Életben tartani egy terméket az ötlettől a megvalósításon át, egészen az eladásig kemény feladat. Aki azonban hisz a termékében nem adja fel, hanem újabb és újabb lehetőségek után néz. Következzen pár jól bevált ötlet, ami Neked is sok pénzt hozhat a konyhára.
A millió dolláros ötlet
Minden egy ötlettel kezdődik. Inspirálódj, nézd meg mi történik külföldön, mik a legújabb trendek, mire van igény, keltsd fel az érdeklődést. Mondd el, miért van szükség a termékedre, milyen előnyök származnak belőle és a legfontosabb: mitől lesz jobb a vevőnek ha megveszi. Ne feledd, egy jó ötlet dollár milliókat érthet!
Az ötleteknek élettér kell. Hatástalan a gondolat, amit egy füzetbe skiccelünk fel, ha nem olvassa senki. Ahogyan egy vírusnak, úgy az ötletnek is kell egy hordozó: az emberi agy. (Seth Godin)
Pályázz profin!
Ha vállalkozásod van, vagy vállalkozást akarsz indítani a jövőben légy tisztában a lehetséges forrásaiddal. Nézz körül, mikor, hol, mire, milyen határidővel és feltételekkel van lehetőséged pályázni. A nyelvtudás ebben az esetben is nagy előny, ugyanis ha tudsz 1-2 idegen nyelvet külföldről is könnyen besöpörhetsz tőkét, akár már az induláshoz.
Marketing és Sales, a terméked lelke!
Az ötletet, ha nem tudod eladni, semmit nem ér, ezért van szükség erős marketing és sales támogatásra. Keress egy jó marketingest és ha szerencséd van egy jó szövegírót egy személyben. Írjatok olyan szlogeneket, amelyek személyhez szólóak, felkeltik a vevők érdeklődését, viccesek mégis sokat mondóak.
A jó marketinges tud úgy gondolkodni, mint a vevője. Tán még azt is el tudja képzelni, hogy érzi magát a szupermarket polcán egy üveg juharszirup. (P. Neuburg)
Figyelj az ellenfelekre!
Ne feledkezz meg az ellenfelekről sem. Ha megjelensz egy ötlettel, teremts olyan hátteret melyjel feltudod venni a versenyt. Ismerd meg őket, mérlegelj, ők miben gyengék, a Te terméked és a csapatod miben erősebb. Minden egyes nap törekedj arra, hogy vállalatod kihozza magából a maximumot!
Kérj visszajelzést!
Merj tanácsot és visszajelzést kérni. Több szem, többet lát. Különböző nézőpontok segítenek a terméked előnyeinek és hátrányainak felismerésében, melyek nagyon jó alapot adnak a további fejlesztésekhez.
Ne állj meg!
Ha egyszer elkezdtél valamit az fejezd is be. Az első állomás után mérlegelj, nézz szét a piacon, mutasd meg meglévő és új ügyfeleidnek, mennyire szerteágazó termékekkel, szolgáltatásokkal rendelkezel. Emeld ki, milyen problémákra nyújtasz megoldást és ne feledd, neked kell kitalálnod vevőidnek mire van szüksége!
Business & Café - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!
Kovácsová Kornélia
Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen vagyok végzős marketing mesterszakos hallgató. Az egyetemen fokozatosan alakult ki bennem az érdeklődés a marketing, PR és üzleti tudományok iránt. Tudományos Diákköri munkámat a márkaszemélyiségekről írtam, szakdolgozatomban pedig részleteiben is kutattam az arcok jelentőségét a márkák mögött.
Képek forrása: www.b2bento.com, www.reviewtrackers.com