Business & Café

Hogyan lesz a virágkötésből üzletkötés? Interjú az Imperial Roses alapítójával

17 jún 2016

Csoszor Mónikával, az Imperial Roses megálmodójával és ügyvezetőjével beszélgettünk, üzletről, munkáról, sikerről, és természetesen gyönyörű virágokról.

13012653_1273543082674713_689249720931987348_n.jpg

1, Mesélj egy kicsit magadról, hogyan kerültél a virágdobozok világába?

Egészen pontosan most lesz 2 hónapja, hogy hivatalosan is létezik ez a cég. De az odavezető út nyilván hosszabb volt. Sokkal hamarabb elkezdtük megtervezni és megrendelni a dobozokat, felmérni a virágbeszállítókat, összességében több év munka volt benne, mire elindulhatott a cég. A párom is segít, mind a tervezésben, mind a marketingben, jól kiegészítjük egymást.

Azután, hogy kereskedelem és marketing szakon szereztem diplomát, beiratkoztam egy két éves virágkötő és virágkereskedő tanfolyamra. Amíg befejeztem a virágkötő képzést, meg is terveztük a koncepciót. 

Ez egy alapvetően szállításra kitalált doboz, de a mi célunk az volt, hogy eleganciát, és ízlést vigyünk már magába a dobozba is.

Most egyelőre brandet építünk. Szeretnénk azt a nevet elérni a rózsabox kategóriában, amiről tovább tudunk lépni. Egyelőre az elsődleges termékünk a rózsabox, amit online értékesítünk, de folyamatban van az üzletünk kialakítása is, ahol lehetőség lesz direkt értékesítésre.

Elsődleges feladatunknak a hazai megerősödést tekintjük, de szóba került már a franchise keretek kidolgozása is, kaptunk már megkeresést Romániából, Hollandiából, Dubajból és Kazahsztánból is!

A döcögős indulás óta több befektető is jelentkezett az elmúlt hónapokban, hogy szívesen társulnának, ami egy nagyon jó visszajelzés a számunkra. 

1fb_cover.jpg

2, Luxusiparban dolgoztok. Létezik itthon luxusipar, lehet erre vállalkozást építeni?

Szerintem létezik abszolút, a mi termékünkről is sokan azt gondolnák, hogy ezt csak egy bizonyos réteg engedheti meg magának, de nem így van. 2-3 hete volt egy rendelés, a legelső százezres dobozt egy egyszerű vidéki fiú rendelte meg, aki a barátnőjének kedveskedett vele.

A tapasztalat azt bizonyítja, hogy nem feltétlen csak a luxus világban élők akarnak már drágább, prémium terméket ajándékba adni. Szerencsére úgy tűnik, hogy ez a réteg tágul. De ez persze iparáganként teljesen más. Más egy ruhamárka esetében például, vagy más a virágok esetében.

3, A cég 4-5 termékre specializálta magát. Nektek bevált ez a modell, vagy inkább a bővítésben látod a jövőt?

Bevált, de feltétlen szeretnénk bővíteni is. Több dobozméretet is szeretnénk bevezetni, de egyre több megrendelésünk érkezik csokrokra is, ezért a rózsa műfajon belül bővítünk, de a fő profil mindig a doboz marad.

A jövőben termékkapcsolásra is nyitottak lennénk. Csokoládégyártó cégekkel tárgyalunk jelenleg, illetve még a borokkal való együttes szállítás is elképzeléseink között szerepel.

Mi egyben reklámot is adunk el a dobozzal, hiszen diszkréten, de logózva vannak a dobozok. Szerencsére a vásárlóink jól fogadják. A második hét végére meg is lett az első visszatérő vásárlónk.

4, Mire vagy a legbüszkébb?

Hogy rengeteg pozitív visszajelzést kapunk. A vásárlóink (döntő többségükben férfiak) gyakran még aznap, de másnap majdnem biztosan visszajeleznek, hogy mennyire köszönik, és mennyire örült az, aki kapta a virágokat.  

A termékek közül a Rainbow boxra vagyok a legbüszkébb, amit teljes mértékben én találtam ki, és nem is láttam ilyet még máshol, külföldi divatblogokban sem. A neve is erre utal, hiszen sorban vannak az eltérő színű virágok.

5, Hogyan látod a cég jövőjét?

Luxus rendezvények, álomesküvők kivitelezését szívesen vállalnám a jövőben. A rendezvény dekoráció lenne a következő nagy lépés. Ehhez erősödnünk kell  a hazai piacon. Éppen ezért a saját fejlesztéseinket, a saját irányainkat követjük.

Megvagyunk így is, de célok mindig vannak, és szerencsére korántsem elérhetetlenek. Csináljuk a dolgunkat, és sok kis lépéssel, de haladunk előre.

Az ajándékozási trendek is úgy gondoljuk, hogy változtak. A virág nagyon-nagyon régre, szerintem több ezer éves múltra tekint vissza az ajándékozásban. Az elmúlt időkben ez viszont kicsit feledésbe merült a mostani fiataloknál. Mit vásárolnak ajándékba? Esetleg parfümöt, ruhát, ékszert. Akárhogy is, de egy kicsit feledésbe merült.

Az Imperial Roses pedig ezt szeretné visszahozni. Virág, egy új formában tálalva a mostani fiatal felnőtteknek. Nagyon szép egy jól megkötött virágcsokor, de ez a doboz egy új formája a virág ajándékozásának.

Mi ezt a virágajándékozást csomagoljuk át úgy, hogy a forma új és divatos, de a virág ajándékozása a jelentésében nem változik. Élmény, és szolgáltatás egyszerre, egy komoly prémiumhatással. Remélem ebben a jövőben tudunk majd komoly szerepet játszani.

moremoremore.png

facebook_icon02.png Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/businessandcafe

süti beállítások módosítása