Vannak emberek, akik akkor is hallgatnak, amikor elégedetlenek. A szerencsésebbek bólintanak a pincérnek, és kedvesen elmagyarázzák a steak definícióját, melynek eredményeképp, a desszertet megkapják grátiszként és még a séffel is jó hangulatú beszélgetésbe kezdenek. Mi a különbség a két szituáció közt? A magabiztosság és a megfelelő panaszkezelés. Lássuk miben kell fejlődnöd ahhoz, hogy egy hasonló szituációból Te is nyertesként kerülj ki!
Az emberek jelentős része nem töri magát, inkább "elfogyasztja hidegen a levest", nem szeret konfrontálódni. Egy brit kutatásból kiderült, hogy a rendszeresen étteremben étkezők 40 %-ka nem szól, ha elégedetlen az étellel. A megfelelő panaszkezelés, azonban sokkal jobb eredményeket hozhat egy felmelegített levesnél. A panaszkezelés tanulható. Mindenki képes rá, csak nem mindegy milyen eredménnyel. Kilépni a komfortzónádból és kiállni a véleményed, meglátásod mellett nem egyszerű, de megéri.
1. Igazságos haraggal
Ha már elöntött a düh és elvesztél az igazságtalanság útvesztőiben, gondold végig milyen érvekkel tudod megerősíteni saját álláspontod és csak ezt követően szedd össze bátorságod és állj ki magadért.
2. Csak nyugodtan!
Szúrós megjegyzésekkel, hisztérikus kitörésekkel csak rontasz a helyzeten és a problémakezelés is hosszabb, fárasztóbb, nevetséges lesz. Maradj nyugodt, használj mélyebb hangsúlyt, ami tudatosságot, fegyelmet, önbizalmat tükröz.
3. Minél előbb, annál jobb!
Nem érdemes várnod a megfelelő pillanatra, ugyanis, ahogy az már oly sokszor bebizonyosodott, sosem jön el. Ha felismerted, hogy baj van, elégedetlen vagy cselekedj minél előbb. Keresd fel az illetékes személyeket és kezeld felnőtt fejjel, illedelmesen a konfliktust.
4. Vigyázz a szavak erejével!
Sok esetben az önbizalomhiány, a korlátozó hiedelmek a siker legnagyobb ellenségei. A szavak időnként átveszik a hatalmat, helyetted cselekszenek, irányítani próbálnak. Koncentrálj és ne veszítsd el a kontrollt magad felett.
Félelmetes, milyen ereje van néha egy szónak. Sorsokat sodor és életeket dönt. Egyetlen szó, amit nem kellett volna kimondani.
Wass Albert
5. Légy tisztában magaddal!
Légy tisztában magaddal, az érzéseiddel, félelmeiddel, korlátaiddal. Összegezd a konfliktus okát és vázold fel a megoldást. A változás állandóan jelen van az életünkben, melyet meg kell tanulni ésszerűen kezelni. Ne akarj mindig a középpontban lenni, tanuld meg értékelni magad és mások eredményeit. Tisztában lenni önmagaddal az első lépés a változás felé. Mire vársz még?
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!
Kovácsová Kornélia
Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen vagyok végzős marketing mesterszakos hallgató. Az egyetemen fokozatosan alakult ki bennem az érdeklődés a marketing, PR és üzleti tudományok iránt. Tudományos Diákköri munkámat a márkaszemélyiségekről írtam, szakdolgozatomban pedig részleteiben is kutattam az arcok jelentőségét a márkák mögött.