Business & Café

Hogyan hívd fel magadra a figyelmet az e-önéletrajzok sokszínű világában?

14 jún 2016

Mind a munkavállalói, mind a munkáltatói oldalt tekintve számos lehetőségünk nyílik arra, hogy a legmegfelelőbb önéletrajzot válasszuk. Hogyan tudjuk kihasználni az e-önéletrajzok kínálta lehetőségeket?

kep3_4.jpg

A humán erőforrás menedzsment területen dolgozó szakemberként bátran merem állítani, hogy az egyik legnagyobb kihívás a szakma számára, hogy felfedezzük és megtaláljuk a vállalatunk számára legmegfelelőbb és az adott pozícióra legalkalmasabb jelölteket.

Ehhez első lépésként nagyon fontosnak tartom, hogy toborzási folyamat során a mára már szinte természetessé vált, mégis újfajta platformokat is igénybe vegyük, illetve az elektronikus önéletrajzok kreatívabb és színesebb világának irányába is nyissunk.

A klasszikus önéletrajzsablonok használatán túl érdemes kicsit szétnéznünk és több szempont mentén megvizsgálnunk, hogy adott vállalat számára és a meghirdetett munkakör betöltésére milyen tudású és személyiségű embereket szeretnénk megszólítani, illetve mik azok a nézőpontok, amik mentén a kiválasztási folyamatot is akár felgyorsíthatjuk.

Mikor és milyen típusú önéletrajz az eredményesebb? Lássunk 3 példát.

1. Videó

kep2_5.jpg

A videó CV esetében elmondhatjuk, hogy általa számos olyan „extra” tulajdonságot és kreatív megoldásokat is képesek lehetünk leszűrni a jelentkezőről, amit a megszokott, írásos formában történő önéletrajz elolvasása során egyáltalán nincs lehetőségünk.

Az álláskeresőtől számos olyan képességet is igényel, amivel már alapvetően ki tud tűnni a tömegből (egyediség). A HR-esek számára minden bizonnyal több időt és energiát igényel az elemzése, de ezáltal az álláskeresővel kapcsolatos „első személyes” benyomás, annak személyisége, illetve megjelenése és stílusa, valamint előadásmódja (kamerák előtti beszéd és mozgás) is röviden áttekinthetővé válik.

2. Blog

hero-blogger.jpg

Az elmúlt évek egyik legtrendibb tevékenységévé vált és a bloggerek köre egyre szélesebb, viszont olyan blogot írni, ami jó és amivel folyamatosan a figyelem középpontjában maradunk, nehéz feladat. Hr-esként egy blog olvasása közben mindenképp érdemes a témaválasztásra, az egyedi tartalomra és megjelenésre, a stílusra, a kifejezőkészségre, a szakmai jártasságra, valamint a fogalmazókészségre helyezni a hangsúlyt.

Azzal, hogy valaki az interneten közzé teszi saját gondolatait, mindenképp bátorságra és önbizalomra utaló jelek. Egy jó blogger számára a közönség – őszinte – visszajelzése és hozzászólása elengedhetetlenül fontos, így az ilyen személy nyitottságára és hitelességére is lehet alapozni.

3. Közösségi oldalak

150921001menuliskopi.jpg

Minden egy jó önéletrajzzal kezdődik – mondják a hr-esek. A közösségi oldalakon kialakított személyes profiljaink egyfajta alternatív CV-ként értelmezhetők, hiszen ezeken az oldalakon kiegészítő (személyesebb) információkat olvashatnak rólunk a munkáltatók.

Emellett a kapcsolati tőkénk felkutatására és az esetleges hobbink, ill. szabadidős tevékenységeink feltérképezésére is sor kerülhet. A leghíresebb és a toborzók által leggyakrabban használt szakmai (üzleti) közösségi felület a Linkedin, melyen kifejezetten ajánlott a folyamatos szakmai megjelenésünk, valamint a szakmai fejlődésünkről adott információk karbantartása is.moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

Kemenesi Éva
(Képek: innen, innen, innen és innen)
süti beállítások módosítása