott, hogy a marketing és PR feladatokat ellátva a közösségi felületét kezeljem.