Kétféle értékesítési stratégia van, a farming és a hunting. Az egyik hosszútávú, lassan fejlődő - a másik gyors, azonnal eredményt produkáló. Na de melyik a tökéletes sales módszer?
1. Hunting
Hunting új ügyfelek szerzésére épülő, alapvetően rövidtávú stratégia. A Hunter típusú saleses az új ügyfelek és lehetőségek szerzésére fordítja minden energiáját. Sztereotip de egyszerű szemléltetést választva a hunting gyakorlatilag a porszívóügynöknek csúfolt modellt jelenti a gyakorlatban.
A lényeg a folyamatos értékesítés. Akár az utcán szembejövőknek átnyújtott névjegyekkel, akár hideg hívással elkapott lehetséges ügyfeleknek, a lényeg a folyamatos pezsgés. Egy klasszikus hunter önálló, kezdeményező, pörgős értékesítő. Mindenkiben ügyfelet lát, és azonnal meg is próbálja levadászni.
2. Farming
A Farming egy hosszútávú értékesítési stratégia, amely elsősorban a kapcsolati háló gyarapításán keresztül megvalósuló üzletekben látja a nagy potenciált.
Egyszerű sztori, a földműves nem tudja egy puskalövéssel megoldani a betevő falat kérdését, ezért ápolja, öntözi az elvetett magvakat, hogy a jövőben a nagyobb erőfeszítés nagyobb eredményt hozzon.
3. Akkor én most melyiket válasszam?
Mivel nem ismerem az üzleti környezetet amiben mozogsz, és a természetedet, nem szeretnék rossz tanácsot adni. El tudom mondani viszont, hogy mi hogyan csináljuk.
Valószínűleg nem okozok meglepetést: a kettő együtt jár. Építjük a kapcsolati hálónkat, nagy figyelmet fordítunk arra is, hogy minőségét tekintve jó maradjon (ékes biznisz szófordulattal) a follow up.
A farming módszer előnye, hogy a földműveshez hasonlóan be tudsz takarítani és raktározni partnerekből, ami azt is jelenti, hogy a sales időnként eltűnhet egy kicsit.
Minden régi kapcsolat rendben van? Megrendelések letudva, minden a legjobb úton? Akkor elérkezett a vadászat ideje!
Ha jól csinálod a farmingot, az agrárosan szólva "munkacsúcsok" közötti időszakban lesz időd új ügyfeleket szerezni, pezsegni egy kicsit. Erre például kiválóak lehetnek a különböző üzleti networking események, üzletember találkozók.
Cover fotó: innen