A magyar médiapiac változásainak folyamata Geszti Péter szerint.
Videóinterjúnk során Geszti Péternek szögeztük a kérdést:
Mit gondolsz, milyen változások mennek végbe a média piacán?
Erre ő, öt rövid pontban válaszolt.
Ez egy olyan kérdés, amely rendkívül sokágú választ igényel:
1. Nagyon érdekes itthon is látni, hogy az online reklám business milyen bődületes erővel nő - tavaly volt az első év amikor már itthon is többet költöttek online médiakampányokra, mint a televíziós hirdetésekre. Nyilván ennek a trendnek koránt sincs még vége, ez hosszútávon még erősebben fog folytatódni.
2. A Google azért elviszi az online média torta legnagyobb részét, ami azért is érdekes, mert a jövőben még inkább nőni fog az a bizonyos tortaszelet. Olvashattuk mindannyian, hogy a Google és a Facebook is saját tartalom gyártásába kezd. Tehát magyarul új sorozatokat fognak gyártani a világon mindenhol. Ennek beláthatatlan következményei lesznek. Az biztos, hogy mostantól a nagy amerikai filmvállalatok és az itthoni Content providerek is fel kell kössék a felkötni valót, mert ez nagyon át fogja rajzolni a média felületek értékét.
3. A fogyasztók számára még inkább felértékelődnek majd a független hírfelületek értékei, ahol valódi híreket lehet kapni, ezért is megy egyre több ember a különböző social média felületeire, ahol könnyedén tájékozódhatnak a legfontosabb hírekről.
4. A közterületi hirdetések piacán is nagy változás fog életbe lépni, hiszen egyre kevesebb óriásplakátra lesz szükség Magyarországon.
5. A média Hungary konferencián az influencer szó volt idén a kulcs, de erről az a véleményem, hogy elég kevés jó influencer kampányt lehet még látni. Egészen elképesztő látni azt, hogy bizonyos online streameket többen néznek, mint egyes délutáni televíziós műsorokat. Ez bizony azt jelenti, hogy egyre inkább ezeken a felületeken fog menni majd a média biznisze.
Ha megnéznéd a teljes adást, tedd meg itt: