Fontos kapcsolatokat építeni ma Magyarországon? Fontos bizalmat ébreszteni másokban a márkánk és a személyünk iránt? Csak annak, aki sikeres akar lenni! Emberileg, szakmailag, üzletileg.
Amikor 2014-ben elkezdtük építeni az internetes médiakarrierünket, bele sem gondoltunk, hogy mennyire emberközpontú foglalkozást választottunk magunknak. Először azt gondoltam úgy fog ez is működni, mint a megrajzolt blogger archetípusa, ülök elefántcsont tornyomban (értsd egy kávézólánc valamelyik üzletének kirakatában), és magvas véleményt alkotok a világ kérdéseiről.
A dolog egészen odáig működött is, amíg kizárólag a tartalomra fókuszáltunk. Viszont ahogy elkezdtük keresni a valóságot, az igazságot, mások történeteit, tapasztalatait, esszenciális tudását - szinte azonnal megváltozott minden.
1. Képbe kerül a bizalom
Az első fordulópontot a 'Keressük a siker titkát!' című interjúsorozatunk jelentette. Ott véget kellett vetni a hülyéskedésnek, és munkához kellett látni. Már nem csak arctalan felhasználók leszünk a netről - itt bizony valós kapcsolatot kell létesíteni híres, ismert, elismert emberekkel.
Az első kérdés a legnagyobb visszatartó erő is volt egyben. Elég jók vagyunk mi ehhez? Adnak interjút egy kis, fél éves, ezer kedveléses blognak?
Tudod mi volt a legdurvább? Hogy simán átmentünk mindenhol! Ha lelkes vagy, csinálod, nyomod, és emellett még tisztelettudó is vagy segíteni fognak.
Így szül a bizalom idővel önbizalmat.
2. Ez még mindig a bizalomról szól
Ahogy elkezdett bennünket érdekelni a saját sikerünk is, - nem csak a siker úgy általában elméleti szinten - új problémával szembesültünk. A bizalmat megteremteni már nem volt nehéz, ha tartalomról volt szó, elvégre megtanultuk, hogy mit hogy kell, sima ügy.
Igen ám, de itt már arról volt szó, hogy az önbizalmunkkal kellett bizalmat teremteni. Pláne akkorát, hogy emberek hajlandóak legyenek pénzt adni nekünk azért, amit csinálunk.
A szakmai önbizalomból kellett üzleti bizalmat építeni.
3. Emberek, bizalom és üzlet
Téves az az elképzelés (legalábbis a saját szakmámat illetően biztos), hogy maga a szolgáltató nem játszik szerepet szolgáltatása értékesítésében. Az üzlet alapvetően emberek között köttetik.
Előfordul persze, hogy a szolgáltatás saját magát adja el, de ez már csak az igazán nagy, befutott vállalatok esetében működik így. Azt viszont ne felejtsük el, hogy ott nem egy személyben kell megbíznunk, hanem egy 'megszemélyesített' cégben, vagyis egy márkában.
A személyes kapcsolatok építése elengedhetetlen egy vállalkozói karrier megalapozásához. Ehhez viszont jó minőségű kapcsolatokra, vagyis bizalomra lesz szükséged!
A mi sztorink legnagyobb tanulsága, hogy a bizalmat és az önbizalmat is emberi kapcsolatokon keresztül lehet megszerezni!
Hol is tanulhatnánk többet a bizalomról, mint a 2017-es Bizalom Napon, amit Gangel Péter barátunk szervez, sőt előadóként még mi is közreműködünk majd!
Folytatása következik!