A marketing, a TV... és még a filmipar is, EGYETLEN DOLOG MIATT!
Ez pedig a YouTube videósok térnyerése, és hódítása!
A Business & Café lapmenedzsereként, és a Golden Brothers Media Management értékesítési vezetőjeként évek óta reklámokkal kereskedem. Reklámokat állítunk elő, PR kampányokat valósítunk meg kis és nagy cégeknek egyaránt.
A jelenlegi (szerintem előző) médiatrendek szabályait követő szakmai barátaimmal több tét nélküli vitát folytattunk a változásokról, megmutatom most nektek az én érveimet, és véleményemet, milyen változások előtt állunk!
Lássuk!
1. TÉNY
Az internet kiszorítja a TV-t
Pár napja adtunk elő a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének rendezvényén, ahol a Média Bizottság a fiatal vállalkozóknak tartott rendezvényt, hogyan kerüljön a cégük a médiába.
A backstage-ben, amíg vártunk, hogy mi lépjünk színpadra, Vörös Tamás TV-s producerrel beszélgettünk. A mi tulajdonunkban lévő ügynökség, a Golden Brothers elsődlegesen internetes médiafelületek reklámjaival kereskedik, aminek jómagam (Tóth Patrik - a szerk.) vagyok az értékesítési vezetője.
A Tamással folytatott beszélgetésünkben felfedte, orbitális szeletet szakított ki a TV-ből az online marketing térnyerése, ami folyamatosan növekszik is.
Az 50-es korosztálytól felfelé nagyon jó még a TV, de amint megtörténik a generációváltás, ennek gyakorlatilag vége.
2. TÉNY
Meg fognak szűnni az 'official commercial' hirdetések
(A Business & Café által készített autós kampányok egy része)
Legalább is a jelenlegi feladatuk biztosan. A TV hirdetések folyamatosan elértéktelenednek, a YouTube viszont tarol.
A Microsofttal két kampányban is együttműködtünk, amikor a zárt ajtók mögött tárgyaltunk, ugyanazt a feladatot kaptuk, mint a többi blogger, vlogger: "csináljátok meg, ahogy akarjátok!"
Ezt úgy kell érteni, hogy a saját magunk stílusában, megközelítésében. Nincsenek megkötöttségek, vagy keretek, mert minden "bvlogger" saját stílusának köszönhetően alakította ki a közönségét, amit nem lehet / nem okos dolog előre irányítani.
A jövőben egy gyártó csak odaadja a terméket, amit a "bvlogger" saját maga dolgoz fel. A kreatív ügynökségek szerepe visszaszorul.
A Golden Brothers média menedzsment vállalkozásunk kapcsán pedig értékesítési vezetőként jól tudom, mennyibe kerülnek az ilyen tartalmak előállításai.
100 ezer forinttól már 100.000 embert elérhetsz, ami jobb szám, mint amit egy Facebook hirdetéssel el tudsz érni, arról nem is beszélve, hogy ez az elérés a TV-ben több millió forintba kerül!
Miről beszélünk még egyáltalán...? Nem véletlen, hogy egyre több cégnek segítünk százezrek elérésében, profin, kampányszerűen.
3. TÉNY
A "bvloggerek" lesznek az új sztárok
A mostani klasszikus celebvilág szépen lassan el fog tűnni, de minimum újra fog töltődni. A most még TV-s műsorok ismertségéből élő csillagok jelentősége hamar el fog tűnni. Csak azok élhetik túl, akik közben megerősítették magukat a social médiában.
Amikor egy YouTube-os félig viccből kiírta, hogy egy Debreceni Tesco parkolóban fél órán keresztül aláírásokat osztogat, több száz ember jelent meg, csak hogy lássák. Ekkora mozgatóerővel nem tudom, melyik TV-s közszereplő rendelkezik.
A legügyesebb YouTube-osok rocksztárokká nőhetik ki magukat nem csak világszinten, de hazánkban, Magyarországon is.
4. TÉNY
A filmeket már csak a látványvilág miatt nézzük majd
Filmnézést azért választunk kikapcsolódás, vagy feltöltődés gyanánt, mert az életünkből pótolja a drámai elemeket. Amíg mi otthon ülünk a fotelben, mások az életüket kockáztatják, vagy olyan dolgokat csinálnak, amikre titkon mi is vágyunk.
A YouTube-on megjelenő tartalmak valósak. Valós emberek valós veszélyeknek vetik alá magukat, valós dolgokat próbálnak ki, vagy csak valós hülyeségeket produkálnak. De a drámai elem valós. Egy filmben mindenki nagyon jól tudja, hogy minden hamis valóság, így ez az elem szépen lassan ki fog veszni.
Az egyetlen, amiben meg tudja verni Hollywood a vloggereket, az a képminőség, és a technológia. Ezek miatt fogunk moziba járni, vagy filmet letölteni. A vizuális élmény miatt.