Oldalunk már többször új arculatot kapott, ez most mégis generációváltásnak minősül. A blogból magazin státuszhoz nem csak mi kellettünk, hanem egy lelkes - és profi - csapat is, akik elhozták a változás szeleit. A 2015-ben kétszer is "Minőségi Díj"-at nyert Webben Digitális Ügynökség és a B&C közös beszámolója következik.
A Business & Café 2014-ben úgy indult, mint bármelyik blog. Ehhez az is hozzátartozott, hogy a blog.hu-s motor meglévő sablonjai közül kellett választanunk - szakmai tudás nélkül.
Az első próbálkozást még 2 változat követte, de éreztük, hogy még ez sem lesz elég.
(A fenti képen a B&C induló arculata látható 2014. augusztusában.)
2015 legfőbb célkitűzése az volt számunkra, hogy a tartalmilag már magazin minőséggel rendelkező oldal külső jegyei is visszatükrözzék saját magunkkal szemben támasztott elvárásainkat.
Éppen ezért a szerkesztőség alapos munkába kezdett, hogy megtalálja az erre legtökéletesebb csapatot. Így leltünk rá a Webben Digitális Ügynökségre.
A fél évtizede működő, több díjat is nyert nemzetközi cég frontembereit, Jogg Balázst és Holló Balázst kérdeztük az új design részleteiről.
1. Bemutatnátok egy picit magatokat?
A Webben Digitális Ügynökség közel 5 éves. Szinte a kezdetek óta szolgálunk ki nemzetközi megrendeléseket is. Cégeink Magyarországon és Angliában működnek.
Büszkék vagyunk arra, hogy a 2015-ös évben két Minőségi Díj-at is nyertünk „Az Év Honlapja” versenyén.
2. Mi ihletett meg benneteket a B&C-ben?
Gyakran előfordul, hogy megrendelőinknek, akik először bizalmat szavaztak nekünk, magunk is fogyasztóivá válunk a közös munka során.
Igen ritka az eset, mikor valakinek először fogyasztója vagyunk, majd eztán köttetik egy üzleti megállapodás.
A Business & Cafe-t rendszeres követjük. A szürke vidéki reggelekbe rendszeresen becsempészi számunkra a kellő motivációt.
3. Mit gondoltok a korábbi arculatokról?
A Business & Cafe blogként indult, melyhez a blog.hu által biztosított egyszerű template-ből kihozták az alapítók a legjobbat. Az érzésünk az volt, hogy a kontent minősége már jelentősen túlmutat a weboldalén. Megtisztelve érezzük magunkat, hogy B&C minket választott arra, hogy ezt a lemaradást pótoljuk.
A korábbi blog template a hobby blogokra jellemző egy oszlopos felépítést használja, kiegészítő jobb oldali navigációs sávval. A layout igen gyakori, de jelen esetben a cikkek magas száma miatt már nehezen áttekinthető.
Szintén javítandó volt az oldal navigációs minősége. A tartalmakat mélyen böngészve a felső navigációs menü nem volt elérhető, a látogatóknak teljesen fel kellett görgetni az oldal tetejére.
4. Mi volt meghatározó számotokra az új generációs arculat kialakításakor?
A megújult site levetkőzte a blogjelleget, és átlépett a magazinok világába. Ez az érzet a három oszlopos felépítéshez vezethető vissza, illetve a teljes oldalszélesség is jelentősen nőtt.
A navigáció sebességét és az arra való ingert fokozza az oldal tetejére ragasztott menüsáv.
Megújult a Business & Café brand is.
A legszembetűnőbb a logó megújulása. Nem szerettünk volna cliché megoldást, mint pl. egy gőzölgő kávéscsésze a logótól balra. Viszont, a brandben a legmegfoghatóbb motívum egyértelműen a kávé és az & jel. Jelen logóban ez a két motívum lett kombinálva, nekünk egy flat white felülnézete volt a lelki szemeink előtt az alkotáskor.
5. Miért pont ilyenre álmodtátok a logót?
Egy magazin nehezen tud egy felhívó szín nélkül működni, szükségesek a fontos funkciók, a navigációs helyekre való felhívás miatt a fekete-szürke-fehértől eltérő színek. Végül közösen a kéknél lyukadtunk ki.
