Business & Café

Ez már nem népautó! VW Arteon teszt

10 dec 2017

Egy hétig hajtottunk egy vadonatúj fehér R-Line felszereltségű Arteont. A forma tökéletes, az emberek megfordulnak utána az utcán - és, hogy hogyan érvényesül a forma és funkció harmóniája? Na igen.

dsc_0005.jpg

Mielőtt elkezdjük felderíteni az Arteon rejtélyt, vegyünk át néhány fontos részletet, hogy miről is van szó általánosságban. A Volkswagen ezzel a típussal megcélozta a prémium szegmenst, le akarnak számolni a VW márka brandjével azonosított, unalmas=megbízható=(újabban?) korrekt műszaki tartalom sztereotípiákkal. Azt gondolom az Arteonnal ez többé-kevésbé (inkább többé, mint kevésbé sikerült is). Lássuk mit hoztunk ki belőle!

1. A nevem Arteon

szmoking_01_full_small.jpg

Az Arteon legnagyobb dobása a külseje. Autótesztes közhely, hogy az emberek megfordulnak utána az utcán, de komolyan mondom nektek, ez az autó érzelmeket vált ki - mindenkiből. Amikor a Széchenyi fürdő előtt fotóztuk, a fürdő külföldi (olasz és német) vendégei egyfolytában ott sündörögtek az autó körül, és csak a kamerával való intenzív mutogatás térítette jobb belátásra őket.

- Neue Arteon, jaa! Schöne!

A Volkswagen fastbacknek nevezi a típust, tegyünk mi is így. Az autó hosszú, széles és aránylag magas, de a hűtőráccsal való játék, és a morcos lámpák mégis azt az érzetet keltik, hogy ez egy gyors, vagány verda és nem egy közel öt méter hosszú, széles családi batár (hossza: 4,86 méter, szélessége: 2,13 méter, tengelytávja: 2,83 méter).

dsc_0011.jpg

Ritka és szerencsés egybeesés, hogy az autó dizájnjában tökéletes egységet alkot. A keret nélküli ablakok, a nagy kerkékjárati ívek és az autó fara is nagyon nagyot üt. 

Hatásos belépő bárhova, az biztos!

2. Pattanjunk be!

dsc_0012.jpg

Vagy inkább méltóztassék helyet foglalni, ha az autó karakteréből indulunk ki.

Az Arteonból három kivitel kapható, az általunk is tesztelt R-Line, az Elegance, és az alap Arteon. Őszinte leszek, nagyon örültem neki, hogy az élet (és a VW csoport) egy R-Line kivitelt juttatott nekünk.

Ez egy sportosabb, vagányabb jelleg, ami a külsőben a felnin, a sportos hatást erősítő fekete külső kiegészítő dizájnelemekben (pl. a csomagtartó feletti ív) nyilvánul meg, a belső térben pedig a leghangsúlyosabb elem az R-Line saját, külön bejáratú bőrrel bevont kormánya, amivel tényleg kellemes élmény a vezetés.

dsc_0020.jpg

Itt jön elő a hosszú autó előnye, a csomagtartó mérete furgonok belterét idézi, ráadásul mindenki mindenhol elfér. Ahogy róttuk az országban a tesztköröket, még én is (Máté) elfértem hátul, pedig 190  centi magas vagyok.

A kényelmi funkciók tekintetében is jó választás az Arteon, sajnos a tesztautóban az extrák mennyisége a fapad felé konvergált, de az extrázottság relatív fogalom - ezt abból is láthatjuk, hogy az alap autónk mennyi mindent tudott: ülés memória, intelligens háttámla, ülésfűtés elöl hátul.

Nem is beszélve az érintőpanelről, amiben az csapat egységes véleménye szerint a VW csoport most abszolút az első, az általunk tesztelt autók közül.

Nagy, nem zsírosodó konzolokról van szó, amiben osztható a kijelző, gyakorlatias és emberi az érintés és a fizikai gombok kiosztása közötti arány, és a gesztus vezérlés is király (nem kell megnyomni a gombot, elég ha fölé viszed az ujjad.

dsc_0028.jpg

Ha lenne egy multicégem, pont valami ilyesmit vennék a felső vezetőknek.

3. Műszaki tartalom

És itt érkeztünk el ahhoz a részhez, ami szerintem fájó pontja volt ennek az autótesztnek. Lecsapott a downsizeing átok, a kétezres dízel motor (110 kW) nem biztosít magabiztos vezetési élményt. Krúzolni jó vele, a városban elegánsan suhanni 30 és 70 között, integetni a lányoknak, de a városon kívül elbizonytalanodik a konstrukció.

dsc_0008.jpg

Léteznek erősebb motorok is az Arteonhoz, 180 és 240 kW csúcsteljesítményről olvasni a neten, és azt gondolom ez lehet az a plusz, ami kell ehhez az autóhoz. Ugyanis hiába néznek rád tisztelettel, hiába kényelmes ülni benne mindenhol, hiába vált puhán az automata, de szoríthatod vasmarokkal a versenykormányt, ha a formás gép nem lép amikor odalépsz neki.

dsc_0023.jpg

A valódi prémiumérzethez ugyanis tartozik egy olyan, az autó erőtartalékából fakadó magabiztosság is, ami megadja (tudom nagyképűen hangzik, de attól még így van) a hatalom érzetét. Erőtartalék, majd használom ha kell. A megtehetném érzése. Egy erős autóval sem kötelező szabálytalanul menni, de a tudat azért kellemes.

Egy biztos, nem fogyaszt sokat. Az átlag fogyasztásunk 5-6 literre lement, pedig vegyesen használtuk, városban és azon kívül is.

+1. Búcsú a szépséges kompromisszumtól

dsc_0009_1.jpg

Vegyél egyet, ártani nem Arteon, de ez még egy belépő szintű prémium autó, csak egy tökéletes kompromisszum. Kimondottan olcsón (11 millió az alapára) kapsz egy feltűnő, gyönyörű, alacsony fogyasztású autót, ami kényelmes, van benne hely is. Akinek a teljesítmény nem inge, bátran vegye magára!

Köszönjük, hogy az értékes idődet cikkünk olvasására fordítottad! Tudtál róla, hogy elköltöztünk? 

Csekkold le az új oldalunkat, szeretni fogod!

businessandcafe.hu

ending_fb_2.png

ending_insta_2.png

ending_yt_2.png

süti beállítások módosítása