Az első benyomás megismételhetetlen. A névjegykártya átadása ma már protokolláris, baráti és ismerősi kapcsolatokban is elterjedt. Fontos, hogy emlékezetes legyen és az általad képviselt üzletet is tükrözze. De mégis hogyan add át és milyen legyen, hogy ne csupán a másik fél íróasztalán landoljon?
1. Hogyan cserélj névjegykártyát?
A névjegykártyát az alárendelt fél adja oda először. Hölgyek esetében ők kezdeményezik az „ismerkedést”, ám, eltérően a bemutatkozásnál tanultaktól, a fiatalabb, illetve alacsonyabb beosztású esetében ő teszi meg a korban, hierarchiában felette állóval szemben az első lépést. A tartalmát azonnal olvassuk el, mivel a tisztelet jele, másrészt memorizálhatjuk a másik fél nevét is.
2. Hosszú távú üzleti kapcsolat a cél
Az átadás után fontos, hogy megfelelő benyomást kelts a másik félben, ezért beszélgess a partnereddel, ne csak egyszerű formalitás legyen az egész találkozás. A személyedhez, mint élményhez kössék a neved.
A kártyára semmiképpen nem szabad kézzel írni, illetve a hátuljára megjegyzéseket tenni, akármennyire is sürgető lenne az új információkat leírni a másik félről.
3. Legyen profi a kártyád!
A névjegy egy üzenetet közvetít, ami megoldásként szolgál a másik fél számára. Fontos, hogy tükrözze a tulajdonos stílusát. A legjobb, amikor előveszi a névjegykártyádat, egy élményt, kellemes beszélgetést tud társítani hozzád. Több tevékenység esetén ajánlott több névjegykártya használata.
4. Milyen a színe? Megmondom ki vagy!
A rajta szereplő kép utaljon a tevékenységünkre. A teret kihasználva könnyen olvashatóan tüntessük fel elérhetőségeinket. A kártya maximum 3 színt tartalmazzon. A színek jelentéssel bírnak: a piros a dinamizmus, lendület, a sötétkék a megbízhatóság, a lila a fenségességet, a narancssárga a megújulás, a barna és a zöld pedig a nyugalmat jelképezi. (Ha érdekel a színek pszichológiája, olvasd el korábbi cikkünket a témában!)
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!
Kalydy Yvette
Pénzügyi tanácsadó, kereskedelmi asszisztens. Szabadidejében szívesen ír, olvas, és sportol – fut, golfozik. Célja, hogy inspiráljon, ösztönözzön másokat. Az Óbudai Egyetem kereskedelem és marketing szakos hallgatója.