Jelen kék a szín, egy nemes, klasszikus árnyalata, mely nem ugrik fel a harsány, de gyorsan múló trendekre. A magazinolvasók érzésünk szerint a tartós értékeket kedvelik, valószínű jut nekik életük során elég kihívás, nem szeretnénk a site használatát is a kihívásaik közé tenni.
Miért kék? A kék nem hoz be szükségtelen kockázatot, magas elfogódottságú, klasszikus értékeket közvetítő.
6. Másokkal is ilyen rugalmasan működtök együtt?
Az ügyfeleinkkel jellemzően szoros kapcsolatot építünk ki a projektek során.
Fontos, hogy nem csak a projekthez szorosan kapcsolódó témákban állunk rendelkezésre, hanem általánosan a technológia / marketing / kreatív témákban is szívesen adunk útmutatókat.
A Webben sokkal többet nyújt, mint egy általános magyar webstúdió, ami az előállított digitális értékek minőségén túlmenően megnyilvánul a globális gondolkodásmódban és a megbízó vállalkozás valós folyamataira és sikereire való hatásban.
7. Milyen jellegű megkereséssel érdemes még hozzátok fordulni?
A Webben-hez az ügyfelek azért fordulnak, mert internetes sikert szeretnének elérni a már egyébként is prosperáló vállalkozásuknak.
Ők tudják vállalatvezetőként, hogy nagy gazdasági súlyú kérdésekben kevés, ha kikérik egy grafikus / programozó véleményét, nekik hasonló szemlélettel rendelkező tanácsadó / managerre van szükségül, aki folyamatosan képviseli az érdéket.
Szeretnénk, ha nem azzal a kérdéssel fordulnának hozzánk, hogy szeretnénk weblapot, hanem, hogy „szeretnénk megkezdeni egy digitális stratégiát”.
Ebben nagyon valószínű, hogy a weboldal is szerepet kap, de ne korlátozzuk le erre. Valóban ügynökként szeretnénk eljárni, egy kézbe vesszük az online és offline felületeket, és igény esetén folyamatosan monitorozzuk a felületek és kampányok sikerét.
8. Kiknek tudtok leginkább segíteni?
- A sikeres családi vállalkozásoknak
- Többnyire fizikai alapokon nyugvó, klasszikus, nem webes családi vállalkozás.
- Foglalkoztatottjainak száma lehet 10 – 300 főig. Ezek a cégek megvannak / megvoltak eddig is komoly webes jelenlét nélkül, de tudják, hogy túl híresek / meghatározóak ahhoz, hogy ne legyen jó megjelenésük, illetve tapasztalják, hogy további növekedési potenciál rejlik a sikeres online jelenlétben.
- Digitális alapú üzlet alapítóinak
- Olyan üzletek, melyek frissen vágnak bele az innovációba, valami újat hoznak létre, mely teljes mértékben digitális alapokon nyugszik.
- Ezen esetekben nekik elég erős elképzelésük van a stratégiáról, ezt kevésbé formáljuk, inkább finomhangoljuk.
- Jellemzően egy nagyobb beruházással indítanak, melyet mi fejlesztünk, aztán maguk formálják, kevésbé számítanak ránk, hisz megszerzik lassan a szükséges kompetenciákat.
- Hosszabb távon alkalmi tanácsadóként léphetünk fel komplexebb esetekben.
- Nagyvállalatoknak
- A Digital Interim Management szolgáltatásuk esetén gyakorlatilag "beülünk" napi díjért alkalmazottnak a vállalathoz és elvégezzük a kompetencia körünkbe eső management feladatokat.
- Lehet ez egy applikáció megalapozása, egy design tender kiírása, a számlázóprogram és a weboldal összekapcsolása, stb…
- Itt is a digitális stratégia a lényeg, de helyszínen vagyunk és folyamatosan kivitelezzük és felügyeljük a kivitelezését.
További információk & kapcsolat: www.webben.hu | facebook.com/WebbenDesign