Mivel is ünnepelhetnénk legjobban a munka ünnepét, ha nem egy kis meló elmélettel? Vegyünk példát igazi ászokról, egyszerűsítsük a folyamatokat, és taroljuk le a piacot. Na verjünk oda a melónak!
Gondolkodtál már azon, hogy ha kiiktatnál néhány időt rabló lépést a munkafolyamataidból, mennyivel gyorsabb lehetnél? Nincs lehetetlen, vágjunk is bele!
Könnyű fokozni a dolgok összetettségét, a legjobb dolgok azonban az egyszerűsítésből fakadnak.
Steven J. Paley
- Árbevétel növelése
- Költségek csökkentése
- Kettő kombinációja
1. Henry Bessemer az acélmágus
Mr. Bessemer gondolt egyet és megváltoztatta a történelmet. Feltaláló volt vagy egy munkafolyamat optimalizáló zseni? Mondjátok meg ti. Az 1850-es években elképesztően sok acélra volt szükség az ipari forradalom idején. Gépek, hajók, gyárak - mind acélért kiáltottak. A probléma mindössze annyi volt, hogy az acélt lassan és drágán állították elő abban az időben. Bessemer egy egyszerű eljárással - a vas hevítése során, a keletkező szennyeződéseket levegővel fújatta le a készülő acélról - az addigi gyártási költségek tizedére vitte le az acél árát.
2. Egy unalomig ismert sztori az automatizálásról
Az alcím unalomig ismert, mindenki tudja, hogy ki volt az első nagy automatizáló, ki volt Galambos József, és hogy miért lett sikeres a T-modell. A tapasztalatom viszont az, hogy mégsem a megfelelő következtetéseket vonjuk le a sztoriból - pedig pofonegyszerű!
Ha a Bessemer sztori lényege az innovációval történő olcsósítás, akkor a Ford sztori lényege az innovációval történő gyorsítás kell legyen!
A Ford sztoriban a legfontosabb elem, hogy el kell hinnünk - az egyszerű termék igenis működhet! Fordék előtt az autókat egyedileg, kéziszerszámokkal pakolták össze jól képzett iparosok. Ford mindenhonnan kivette az emberi tényezőt, ahol csak lehetséges volt, a végletekig egyszerűsítette és pontosította az emberei feladatait, és csoda történt! Egy autó összeszerelése 12 óráról 1,5 órára csökkent. Odavert vele a riválisainak? Ez már történelem.
3. Költségelőnyök előnyben
Michael Dell története sem mai sztori, de azért emlékezzünk csak meg róla!
A '90-es években a Dell cég elképesztő növekedési ütemet produkált - mégpedig a jó öreg költségelőnyökre alapozva. Szám szerint kettő volt belőlük:
1. Közvetlen értékesítés. Amit Ford még nem tehetett meg, az már Dell rendelkezésére állt: a világhálón tudta teríteni az árut, közvetlenül a vevőinek. Ezzel kiiktathatta a viszonteladókat, és megtakaríthatott egy rakás pénzt.
2. Egyedi igények alapján gyártott számítógépek. Kidolgoztak egy modellt: csak azt gyártották le, amit megrendelt valaki. Azóta már a 'just in time' modell sem mai gyerek, de ezzel a lépéssel még egy nagyot nyert a cég, a raktározási költségeik szinte a nullára csökkentek.
Azóta a riválisok megtépázták a Dell-t, de a maga idejében nem véletlen volt kiáltóan újító!
+1. Blogvilági innovációk á la B&C
3 év nem nagy idő, de egy 3 éves blog azért már korántsem mondható fiatalnak. Annak tükrében pedig, hogy egy blogból médiaportfóliót tudtunk csinálni, különösen nem tűnik rövid időnek.
És hogy mi a titkunk? Alkalmaztuk az ászok trükkjeit!
Nem teremtettünk új műfajt a Business and Caféval, hiszen az üzleti blog fogalma létezett előttünk is, egyszerűen az alapítás idején nem létezett hozzánk hasonló felület. Személyes hangvétel, tökéletes dizájn, újító szellem - nem új, de újító! Megalapítottuk, nyertünk.
Gyorsítottuk a folyamatokon. A tárgyalások és a tartalommenedzsment különváltak. Az olvasóink első osztályú tartalmat, az ügyfeleink gyors kiszolgálást kapnak.
Számunkra mindenki ügyfél. A legtöbb művész a passzivitásával ítéli éhhalálra magát - mi mindenhová elmegyünk, mindenkit komolyan veszünk, mindenkinek mesélünk magunkról. Elég jól működik, nektek is csak ajánlani tudom!