Idén harmadszor jártunk a Magyar Marketing Fesztiválon, de az biztos, hogy jövőre is megyünk! És hogy miért érdemes ellátogatni ilyen rendezvényekre, hogyan lehet ott pénzt csinálni? Mondom, csak figyelj!
Expókra, vásárokra, szakkiállításokra, konferenciákra, előadásokra, rendezvényekre, képzésekre, üzletember találkozókra és meetupokra járni nagyon király! Mi csináljuk is, és egyre jobbak vagyunk benne (a sok gyakorlásnak hála, az adott rendezvényen általában a legjobbak között). Az első lépés persze az, hogy odamész, de mi tesz sikeressé? Átadom nektek a felkészülésünk receptjét, hogy mi mit csináltunk a Marketing Fesztiválon.
1. Találd ki, mit akarsz!
A mi cégünk 1999 óta foglalkozik ezzel, hát ha gondoljátok akkor keressetek.
- Ismeretlen magyar vállalkozó ezerszer végighallgatott bemutatkozása
A legnagyobb hiba, amit ilyenkor el lehet követni, hogy elmész, de nem tudod miért. Melyik terméket akarod értékesíteni? Milyen ügyfelet akarsz szerezni? Mit akarsz megtanulni aznap? Milyen alvállalkozót keresel? Milyen kivitelezőre vadászol?
Ha több, az csak jobb, de legyen elképzelésed, terved, mert csak úgy fogod tudni valóra váltani, és mérni a saját eredményességed!
2. Készülj fel!
Ha már tudod, hogy mit akarsz, készülj fel belőle alaposan. Mivel lépsz oda egy standhoz, milyen cél szolgálatában beszélgetsz az emberekkel?
Mi a netes képzéseinkhez kerestünk infót és beszéltünk is mindenkivel. Rengeteg infót szereztünk, rengeteg hasznos kapcsolatra tettünk szert, minek volt köszönhető? Tudtuk, mit akarunk!
3. Tarts ki!
Mi is majdnem feladtuk dél körül. A fontos előadásokat már hallottuk, végül is körülnéztünk, beszélgettünk pár emberrel, korán keltünk, fáradtak vagyunk, most már azért nagyjából készen vagyunk, nem? NEM! Amíg nem beszéltél az emberekkel, nem vártad meg az összes programot, ami hasznodra lehet nem vagy készen.
Meg kell értened. Ha ellógsz, egyedül magaddal szúrsz ki. A sikernek ára van, és meg kell fizetned, elsősorban időben és energiában. Nincs jobb tanácsom. Igyál egy kávét, gondolj a pénzre és tarts ki!
4. Ne a jegyen spórolj!
Érdemes végiggondolni mielőtt megveszed a jegyedet, hogy mit is akarsz.Elég neked a legegyszerűbb jegy? Esetleg beruháznál egy networking jegyre, amivel be tudsz ülni a szervezett kapcsolatépítésre? Szeretnél a VIP társaságban forgolódni? A leggazdagabbakat, mindig az ilyen helyeken találod, szükséged lehet rájuk? Ha mondjuk éppen befektetőre vadászol, minden bizonnyal. Ha van egy cél, akkor szentesíteni fogja az eszközöket.
5. Ártsd bele magad mindenbe!
Ha már ott vagy, vegyél részt mindenben! Pezsegj, ossz ki ezer névjegyet, mindenhol legyen egy jó szavad. Mi például nem terveztünk beülni a netwoking szakaszba, de végül csak megcsináltuk, ráadásul hárman, így minden asztalnál tudtunk beszélni mindenkivel. Az egészet leraboltuk, ez pedig nem nagy ördöngösség, csak egyszerű szorgalom.
+1. Follow up!
A legnehezebb szakasz. Begyűjtötted a kapcsolatokat, most kell majd leaddé alakítani őket. Na de mi az a lead? Hogyan kell egyáltalán kezelni ezt az egészet? Patrik egy egész cikksorozatot írt neked erről. Nincs más dolgod, mint elolvasni!
Köszönjük, hogy az értékes idődet cikkünk olvasására fordítottad! Tudtál róla, hogy elköltöztünk?