Business & Café

Volvo S90 - A barátságos viking

14 nov 2016

Morcos külső, jól megtermett méret, erő. Mégis az első jelző ami az eszünkbe jut, az elegancia. Bemutatjuk a Volvo jelenlegi csúcsmodelljét!

dsc_0067.JPG

Híven a Business & Café hagyományaihoz ezúttal is saját (önkényes) szempontrendszerünk alapján teszteltük az autót, nem kizárólag autós újságírói vagy éppen műszaki szempontoknak megfelelően. Szubjektíven, őszintén és tisztelettel. Köszönjük a szilvásváradi La Contessa Kastélyhotel csapatának akik biztosították a helyszínt, a Volvo Autó Hungáriának, és a Hovány Csoportnak akiktől az autót kaptuk. Szívünk szerint vissza sem adtuk volna!

1. Előszó helyett

dsc_0092.JPG

Jelen sorok írója, tulajdonképpen meglepetésként jutott a Volvo teszthez. Patrik barátom tudja, hogy nagyon szeretem a márkát, korábban erősen összeforrtam egy, két generációval ezelőtti S60-assal. Éppen ezért kíváncsian vártam, megtalálom-e azt a megnyugtató kényelmet, stabil teljesítményt, és visszafogott eleganciát, amiért megszerettem a svéd autóipar e remekeit. Szerencsére az út Budapestről a szilvásváradi La Contessa Hotelba, és az ott töltött két forgatási nap elég volt a véleményem kialakításához.

2. A jóképű viking

dsc_0037_1.jpg

A Volvo S90-est a külső kialakítása teszi első látásra is különlegessé. A szem azonnal megakad a függőlegesen vonalazott hűtőrácson, és a fényszóró formáján, ami megnevezésében a Thor kalapácsa fantázia nevet képviseli. Az orrával kapcsolatban nem is lehet mást mondani, tökéletes munka.

dsc_0171.JPG

Az autó hátsó kialakítása viszont elbizonytalanít, egy gyenge pontnak tűnik. Kicsit azt az érzést keltik szegény, jobb sorsra érdemes C lámpák, hogy elfogyott az energia az elejével, és a végére már csak amolyan a rendelkezésre álló legjobb megoldásként került ez a lámpa. Védelmére szóljon, 3 nap együttélés elég volt az ellenszenvem leküzdéséhez. Ki tudja, talán néhány hét együttélés után meg is szeretném. 

Az autó emellett az összes formájából, idomából csak úgy sugározza a kifinomultságot. 1 centi híján 5 méteres testhossza, 20 colos felnijei ellenére karcsú tudott maradni. Az íveknek, formáknak, a letisztultságnak ez a harmóniája már messziről megdobbantja a büszke tulaj (vagy az egyszeri rajongó tesztpilóta) szívét.

3. Belső

dsc_0047.jpg

Ezzel el is érkeztünk a második legfontosabb momentumhoz, a belső térhez. Az S90 két legfontosabb részlete ugyanis a marcona orra, és a boldogságunkat megalapozó belső. Prémium érzetű a belső kialakítás. Mi egy 'Inscription' felszereltségű modellt kötöttünk el.

A kormánykerék pontosan és lágyan dolgozik. Annyira nem okos, mint a Mercedes E-osztály, de vezetni összességében jobb. Az ülések pedig hozzák, vagy még felül is írják a Volvo-s álomkényelmet. Rengeteg kallantyú és kütyü áll a rendelkezésünkre, hogy testre szabjuk az ülések állását. Az ember akkor is kényelmesen tud vezetni, ha hátradönti a fejét, hátát közben megnyugtatóan dögönyözi a 4 fokozatú masszírozó funkció, az ülésfűtés/hűtés pedig gondoskodik a többiről. 

dsc_0049.JPGA belső esetében ki kell emelnünk még néhány jellegzetes elemet, amit az új Volvo-k képviselnek. Az egyik ilyen jellegzetesség a középkonzolon a váltó (8 fokozatú automata) mögött elhelyezett indítógomb. Az indítógomb mögött figyel még egy kellemes tapintású kis henger, a vezetési mód választó tekerőgomb.

A Volvo-diszkó is méltó a többi showelemhez, a Bowers and Wilkins hifi egy kis hangolás után elöl-hátul szépen muzsikál. A kezelés és a komfortelektronika elérése egy tableten keresztül lehetséges, alig maradt néhány gomb az S90 kezelőfelületén - gyakorlatilag mindent innen kell intézni.

4. Motor, elektronika, és egyéb trükkök

dsc_0099.JPG

Röviden összefoglalva a legfontosabbakat, a tesztgép D5-ös, 235 lóerős, dízeles, 1969 köbcentis, összkerék meghajtású autó volt. Ahhoz képest, hogy egy nehéz kaszniról van szó (majdnem két tonna!) határozottan és gyorsan gyorsul 7,3 alatt lép nulláról 100 km/óra sebességre.

Rengeteg technikai áttörés eredményét élvezhetjük ebben az autóban. A mérnökök kieszeltek egy ravasz motor turbó tuningot, biztonsági megoldásokat (vészfékezés, jávorszarvas felismerő szisztéma, ütközés előtt a vészfékezésre rásegítve még 15 km/h-val csökkenti a sebességet), Pilot assist, feltételes önvezető rendszer. Autópályán zseniálisan működik. A záróvonallal néha bajban van, de tényleg érezhető segítség.

i-Art: megnövelt befecskendezési nyomás, minden befecskendezőfejen önálló vezérlőchip van. Az eredmény finomabb porlasztás, nagyobb teljesítmény, környezetbarátabb emissziós adatok, ráadásul még csendesebb motor.

Elképesztően csendes a motor, alig hallani valamit menet közben, csak ha erősen rátaposol a pedálra hallasz némi finom dízeles brummogást. A Totalcar szerint az autó gyenge pontja a rugózása, de mi ezt sem a pesti, sem a vidéki utakon nem tapasztaltunk. A pesti körutakat és a Bükki Nemzeti Park havas útjait is simán, rázkódás nélkül szeltük.

Összefoglalásként azt kell mondjam, a Volvo S90 komoly riválisa lehet a prémium szedánok kategóriájában versenyző összes többi modellnek, ugyanis mind a belbecs, mind a külcsín tekintetében remek dobás!

Kövess minket a közösségi médiában is!

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

 

süti beállítások módosítása